Forum > Newbie Forum

Cadeaubonnen???

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
25-4-2012 10:27

eddy93 schreef:

Oke, daar geef ik je gelijk in, maar een bon in de vorm van een extra licht effect? zou dat wel door de bocht kunnen?
Een klant boekt je niet opnieuw omdat je een extra effect kado geeft.
Een klant boekt je opnieuw omdat je het de vorige keer goed gedaan hebt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
25-4-2012 13:55

Tom schreef:

met dat verschil dat je zelf kunt bepalen of je op vakantie gaat
Nou ja, de meeste mensen gaan sowieso elk jaar op vakantie, en dan is het alleen de vraag waarheen. Door zo'n kortingsbon van CenterParcs kies ik wel weer daarvoor in plaats van Sunparks of Roompot.
Ik neem aan dat jij het op de zelfde manier doet als ik, meestal word de prijs/verkoop door de telefoon afgemaakt, en als men dan begint te praten over te duur, dan kan je onderhandelen over de inhoud.
De prijzen staan bij mij gewoon op de website. De klant vult op mijn site een aanvraagformulier in en ontvangt vervolgens een offerte per e-mail inclusief eventuele reiskosten. Daar kan men mee akkoord gaan of niet, maar onderhandelen over de prijs doen we in principe niet (al maak ik daar heel af en toe wel eens een uitzondering op, bijvoorbeeld voor een last minute klusje op zondag ofzo).
Nu heeft de klant een kado bon.
Jij maakt je prijs (zonder dat de klant het over de kadobon heeft)
En nu wil je aan het eind van het feest afrekenen, en je klant haalt nog even de kortingsbon uit zijn zak;

Ga jij dan zeggen: ja maar......
Nee, want zo'n kadobon is een extra korting die de klant krijgt op de normale prijs. Als ik voor mijn verjaardag een kadobon van de cd zaak krijg doen ze toch ook niet moeilijk als ik die inlever bij het afrekenen?

Overigens reken ik zelden contant aan het eind van het feest af, vrijwel alles gaat bij ons (vooraf) per bank.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Eddy93Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2011
Laatste: 21-1-2016
Berichten: 15
25-4-2012 22:07

Tom schreef:

Nu heeft de klant een kado bon.
Jij maakt je prijs (zonder dat de klant het over de kadobon heeft)
En nu wil je aan het eind van het feest afrekenen, en je klant haalt nog even de kortingsbon uit zijn zak;

Ga jij dan zeggen: ja maar......
Ook waar, maar je kan toch ook lichteffecten op de bon zetten?
Master PartysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2007
Laatste: 16-11-2017
Berichten: 143
17-5-2012 09:57
Ik heb er ook wel eens over nagedacht en dacht daarbij aan het volgende:

Er is een bruiloft gedraaid. Was allemaal heel leuk en gezellig. Aan het eind van de avond wordt er nog even kort bedankt. Daarbij wil ik een actiebon geven die een jaar geldig is, bijvoorbeeld 10% korting op een drive-in show, die zij dan wellicht voor een volgende keer kunnen gebruiken of aan iemand anders kunnen geven onder het mom van: Hé jij gaat toch een feest geven? Ik heb nog een actiecoupon liggen van Master Partys van 10% op een drive-in show. Wellicht kun jij daar iets mee.

Die 10% kan ik wel lijden voor een nieuwe klant. (Of dus voor dezelfde klant die weer een boeking bij mij doet.)
De groeten uit het zonnige zuiden!
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
20-5-2012 22:52
10% t.o.v. welke prijs? Als je werkt met vaste prijzen zou dit misschien kunnen... dan werk je dus met een vaste opstelling?

Ik ervaar dat mensen voor hun bruiloft eerder kiezen voor een drive in die goed en flexiebel is en zijn installatie en prijs aan kan passen aan de wensen / situatie. Cadeaubonnen enz. werken op het moment dat klanten vaker voor de keus staan om voor jouw bedrijf te kiezen of voor de concurrent (zoals dat het geval is bij tankstations , supermarkten enz enz)

Hoe vaak huurt een gemiddelde klant per jaar een drive in in? Een goede vaste klant krijgt toch zowiezo een aangepaste prijs?
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
Master PartysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2007
Laatste: 16-11-2017
Berichten: 143
22-5-2012 12:21
Die keuze wil ik inderdaad bij een vriend/kennis van de vorige boekers 'gemakkelijker' maken door voor mij te kiezen. Vanwege onze dienstensector waar wij in werken denk ik dat zo'n bon (naast je foto's op je website, je nette reacties via de email, etc.) net de doorslag kan geven.

Ik werk inderdaad met vaste prijzen. Heb namelijk gemerkt dat ze daar tegenwoordig naarstig naar opzoek zijn als ze op het web surfen. Daarnaast kan ik binnen de keuze die ze maken nog steeds een op maat gemaakte drive-in show voor hun leveren.
De groeten uit het zonnige zuiden!
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
19-6-2012 15:37
Ik pas de shows aan conform de wensen van de klant, met daarbij randvoorwaarden die de locatie met zich meebrengt (licht en geluid). Ik kan dus geen korting geven op basis van een vaste prijs. Ik doe liever gewoon mijn uiterste best (100+10%, haha) en krijg daarmee nieuwe aanvragen, los van de prijs. Mensen die mij boeken interesseert die 10% korting niets. Ze willen gewoon een goed feest voor een fair price (en laten we eerlijk wezen, wij weten hier allemaal wat "fair" is). Mensen die willen afdingen zonder goede reden mogen van mij op zoek naar een minder ervaren dj (zo help ik andere Dj's weer vooruit). Verder no problem, maar die datum komt toch wel vol. Klinkt enigszins verwaand misschien maar ik moet niets aangezien ik het ook voor mijn lol doe (en ja, ik heb ook net als iedereen hier vroeger veel te hard gerend voor een habbekrats). In het algemeen is afdingen op de DJ sowieso niet aan te raden aangezien die persoon juist jouw feest moet maken omdat ie een positieve energie heeft die hij wil delen! Moet deze Dj er dan voor 90% staan, ik dacht het niet! Dan maar een boeking minder.
DjREsound

Terug naar forum Reageer (zonder quote)