Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 321 van 345)
Moderator(s): Dré
DjgysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2008
Laatste: 18-6-2014
Berichten: 99
10-10-2011 20:42

Tom schreef:

hoeveel rook jij dan op een avond?
Ik vul mijn rookdoosjes meestal even af voordat ik weg ga.
Dan zit er meer dan genoeg in voor de hele avond.
Die jerrycans laat ik lekker thuis.
alleen maar meer gesjouw en risico op lekkage.
ik draai 5 keer perjaar ofzo, alles staat in de aanhanger in een loods , dan is het handig alles bijelkaar te hebben staan, dus in de zelfde kist.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 3-6-2024
Berichten: 9469
10-10-2011 21:16
das wel erg weinig, dan kan ik het me wel voorstellen dat je het zo doet.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjgysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2008
Laatste: 18-6-2014
Berichten: 99
11-10-2011 19:26

djgys schreef:

ook maar een keer kistje gemaakt voor mijn martin magnum 500

schuim knippen
open
met deksel
gleuven en gaten gemaakt
Dat past
deksel is klaar

met de martin

aleen had ik maar 4 bolhoeken , morgen komen de andere binnen en maak ik de kist af. wink ;)
open met schuim
klaar
inhoud
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
11-10-2011 22:42

Tom schreef:

hoeveel rook jij dan op een avond?
Ik vul mijn rookdoosjes meestal even af voordat ik weg ga.
Dan zit er meer dan genoeg in voor de hele avond.
Die jerrycans laat ik lekker thuis.
alleen maar meer gesjouw en risico op lekkage.
een z3000 leeg op een avond is niets nieuws voormij.
staat in grotere zalen vaak op 20/25% continu met ventilator ervoor.
Deze staat al aan tijdens eventueel programmeren smiddags.
na totaal uur of 5/4 is hij dan gewoon leeg.
niet heel vreemd in mijn ogen.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
Master PartysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2007
Laatste: 16-11-2017
Berichten: 143
12-10-2011 13:53
Ook ik heb (met een beetje voorzaaghulp van Martijn) na lange tijd weer wat kisten voor een klant gemaakt. Het zijn 4 cases geworden waar cello's ingaan.

Uiteindelijk kun je op de foto's zien dat de zijkant van de kist niet is beplakt met schuim. Dit kon helaas niet (meer) aangezien de klant te laat kwam met dat er ook nog andere (iets grotere) kisten in de cases moesten passen dan degene die ik in huis had. Uiteindelijk is het nog redelijk opgelost.

Foto

Volgende keer dus maar 3 maal navragen of de andere kisten echt identiek zijn aan de kist die ik van de klant krijg.
De groeten uit het zonnige zuiden!
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
16-10-2011 23:35
Ik ben opzoek naar een goedkope, praktische & degelijke oplossing voor het vervoeren van Led Spheres (Showtec LED ballen diam. 50cm).
Iemand hier ervaring met deze dingen? ik denk zelf aan: houten stapelbare bakken uit betonplex met 2 handvaten, en blokje schuim aan elke zijkant en onderkant.

Wat denken jullie?
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
16-10-2011 23:46
Showtec spiegelbol kisten?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
20-10-2011 19:16
Slam-lidcases!

Dat is een betrekkelijk nieuw bouwsysteem waarbij betonplex als plaatmateriaal wordt gebruikt. Het grote verschil zit in de manier waarop de flightcase gebouwd wordt; in plaats van een bodem en deksel met beide zijwanden bestaat een slam-lidcase uit een bodembak en een vlakke dekselplaat die op speciaal profiel komt te liggen. Door die manier van werken kost het bouwen minder tijd en heb je ook een stuk minder onderdelen nodig. Geen sluitprofiel, overzethoeken of vlindersluitingen, maar één speciaal profiel en Slam-lidsluitingen die onder het profiel haken. Daardoor zijn dit soort flightcases aanzienlijk goedkoper dan standaard cases (kan in sommige gevallen tot 35% schelen). Grote kans dat je hiermee zelfs goedkoper uit bent dan met chinacases maar je hebt wel de vrijheid om de cases op een formaat te maken die handig is voor transport. Qua stevigheid doen ze nauwelijks onder voor standaard flightcases, het toepassingsgebied is alleen wat beperkter (stolpcases hiermee maken kan bijvoorbeeld niet).

Ik heb een aantal maanden geleden een uitgebreide bouwhandleiding geschreven voor de bouw van dat soort cases: Bouwhandleiding Slam-lidcases Andere handleidingen staan hier: www.zelfbouwcase.nl/uitleg.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
15-1-2012 17:01
Hallo Martijn,

Even off topic.

Mag ik je complimenteren met hoe je jouw website en webshop hebt opgebouwd.
Ziet er heel erg verzorgd en netjes uit.
Ik denk dat 95% van de webshops niet aan jouw webshop kunnen tippen.

De handleidingen zijn ook een lust voor het oog.
Wat een werk moet dit geweest zijn.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
17-1-2012 12:42
Dank voor het compliment René, is inderdaad een beste pens werk geweest. Onder het mom van "goed of niet" zijn zelfs de productfoto's zelf gemaakt. De bouwhandleidingen zijn eigenlijk een logisch gevolg van de frustratie dat een gemiddelde retailer ongeacht de branche vooral verkoopt en zich niet druk maakt om het uiteindelijk goed kunnen gebruiken van het aangekochte spul. Zeker met flightcase-onderdelen loop je dan vast als je geen bouwervaring hebt, met name met de minder bekende systemen en onderdelen zoals de N-case koffers en kunststof plaatmateriaal. Nu zit dus eigenlijk het benodigde materiaal en de benodigde kennis onder 1 dak zodat ook een leek een goede flightcase kan maken. Mede doordat hout, aluminium en schuim op maat geleverd kan worden en dat vaak een belangrijke bron van fouten is.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)