Forum > Muziek

Huwelijk in NL- welke feestmuziek up to date?

(73 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
BeatmixerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-8-2011
Laatste: 19-8-2012
Berichten: 209
8-6-2012 13:23

Frank76 schreef:

Waarom dan toch nog doorgaan tot de volgende morgen? Ben je dan niet gewoon te laat begonnen of ken je geen maat? Zoals een inscriptie in ons gemeentehuis zegt: "er is maat in alle dingen"
Omdat je anders geen werk zal hebben, als je hier om 02u moest stoppen en zeker in west-vlaanderen dan zal je weinig geboekt worden. Ik ben met mijn 49 jaar ook al een ouwe bok aan het worden en ik zou ook liever om 02u stoppen maar als er nog 100 man zit of meer dan kan je hier gewoon niet stoppen of niemand zal je nog boeken.

Elke
trouw die ik gedraaid heb had de intentie om om 9 uur aan het dansen te zijn, zodat het rond 1 a 2 uur wel stilaan gedaan zou zijn.
Wanneer eten ze dan? om 21u zijn ze hier nog volop aan de maaltijd en dan moet de taart nog aangesneden worden, na de taart wat rust en dan volgt de openingsdans, wat meestal tussen 22 en 23u is.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
8-6-2012 13:44
Hoe laat start het bruidspaar in de ochtend met foto's e.d.?
Hier in Nederland zit de bruid soms al om 7:30 bij de kapper!
En wij eten hier nou eenmaal wat eerder dan in Belgie.
Maar ik praat ook over algemeen stappen enzo, waarom pas na 0:00 uur? Dan lig ik echt al in mijn bed, de kleine is namelijk gewoon de volgende dag om 6:30 weer wakker...
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Dj.raymondStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-3-2007
Laatste: 2-4-2024
Berichten: 128
8-6-2012 13:50
Ook niet vergeten dat in Nederland het sluitingsuur wettelijk geregeld is.Half 2 tot maximaal 2 uur als ik me niet vergis.Dat is in België anders.Op privé feesten staat geen uur.Een fuif/party/optrede etc. word anders bekeken en verschild ook nog van gemeente tot gemeente.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
8-6-2012 14:01
Ik weet dat er een enorm verschil is met onze zuiderburen, en ook sommige gebieden van het zuiden van Nederland.
De receptie is daar ook wat meer standaard.
In Nederland is de zogenaamde receptie een beetje out.

Komt alleen nog voor in meer dorps bruiloften, waarbij iedereen elkaar kent, en het bijna onmogelijk is voor het bruidspaar om daar de drankrekening van te betalen.
Waarschijnlijk daarom ook uit financiële overweging, maar ook is het niet leuk om onderscheid te maken tussen (zakelijke) kennissen en vrienden, wie er wel mag blijven en wie er naar huis moet gaan.
Plus dat ik duidelijk merk (ook aan keuze van de zalen) dat men veel minder te besteden heeft voor de bruiloft.

Maar voor 85% is mijn overzichtje toch wel redelijk standaard in Nederland.
En ja, er zijn gelukkig altijd uitzonderingen waar het een tikkie anders gaat happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MacmiataStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-5-2012
Laatste: 2-2-2013
Berichten: 30
8-6-2012 17:29
Grappig allemaal

