Forum > Geluid

goed mengpaneel gezocht

(39 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
1-8-2012 10:32
Ik ben op zoek naar een goed en geschikt mengpaneel voormijn geluids installatie.
Ik wil het mengpaneel inbouwen in een 19" rack. Er moeten 2 mic ingangen opzitten minimaal 4 stereo line ingangen voor cd speler, het liefst nog een usb kanaal om laptop op aan te sluiten of anders een 5e kanaal waar ik een externe geluidskaart op aan kan sluiten. Het zou leuk zijn als er ook nog wat effecten op zitten, of een mogelijkheid om externe effecten aan te sluiten.
het moet een overzichtelijk menpaneel zijn die niet al te moeilijk is in bediening.
Op dit moment heb ik de DX 2000 USB van behringer als mengpaneel, dit mengpaneel voldoet aan mijn meeste eisen en kon ik me goed mee redden deze is niet al te moeilijk in bediening. Echter ben ik zeer slecht te spreken over de kwaliteit van mijn paneel vandaar dat ik een andere aan wil schaffen. Bij het paneel van behringer kraken mijn master faders en valt het geluid op het usb kanaal af en toe weg of begint één kant te kraken. Ik heb vorig jaar samen met een kamaraad van mij dit mengpaneel gekocht en hij heeft ook al soortgelijke problemen met dit paneel terwijl hij hem max 3 keer heeft gebruikt. Vandaar dat behringer voor mij af valt.
Mijn budget ligt zo rond de 500. De geluidset die ik er mee aan stuur is een rx set van electro voice, ik heb ook zitten overwegen om een tweede hands aan te schaffen maar weet niet of ik daar verstandig aan doe.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
Mc-sjengStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2008
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 276
1-8-2012 11:23
Hoi Stefan,

Zelf goede ervaring met Dateq en Ecler, zijn 2de hand ook nog voor een nette prijs te krijgen incl. spare parts.

Groet Jeroen.
Helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen door omstandigheden niet door.
Total tommyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 6-7-2021
Berichten: 184
1-8-2012 12:10
Zoek eens op een D-R clubmix of een andere discomixer van deze Nederlandse electronica mixermaker.. erg goed materiaal en goed te servicen. voor dat bedrag moet er vast iets te vinden zijn.
Desalniettemin... Mijn bijdrage in dit topic.
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
1-8-2012 15:02
Ecler v-serie.. Zijn geweldig degelijke dingen, das echt de moeite van t bekijken waard
If it ain't Dutch it ain't much...
Mc-sjengStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2008
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 276
1-8-2012 15:21
Hoi Stefan,

Hier op marktplaats staat een mooie die ook nog binnen budget valt.
2x micro en nog een 5 tal gewone inputs, deze mixer heeft een fatsoendelijke mic ingang(2x) en een berg headroom.

Is maar een voorbeeld, zullen vast nog legio andere mixers zijn wink ;)

Groet Jeroen.
Helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen door omstandigheden niet door.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
1-8-2012 20:38
Synq smx-3

Koop je nieuw voor €500,- en heeft alles wat je zoekt. Fadertjes zijn gemakkelijk te vervangen en kosten ook geen godsvermogen. Niet dat die snel kapot gaan, maar toch...

Ik denk niet dat deze onder moet doen voor de huidige generatie Pioneer en ik weet dat ze zelfs beter is als de oude generatie Pioneer.

Als je echt kwaliteit boven alles wil, dan een Ecler, Dateq of Rodec. Degelijke bakken met een goeie klank en achteraf alle onderdeeltjes nog van te krijgen.
Free beats!
HemskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
Berichten: 288
1-8-2012 21:11
Ik heb nog een 2e hands demon mixer liggen die voldoet aan je wensen.
Mocht je interesse hebben stuur me even een pm..
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
2-8-2012 11:31
ik ben zelf ook even gaan kijken op internet naar de ecler mixers, ziet er leuk uit. Ik zie op marktplaats ook twee Ecler Nuo 5 mixers staan, weet niet of iemand deze kent en hier ervaring mee heeft. Maar volgens mij is deze niet nieuw meer leverbaar voor zover ik het kan zien. Volgens mij voldoet deze ook wel aan mijn meeste wensen, hij is niet 19inch maar hier voor is wel wat te koop om deze in te bouwen.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
2-8-2012 16:27
Ik heb zelf een Nuo5. Ongelooflijk degelijke bak, fijne indeling, fatsoenlijk geluid en de knoppen voor de eq zijn legendarisch.
Als je dat eenmaal gewend bent valt elke andere eq knop tegen. Het vijfde kanaal is niet met een schuif maar met een kleine draaiknop en ondanks de volwaardige eq niet als volwaardig kanaal bedoeld. Je kunt hier een lijnsignaal of microfoon op aansluiten.
Ook wel lekker zijn twee record outs. De originele crossfader is uniek. Ze noemen dat de "Eternal fader" en dat kreng gaat zo soepel dat als je de mixer gewoon scheef houdt, of je blaast maar tegen de fader dat ze al van de ene naar de andere kant gaat.
Nadelen zijn er ook. Je hebt om en om een high line en een low line kanaal. Dat wil zeggen high line en phono op de eerste schuif, low line en phono op de tweede, high line en phono op de derde, low line en phono op de vierde. Low line is bedoeld voor bijvoorbeeld een tapedeck of een andere bron met een minder sterk lijnsignaal. Als je hier dus een cd-speler op een lowline hebt dan moet je goed je gain in de gaten houden en bijna dicht draaien om niet te oversturen. Dat zou ook makkelijker geweest zijn moesten er vu meters per kanaal zijn. Verder vind ik de effectensectie maar matig. De klankkwaliteit hiervan is wel in orde (vergelijk het zeker niet met een Behringer ofzo) maar de effecten zelf kunnen me niet echt overtuigen. Ook de inschakeling hiervan is erg omslachtig. Deze mixer is hier een beetje onbekend en daarom onbemind, echter in de alternatieve scene kom je ze vaker tegen. Onderdelen zijn allemaal nog verkrijgbaar...
Free beats!
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
2-8-2012 16:42
oke dat met die high en low line wist ik niet ik gebruik 2 kanalen voor cd spelers en twee kanalen voor laptop al deze kanalen zouden dus eigelijk high line moeten zijn. een 5e kanaal is voor mij niet noodzakelijk maar wel makkelijk, ik heb wel eens tijdens een feestje een zanger gehad die met een eigen ipod ofzo in wou pluggen en als ik dan nog een leeg kanaal op de mixer over heb is dat wel makklijk, niet noodzakelijk maar anders moet ik een stekker van de laptop ofzo tijdelijk loshalen en op dat kanaal de ipod aansluiten. 2 mic ingangen vind ik ook wel belangrijk ik kan zelf dan een vaste gebruiken en kan als iemand anders de microfoon nodig heeft een draadloze erbij pakken.
hierboven word mij ook een denon mixer aan geboden het gaat om een denon dn-x1100 iemand hier ervaring mee?
Ik heb ook nog even naar rodec mixers zitten kijken, daar zit ook wel wat leuks tussen alleen nieuw liggen ze behoorlijk boven mijn budget. Ik ga nog eens op marktplaats kijken of er tweede hands nog iets leuks word aangeboden.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af

Terug naar forum Reageer (zonder quote)