Forum > Geluid

Aanvulling microfoonset

(24 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
DJ RobbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2007
Laatste: 26-6-2015
Berichten: 41
5-4-2012 10:31
Hallo allemaal,

Ik heb mijn microfoonset denk ik wel redelijk compleet nu. Omdat ik steeds vaker meerdere klusjes op 1 avond krijg zou ik nog eenzelfde microfoonset aanschaffen. Ik vraag me af voordat ik de tweede set aan ga schaffen of ik nog iets wil aanpassen of toevoegen (dan aan beide sets). De set wordt voornamelijk gebruikt voor normale bandjes (drums, gitaren, bass, keys, zang, soms een of een paar trompettisten)

Setje tot nu toe:
- Shure Beta 91 (kick)
- Shure Beta 52A (kick)
- Sennheiser e 904 (snare)
- 3x Sennheiser e 904 (toms)
- Beyer Dynamic M 201 TG (hihat)
- 2x AKG C1000S (overheads)
- 2x Sennheiser e 906 (gitaren)
- 4x Shure Beta 58A (zang)
- 1x Shure Beta 56A (vaak gebruikt voor zingende drummer)
- 2x Shure SM57 (soms snare, soms trompet)
- Stapeltje Behringer DI's (bass, keys, ak. gitaar)

Ik hoor het graag!
Musicboys Entertainment
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
5-4-2012 11:56
DI's eens upgraden?
Radial proDI Stereo kost bv weinig geld voor veel DI. Gebruik ze zelf en je kan ze zo naast een AR133 van BSS leggen. Of de JDI, kost wel wat meer maar met die Jensen transfos heb je echt de best klinkende DI ever.

Niet dat die Behringers slecht slecht zijn, maar ik kan toch zo horen wanneer er op een instrument noodgedwongen een reserve Behringer is geprikt ipv onze Radial of BSS.

Voor de snare kan ik je ook warm een Beta 98 AD/C aanraden. Zéér goede mic die erg low profile is wat het gefoefel en gepriegel met SM57+statief meteen ook oplost.
DJ RobbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2007
Laatste: 26-6-2015
Berichten: 41
5-4-2012 12:15
Vandaar dat ik ook bijna altijd de 904 gebruik, dan heb je ook al geen statief meer nodig. Beta 98 zou ik graag eens proberen maar geen idee wie deze bij mij in de buurt in bezit heeft. Ga eens even rondkijken!

DI's upgraden is zeker een optie. Ik zal eens een Radial aanschaffen en dan even vergelijken met een BSS en een Klark Teknik. Bedrijf waar ik vaker werk heeft deze dus kan ze makkelijk testen. Denk dat als ik dan alvast een goede voor bassgitaar heb, ik wel weer even vooruit kan en dan langzaam allemaal upgraden..
Musicboys Entertainment
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
5-4-2012 13:03
Voor de bas en AKgit kan ik je zeker aanbevelen van de J48 te nemen als je het budget hebt. De uitgebreide afstelmogelijkheid en de hoogwaardigere componenten hoor je echt.
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1593
5-4-2012 14:37
Mooie set. Heb je al draadloos voor front/zang/blazers? Dat zou in je (2e) set niet misstaan. Ook al vindt een band het niet nodig, het houdt het frontpodium opgeruimder.
't is maar een hobby...
DJ RobbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2007
Laatste: 26-6-2015
Berichten: 41
5-4-2012 15:13
Draadloos heb ik nog niet. Ben hier wel mee bezig op dit moment. Ik kan 2 setjes Sennheiser EW100 met 835 kop overnemen maar twijfel of ik dit moet doen. Verkoper vraagt 150 per setje.

Je hebt gelijk het ziet er wel een stuk opgeruimder uit inderdaad. Bedoel je ook draadloos voor blazers??

@bomdes: die Radial di's vind ik toch nog best prijzig. Bij een bekende duitse webshop zie ik de Radial Pro voor 105 euro staan. Een BSS kost 122 maar bij aanschaf van 3 stuks ook nog maar 105. Dan is mijn keuze snel gemaakt. En de door jou aangehaalde J48 vind ik wel erg duur, maar misschien zeker het geld waard.
Musicboys Entertainment
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
5-4-2012 15:50
Ik vind mijn eigen Radial pro's beter klinken dan een AR133, daarnaast zijn ze nog een stuk compacter ook (zeker als je de stereo variant neemt voor bv keyboards). Ik heb zowel de BSS als de Radial, en een nieuwe BSS zal er niet meer bijkomen.
Ook zeer handig aan de proDI is dat er een frame bestaat waardoor je ze in 19" kan inbouwen, héél handig voor een DI rackje voor een keyspeler.
De J48 is niet goedkoop nee, maar als je het budget hebt is die het wel dubbel en dik waard voor een akoestische gitaar of een bas. De klank is echt héél goed, zeker merkbaar beter dan een proDI of een AR133.
105EUR is de prijs waarvoor ik zelf de ProDI mono verkoop, dus echt goedkoop is de duitser hier niet.

Een Radial is geen budget-DI he, ik weet dat de AR133 zowat iedereens voorkeur-DI is, maar na 6 AR133's ettelijke jaren te gebruiken ben ik toch blij dat ik voor hetzelfde geld ook Radial heb gekocht.
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1593
5-4-2012 16:21

DJ Robbie schreef:

Draadloos heb ik nog niet. Ben hier wel mee bezig op dit moment. Ik kan 2 setjes Sennheiser EW100 met 835 kop overnemen maar twijfel of ik dit moet doen. Verkoper vraagt 150 per setje.

Je hebt gelijk het ziet er wel een stuk opgeruimder uit inderdaad. Bedoel je ook draadloos voor blazers??
Ik ben niet zo'n fan van de 835. Ik vraag me af of je nog wel analoog moet aanschaffen. Er zijn goedkope bruikbare digitale sets in de ISM band (line6 en AKG dms70) en hele dure digitale voor de andere frequenties (akg dms7000). Hier tussenin (kwa prijs) zit nog bar weinig...

Yep, juist bij blazers vind ik dat het lekker opruimt: de micstandaards kunnen weg (beltpack met clip-on mic). Heb dit zelf nog niet gedaan, maar wil dit in mei een keer proberen.
't is maar een hobby...
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
5-4-2012 16:39
De 945 en 965 zijn hele leuke koppen, de 800 reeks vind ik persoonlijk ook niet zo geweldig.

De DMS70 is op zich een heel fijn system, maar ik vind het een groot nadeel dat je vast zit aan die D5 kop. De C5 klinkt veel lekkerder, maar je kan ze als ik me niet vergis niet zomaar wisselen.
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 390
5-4-2012 18:12
Ik heb dit weekend gewerkt met een draadloze line6 mic.
Getver wat een rot klank, zou hem niet aanbevelen.
Klank was niet mooi open en er zat veel te veel laag en midlaag in.
De batterij indicator geeft wat anders aan als je op een andere locatie op het podium staat.
Ook zing je hem snel dicht als je er hard in praat of nogal wat zang volume hebt.
Wat dat betreft is de EW serie van Sennheiser een hele verademing,
waar menig mens een goede klank uit kan krijgen.
Zelfs zonder veel gedraai, als je je vak tenminste verstaat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)