Op erg veel huwelijksfeesten vraagt men me of ik alsjeblieft toch niet zo'n micro lul dj ben - wat ik ook niet ben :)
De zaak waar ik resident richt zich om rond 23u openingsdans te hebben. Soms is dat 23u30. Rond middernacht dessert. Beetje achtergrondmuziek...
Dan dansmuziek tot 3 u of 4u00 (als er meer dan 120 gasten zijn is dat meestal 4u00)
Soms gaan de gasten dan nog naar de lokale discotheek...
We hebben regelmatig NL-se feesten die graag op de typische belgische manier willen feesten... Het feest dat ik hier heb gehad na aanvang vh topic heeft ook tot 3u30 geduurd.
Het is duidelijk allemaal erg streekgebonden. Soms zijn er feesten waar de gasten niet dansen, omdat ze nu eenmaal niet dansen. Door ze te jennen door steeds weer door de micro te gaan praten, krijg je achteraf klachten. Ik hoor dat vertellen over collega's in de zaak waar ik (niet altijd) draai.
Anderen willen dan weer net absoluut die DJ...
En ivm de "huwelijksnacht" - beetje heet koppel kan vast na het feest om 4 of 5u00 nog wel even de nacht afronden. Mij is het alvast gelukt. Een ander vast ook!
Fo Que :)
BeatmixerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-8-2011
Laatste: 19-8-2012
Berichten: 209
8-6-2012 18:40

macmiata schreef:

Grappig allemaal

Op erg veel huwelijksfeesten vraagt men me of ik alsjeblieft toch niet zo'n micro lul dj ben - wat ik ook niet ben :)
Er is een verschil tussen een micro lul en iemand die zijn micro goed gebruikt, lullen door een micro kan iedereen zelfs de beste zatlap op je bruiloft kan dit, maar niet veel dj's kan een micro goed gebruiken en dat is het verschil tussen een goede en slechte dj.

macmiata schreef:

Soms zijn er feesten waar de gasten niet dansen, omdat ze nu eenmaal niet dansen. Door ze te jennen door steeds weer door de micro te gaan praten, krijg je achteraf klachten. Ik hoor dat vertellen over collega's in de zaak waar ik (niet altijd) draai.
Anderen willen dan weer net absoluut die DJ...
Daarvoor is een goed gesprek met het bruidskoppel heel belangrijk, ik nodig 14 dagen voor het feest altijd het bruidskoppel uit bij mij thuis en ze krijgen ook nog een vragenlijst mee die ze me dan zo vlug mogelijk moeten terug sturen.

Een bruiloft tot 04u a 05u is een mooie bruiloft, al wat later is is er teveel aan.
Als ze 4u de tijd hebben om te dansen en uit de bol te gaan is dat meer dan voldoende.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
8-6-2012 20:04
over het mic gebruik als daar verder geen afspraken voor gemaakt zijn met het bruidspaar:
Mijn mening en instelling:
Op een bruiloft praat je niet meer dan strikt noodzakelijk.
Een woordje/mededeling wat nodig is, een aankondiging, en misschien heel af en toe even een aanmoediging voor de mensen om te dansen.
Ook helpt het wel eens om te vertellen dat iets een foxtrot is of een wals.
En als het bruidspaar of de ceremoniemeester niet afsluit,
behoor je dat te doen, een woord van dank voor de aanwezigheid, en applausje voor het bruidspaar, en vooral niet vergeten het bedienende personeel even te bedanken voor hun inzet.

En verder vind ik niet dat de dj in het middelpunt moet staan op een bruiloft sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
9-6-2012 11:32
Mee eens. De meeste bruidsparen zitten inderdaad helemaal niet te wachten op een "popie jopie" dj dus ik houd het meestal ook op de "huishoudelijke mededelingen" en af en toe eens iets roepen om een hoogtepuntje te creeeren.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
BeatmixerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-8-2011
Laatste: 19-8-2012
Berichten: 209
9-6-2012 11:42
Ik roep nooit door een mic, ik deel iets mee razz :p
Maar je hebt inderdaad dj's die bijna de ganse plaat door praten (lullen) en daar zit je niet op te wachten en zeker niet op een bruiloft.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
9-6-2012 14:09
Ik heb het dan over opzwepende dingen als "Oke waar zijn die handjes!" of "Even meezingen!"

Of deel jij dat ook mee? Dames en heren, mag ik even uw aandacht? Ik zou het zeer op prijs stellen als u de handen even in de lucht zou willen doen. Hartelijk dank voor uw medewerking. laugh :D
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)