Forum > Licht

Led Moving heads

(60 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
14-9-2012 10:41
Vergelijk tussen de Briteq en de 101 ging mij ook vooral om de compatibiliteit, Briteq adverteert er immers mee dat de kanaalindeling gelijk is en de beam eenzelfde afstraling heeft. Een erg handige feature mocht je bij willen huren, maar dan moet het in de praktijk natuurlijk wel mooi samengaan.
Je spreekt niet over de chinese kopie van de 101, da's niks?
Waar zit de cut op dit apparaat?
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
15-9-2012 17:22
De kanaalindeling en afstraalhoek is inderdaad gelijk.
Toevallig gisteren een klein showtje gehad hier in het dorp, lichtman heeft 16 Mac 101's in zijn tafel geladen, ik 16 briteq's opgehangen, niemand die merkt dat het geen Mac is wink ;)

De chinese import was prijstechnisch al niet interessant voor de vergelijking, daarnaast was de bundel minder netjes (erg duidelijke hotspot en meer leklicht, waar de briteq juist een egale 'vlek' heeft en minder leklicht), minder soepele bewegingen, blauw had een lichtere kleurtemperatuur, etc. etc.
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
15-9-2012 17:25
Zien er goed uit op de filmpjes in de off-zone.
Waarom eigenlijk niet gekozen voor de American dj versie?
Alleen door de kanaalindeling of ook nog andere redenen?
Focus on the customer and the rest will follow.
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
15-9-2012 17:56
De ADJ lijkt erg veel op de briteq,
Hoofdzakelijk heb ik voor briteq gekozen om de goede ervaring en contacten,
Alles op een rijtje:
- In vergelijking met andere heads de beste (soepele) kleurenmenging en mooiste bundel/hotspot
- Inclusief frost filter voor een 'wash' effect
- Wanneer ik over een bepaalde tijd wil uitbreiden kan ik d.m.v. mijn ordercode, nieuwe movingheads krijgen waarbij de kleurentemperatuur van de LED's exact gelijk is aan de huidige. Briteq stemt alle LED's in bepaalde series op elkaar af zodat kleurentemperatuur verschillen niet voorkomen.
- De briteq heeft een dmx mode die 100% gelijk is aan die van Martin Mac 101, handig bij sommige lichttafels.
- Een mooiere kleurenmenging en geen kleurenvlekken door het weglaten van witte LED's, hierdoor ook meer output op het RGB, waar je vervolgens ook weer best netjes wit mee kunt maken.
- Een 'Omega Bracket'

Het enige minpuntje achteraf is dat de Omega Bracket op een aantal koppen niet goed aansluit. Hierdoor hangt hij niet helemaal stabiel tijdens het bewegen. Klacht is naar de leverancier.

Mijn rug is me in ieder geval erg dankbaar voor het aanschaffen van 16 LED koppen in plaatst van 16 MSD koppen happy :)

Edit:
Nog wat YouTube filmpjes geupload, slechte kwaliteit helaas:
klik
klik
klik

En nog een edit;
Gisteren was het dan zover,
Het showtje van de filmpjes hierboven afgebouwd omdat de bands van zaterdag en zondag alleen met eigen show willen spelen, en ja hoor, wat hadden ze bij zich: 10 Mac 101's :D
Ik had nog 4 Briteq's op het dj meubel gehouden voor wanneer de band niet speelde, meteen even vergeleken dus.
Waar komt meer licht uit? Voor zover waarneembaar, komt er bij de meeste kleuren een stukje meer licht uit de Briteq.
Bij afbouw heb ik natuurlijk nog even een Mac van de band in handen genomen, mijn ervaring was dat de base van de Mac een stukje steviger in elkaar zit (mede doordat het display met menu-knoppen op de achterkant van de LED head zit in plaats van in de base). Waar de Briteq een (niet extreem degelijke) omega bracket heeft voor het gemak, heeft de Mac gewoon de oude vertrouwde M-12 schroefdaad bevestiging: kost iets meer werk, maar is wel helemaal stabiel, wat ik van de Briteq omega bracket nog niet kan zeggen (hoop nog op een oplossing van Briteq).
Powercon op de Mac, iets fijner dan de IEC op de Briteq natuurlijk. Belangrijk? Voor mij niet.

Voor mij zal de Mac 101 in het meest gunstige geval nog zo'n 30 tot 40% duurder zijn dan de Briteq, ik zou na deze vergelijking dus wederom voor de Briteq gekozen hebben.
JSLStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-5-2011
Laatste: 1-9-2017
Berichten: 13
21-9-2012 01:46
Wij hebben hier gekozen voor de ADJ inno LED beam, als het goed is komen er morgen 20 stuks aan. zaterdag gaan er een deel mee op een eerste job, als ik er de tijd voor ehb zal ik daar ook wat filmpjes maken en bevindingen posten.
JSLStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-5-2011
Laatste: 1-9-2017
Berichten: 13
29-10-2012 10:29
De inno beams vallen tot nu toe erg goed mee, enkele kleine minpunten zijn de bevestiging van de beugel met haak het toestel, dit is met imbusschroeven (terwijl overal omega bracket staat, waardoor ik er dus vanuit ging dat het met een soort bajonet snel sluiting was zoals op bv de mac 250)

en als ze heee,heel langzaam moeten bewegen schokken ze wat. maar voor de rest super te vreden van. komt echt een bak licht uit.
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
29-10-2012 11:07
Wij zijn erg aan het uitkijken naar Robin 100 LED beam's. Heeft er iemand hier daar al wat ervaring mee? De filmpjes op de site van Robe zijn erg indrukwekkend, én ze zijn op reclame bij Controllux...
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
29-10-2012 22:32

roystraver schreef:

Het enige minpuntje achteraf is dat de Omega Bracket op een aantal koppen niet goed aansluit. Hierdoor hangt hij niet helemaal stabiel tijdens het bewegen. Klacht is naar de leverancier.
Roy zal het waarschijnlijk al weten, maar voor de andere lezers; Briteq heeft een oplossing voor het betreffende probleem. Er blijkt bij deze batch een carrosserie-ring te ontbreken waardoor de omega bracket niet goed klemt, deze kunnen gratis via beglec worden verkregen.
Waar zit de cut op dit apparaat?
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
29-10-2012 23:30

Victor Junior schreef:

roystraver schreef:

Het enige minpuntje achteraf is dat de Omega Bracket op een aantal koppen niet goed aansluit. Hierdoor hangt hij niet helemaal stabiel tijdens het bewegen. Klacht is naar de leverancier.
Roy zal het waarschijnlijk al weten, maar voor de andere lezers; Briteq heeft een oplossing voor het betreffende probleem. Er blijkt bij deze batch een carrosserie-ring te ontbreken waardoor de omega bracket niet goed klemt, deze kunnen gratis via beglec worden verkregen.
Ze zijn inderdaad onderweg, ik ben benieuwd!
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
3-11-2012 14:07
Iemand ervaring met de Eurolite TMH-7 led movinghead?
Dingen kosten echt helemaal geen drol en zijn voorzien van 18 tricolor leds.

Lijkt opzich wel interessant, maar gezien de prijs (+/- 250 euro) lijkt het me heel sterk dat het iets is.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)