Forum > Licht

Pearl vs hog ipc

(35 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
27-11-2011 15:23
het grootste verschil is dat een pearl een oudbakken schuifje-lampje tafel is waar ze intelligent fixture mogelijkheden op gegooid hebben. ik vind het echter totaal niet overzichtelijk of handig werken.
SjoerdiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-2-2008
Laatste: 16-8-2018
27-11-2011 16:05

bomdes schreef:

het grootste verschil is dat een pearl een oudbakken schuifje-lampje tafel is waar ze intelligent fixture mogelijkheden op gegooid hebben. ik vind het echter totaal niet overzichtelijk of handig werken.
En bij een klein klusje, dus bijvoorbeeld:
8x mac 250 krypton
4x mac 101
2x martin atomic
8x sunstrip
..x parren

Wat valt er dan aan voorbereiding te treffen wat echt noodzakelijk is, hoeveel tijd heb je dan verder nog op locatie.

met de pearl had ik met dit soort showtjes vaak, dat ik van te voren wel eens een patch maakte als ik er zin in had. Omdat het zeker ook gewoon op locatie kan, met een pearl ben ik denk 2 uur aan het programmeren voor zo'n showtje.
Met een hog, ben je dan aanzienlijk langer bezig?
HES Hog IPC
SjoerdiejStandaard Lid
27-11-2011 16:13
@Jeroenvdv,

Was jij toevallig zo'n jaartje geleden aanwezig op Jubjam @ roermond? Achter een hog?
HES Hog IPC
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
29-11-2011 15:32
Als je fatsoenlijk op een hog kunt werken ben je in 15 minuten klaar met zo'n show.

@Sjoerd: Yep. :)

Even een samenvatting:

- Een Pearl is inderdaad een domme schuivenbak met een hoop faders en een trage processor. Wat je erin stopt komt er (waarschijnlijk) weer uit, that's it.
- Een Hog(gerelateerde) tafel is een intelligente tafel waar je op een slimme manier op kunt programmeren. Veel tijd in detail kunt leggen en met name als je correcties wilt uitvoeren of net even wat slimmere dingen dan domme Pearl-knippertjes wilt programmeren je ei op kwijt kunt. Vereist meer verdieping van de operator voordat hij er snel mee kan werken, maar typt daarna absoluut niet langzamer dan een Pearl. Resultaat KAN wel VEEL mooier en gedetailleerder zijn!

Nieuwe Avolites tafels (Tiger Touch) etc.: Hopeloos. Paar playbacks met "moeilijke" inhoud openschuiven en het duurt een halve seconde om een window te openen of sluiten. Onlogische indeling van schermen.
Light Image
SjoerdiejStandaard Lid
29-11-2011 17:29

JeroenVDV schreef:

Als je fatsoenlijk op een hog kunt werken ben je in 15 minuten klaar met zo'n show.

@Sjoerd: Yep. :)

Even een samenvatting:

- Een Pearl is inderdaad een domme schuivenbak met een hoop faders en een trage processor. Wat je erin stopt komt er (waarschijnlijk) weer uit, that's it.
- Een Hog(gerelateerde) tafel is een intelligente tafel waar je op een slimme manier op kunt programmeren. Veel tijd in detail kunt leggen en met name als je correcties wilt uitvoeren of net even wat slimmere dingen dan domme Pearl-knippertjes wilt programmeren je ei op kwijt kunt. Vereist meer verdieping van de operator voordat hij er snel mee kan werken, maar typt daarna absoluut niet langzamer dan een Pearl. Resultaat KAN wel VEEL mooier en gedetailleerder zijn!

Nieuwe Avolites tafels (Tiger Touch) etc.: Hopeloos. Paar playbacks met "moeilijke" inhoud openschuiven en het duurt een halve seconde om een window te openen of sluiten. Onlogische indeling van schermen.
@jeroen, lache... zit je op scouting of was het puur gewoon het klusje. Zag er leuk uit hoor, vooral s' avonds. happy :)

Feitelijk is het dus wel de moeite om een hog ipc te kopen, het is dan even wat oefenen maar na een tijd moet je er zeker dus leuke shows mee kunnen maken.
Als ik het goed begrijp kunnen jullie hem aanbevelen !

Sjoerd
HES Hog IPC
JeroenVDVVIP Lid
29-11-2011 17:46

Sjoerdiej schreef:

Als ik het goed begrijp kunnen jullie hem aanbevelen !
Zeker. Daarnaast kun je een IPC uitbreiden met (inhuur) DP8000's voor meer universes + art-net, heeft hij timecode en MIDI. De gewone Roadhog heeft officieel slechts 4 DMX-outputs en that's it. De Road Hog Full Board heeft wel al die features + art-net aan boord maar kost echt een veelvoud.

(Ben geen leiding/lid meer bij Scouting, maar kom altijd graag met het vaste clubje op de landelijke evenementen een beetje met lampjes en herrie spelen. Zijn veelal collega's uit de industrie die toevallig ook bij Scouting zaten/zitten).
Light Image
JeroenVDVVIP Lid
30-11-2011 21:52

Sjoerdiej schreef:

Koper heeft hem gekocht bij het bekende verhuur bedrijf met het rode A 'tje.
Proberen.
Light Image
DjjonStandaard Lid
Sinds: 17-10-2007
Laatste: 14-8-2014
30-11-2011 22:56

JeroenVDV schreef:

(Ben geen leiding/lid meer bij Scouting, maar kom altijd graag met het vaste clubje op de landelijke evenementen een beetje met lampjes en herrie spelen. Zijn veelal collega's uit de industrie die toevallig ook bij Scouting zaten/zitten).
Volgens mij was het ook DJ Jeroen deze keer bij de afgelopen Scout-In?
Boemboem..
JeroenVDVVIP Lid
30-11-2011 23:03

djjon schreef:

Volgens mij was het ook DJ Jeroen deze keer bij de afgelopen Scout-In?
Uhhh ja, zelfs dat zo hier en daar ;)
Light Image
OzzyStandaard Lid
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 27-9-2020
1-12-2011 22:12

JeroenVDV schreef:

Tijd voor een update?!?
Ok ik geef toe..hij draait op windows, niet ideaal..

Maar ik herken de problemen niet..

Daarnaast kan je alle schermen zelf instellen/aanpassen/verschuiven etc....
Dus onlogische schermen of onlogische gebruiker?
The Show Must Go On!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)