Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 202 van 250)
Moderator(s): Dré
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
8-2-2012 03:25
Da's nog niks: ik kwam er afgelopen zaterdag 1 tegen die had dubbel C7 staan, en kon niet mixen!
Erger nog: het was zelfbouw met D&B logo er op!!!!!!! Wat een @#!!*^&%^$%#$@!!! angry
Alles komt goed....
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
8-2-2012 08:10
Maar was het geluid van die set wel goed? Want dat staat dan weer los van de mixkwaliteiten.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
8-2-2012 13:47
Ik heb hem vaker aan het werk gezien en was altijd al een beetje jammerlijk.
Het kan niet tippen aan D&B, maar er is wel een cd op te draaien.
Dat de mixkwaliteit te wensen over laat, kan ik horen, jullie niet.
Maar een voorbeeld: Spreker 1 (met veel ervaring!)heeft een donkerbruine stem en is niet te verstaan terwijl hij voor een draadloze Neumann staat( type weet ik niet).
Spreker 2 staat 20-30 cm naast de mic te klepzeiken, heeft een heldere stem en is perfect te verstaan.
Wat zou je bij de 1e spreker gedaan hebben?
Ik stond naast de tafel en heb de beste geluidsman niet aan toonregeling zien draaien.
Alles komt goed....
Dj-nspStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-12-2008
Laatste: 21-3-2013
Berichten: 313
8-2-2012 16:09
Nou een echte D&B C7 klinkt als een klok en dat zou je duidelijk moeten worden.
Tevens zit er natuurlijk ook geen processing bij dit setje zijn modules (voordeel)
Dus inderdaad geluidsman was dus klote. Maar wel grappig zelfbouw wil ik wel is horen en zien.
?Quote?
StaffsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2012
Laatste: 12-2-2012
Berichten: 2
12-2-2012 00:48
mijn lijstje :

niet genoeg ruimte om alles kwijt te kunnen
bimbo's die na breezer 10 denken de dj ff te versieren , en dat net even te enthousiast proberen
en de volgende 2 anekdotes staan in mijn geheugen gegrift :

- je bent bezig op een leuk feestje , iedereen heeft het naar zijn zin . denkt er eentje stoer te zijn door eerst even 1 van je lampen hoogstpersoonlijk als volgspot te gaan gebruiken (vakkundig opgelost door de gastheer , complimenten ) . en als meneer een half uur later weer zijn bui aan heeft gaat ie even lekker languit liggen met zijn hoofd in de bastunnel. gastheer gaf al aan dat meneer onhandelbaar was dus dan los je dat even zelf op , test-cd met frequentie-sweep erin en deze even vol open draaien. ik heb nog nooit iemand zo snel overeind zien vliegen , en twee uur later stond meneer nog te klagen over de fluittoon in zijn oren.

- of je raakt in gesprek met iemand die oprecht geinteresseerd lijkt "hoe kan het dan dat die pick-up niet overslaat ? " . dus je legt uit dat de draaitafels in een vloeistofgedempte bak staan en dus niet raar gaan doen als er iemand tegen de booth aan loopt. vervolgens leunt ie iets naar voren en kijkt even goed wat er gebeurt als hij tegen de booth aan duwt . om daarna doodleuk de naald een pets te verkopen zodat deze zich kansloos in de slipmat boort. uiteindelijk hebben we hem in overleg met de gastheer even apart genomen om hem te vertellen dat hij een nieuwe naald ging betalen , wat hij lachend accepteerde tot hij hoorde wat deze moest gaan kosten ( weet het niet meer , was een stanton scratch-naald geloof ik ) .

maar ik blijf toch van mening dat de leuke momenten tegen dit soort akkefietjes op blijven wegen .

je kan ook op een feestje staan met de lokale bullebak die de boel terroriseert en dan als hij staat te schuifelen even alles uit , spot aan , en zachtjes ''aaaaahhhhhh'' in de microfoon .........
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
12-2-2012 21:10
Gisteren voor de eerste maal 2 nieuwe CDJ2000 in gebruik genomen, meteen ook in mineur.
Toestel 1 deed het voortreffelijk
Toestel 2 daarentegen :/

LAN poort heet een probleem, is blijkbaar wat 'uitgelodder' ofzo want hij maakt zelden contact. De stekker zit er ook niet vast in maar kan op en neer bewegen. Werkte eerst 5u prima tijdens opbouw, en viel dan ineens uit. Begon hij om de minuut te rebooten, om daarna vast te lopen in een CRC device error. Nog eens opnieuw opgestart, en vanaf dan heeft hij het wel goed gedaan de hele avond, weliswaar zonder netwerkfunctionaliteit.
Nu goed, ik snap prima dat je al eens een maandagmorgenmodel kan krijgen, maar ik was toch écht blij dat mijn laatste CDJ1000 pas de dag erna verkocht is geweest :(
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
13-2-2012 11:16
Firmware update gedaan van te voren?
Was de utp kabel wel goed?
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
13-2-2012 14:58
Firmware update op beide toestellen gedaan, en aan de utp kabel is niks mis hoor. Heb ze tussen beide spelers gewisseld. De LAN poort is echt fysiek geforceerd en verwrongen vanbinnen waardoor de kabel niet goed vast zit.
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
13-2-2012 15:09
Dan is het inderdaad een maandagmorgen model helaas...

Terug naar de leverancier ermee..
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
13-2-2012 15:23
Ik heb ook meerdere malen een 2000 teruggekregen waarvan de netwerkaansluiting of usb aansluiting helemaal los zat of afgebroken was.
Gebruikers hadden de usb/netwerk hub of te veel andere bekabeling onder de stekker in de aansluiting gelegd.

Snap niet dat zoiets enkel aan de printplaat vast zit sad :(

Terug naar forum Reageer (zonder quote)