Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 173 van 250)
Moderator(s): Dré
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
12-9-2010 21:58
Toevallig, ik moest vrijdag ook in Scherpenzeel staan. De dag was vanwege de openingstijden van de locaties zowiezo al niet optimaal; 's morgens eerste vanuit de opslag onder Eindhoven een show bouwen in Utrecht, daarna met hetzelfde vervoer naar Scherpenzeel. Vanuit Scherpenzeel terug naar Eindhoven om de 3de show te bouwen en verhuur klaar te zetten in Heeze en toen uiteindelijk zelf om 21:00 uur staan draaien in Scherpenzeel. Had uiteindelijk 5 minuten speling laugh :D.

De Files waren nog tot daar aan toe maar dat ik 40 graden koorts had en mijn eten niet binnen kon houden werkte al helemaal niet mee.
Maar dat is MIJN mening...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
13-9-2010 08:02
Hadden jullie beter allebei de klus uitbesteed aan Janbo laugh :D laugh :D
Light Image
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 506
13-9-2010 15:25
Afgelopen Vrijdag ook wat meegemaakt:

Lokatie was zeer moeilijk te vinden. Gelukkig had ik een kleine show bij (staat in 3 kwartier, op normaal tempo). Dus ik zou daar om half 8 zijn, feest (bruiloft) begon pas vanaf half 9, dus moet makkelijk lukken. Kom daar aan om 5 voor 8 (bijna een half uur gezocht waar het moest zijn). Dus dat werd aanpoten. Niets mis mee, alles was goed bereikbaar en werd zelfs geholpen met uitladen.

Ik begin dus 5 over 8 te bouwen, komen de eerste gasten al binnen.. Ik had echt zoiets van wat is dat dan, dan boek toch de show om 8 uur al. Dan staat alles netjes, staat er een achtergrond muziekje op en kunnen de gasten vast wat drinken. Maar goed, hard gewerkt en om half 9 exact stond de show klaar. Toen heb ik een achtergrond muziekje opgezet, licht (8 parren waarvan 2 zachtjes aan) en ik was nog bezig met cd-mappen klaar leggen, blouse aan voor de netheid etc.

Klapt de hele zaak eruit. Ik denk wat is dit, trek echt amper vermogen dus dat kan niet aan mij liggen. de zaak springt vrij snel weer aan (bekend probleem dan?) en komt de uitbater naar mij toe. Ja ik zette de lamp in de kelder aan en toen hoorde ik een lichte "pof". Ik dacht meteen, hangt daar een 3KW bouwlamp of wat? (Overigens denk ik dat de lamp kapot gesprongen is, dan wil hij wel eens de zekering mee trekken).

Dus ik hield mijn hart al vast, maar de rest van het feest is het goed gegaan.

5 minuten verder, nog een beetje aan het ruimen, komt de ceremoniemeester naar mij toe, wil je nu de openings dans draaien? Huh? watte? Wil je meteen openen? Even zoeken hoor. Gelukkig kon ik hem zo pakken en verder geen probleem. Maar daarna moest rowen heze op dus het feest moest los. Tja, dat ging niet lukken. Iedereen was nog niet echt in de stemming. Dus (voor het eerst) afgebouwd, wel vlotte muziek maar op een lager volume.

Komt de utibater naar me toe en die vertelde (ik moest echt moeite doen om mijn lach in te houden): Wil je de bas niet zo hard zetten, direct klapt de zekering er weer uit. (alle lampen vol aan trok hij wel (2400 watt) maar die baskast van amper 400 watt (15") was wel een probleem. Dit gebeurde in de Discotheek die zij ook hadden ook regelmatig. Resultaat: Met dichte bassknoppen op het mengpaneel was het acceptabel voor de uitbater maar het klonk voor geen meter meer.

Ik denk is dit het dan, nee hoor, want op het einde liet ze de baskasten van de lokatie zelf zien. 2 maal 18", 1200 watt knoeperts. Want ja, dan hoeft de muziek niet zo hard (uhh waar is de logica?)

Ik heb ze vriendelijk bedankt, maar wat een onkundige mensen. De lokatie is denk ik goed genoeg voor een receptie (zeer sfeervol) maar een feest kon er niet van af. Het leek er bijna op dat het volk stil moet staan, want stel je voor dat de vloeren en kasten meedeinen.

Edit: Wel een erg negatief verhaal maar het feest kwam vervolgens om een uur of 10 los, en was echt super to het einde (half 2) was het druk op de vloer! Waren erg gezellige mensen die van lekker losse muziek hielden.
wat een onzin in dit vak
BGijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2005
Laatste: 6-10-2019
Berichten: 84
14-9-2010 00:00
Hebben we het over een zaal in Tilburg?
In heaven is no beer, so let's drink it here!!!
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 506
14-9-2010 10:35

BGijs schreef:

Hebben we het over een zaal in Tilburg?
Haha, die zaal ken ik ook die jij bedoeld. Achter de kerk zonder top zeker?

Dit ging over een zaal bij Roosendaal in de buurt.
wat een onzin in dit vak
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 4-4-2024
Berichten: 455
14-9-2010 14:51

calipso schreef:

Lokatie was zeer moeilijk te vinden. Gelukkig had ik een kleine show bij (staat in 3 kwartier, op normaal tempo). Dus ik zou daar om half 8 zijn, feest (bruiloft) begon pas vanaf half 9, dus moet makkelijk lukken. Kom daar aan om 5 voor 8 (bijna een half uur gezocht waar het moest zijn). Dus dat werd aanpoten. Niets mis mee, alles was goed bereikbaar en werd zelfs geholpen met uitladen.

Ik begin dus 5 over 8 te bouwen, komen de eerste gasten al binnen.. Ik had echt zoiets van wat is dat dan, dan boek toch de show om 8 uur al. Dan staat alles netjes, staat er een achtergrond muziekje op en kunnen de gasten vast wat drinken. Maar goed, hard gewerkt en om half 9 exact stond de show klaar. Toen heb ik een achtergrond muziekje opgezet, licht (8 parren waarvan 2 zachtjes aan) en ik was nog bezig met cd-mappen klaar leggen, blouse aan voor de netheid etc.
Bruiloften staan er bij ons berucht om, dat mensen vaak vroeger binnen komen dan voorzien. Ik vind een kwartier marge ook wel erg krap, zeker als je niet weet waar de lokatie is!
5 minuten verder, nog een beetje aan het ruimen, komt de ceremoniemeester naar mij toe, wil je nu de openings dans draaien? Huh? watte? Wil je meteen openen? Even zoeken hoor. Gelukkig kon ik hem zo pakken en verder geen probleem. Maar daarna moest rowen heze op dus het feest moest los. Tja, dat ging niet lukken. Iedereen was nog niet echt in de stemming. Dus (voor het eerst) afgebouwd, wel vlotte muziek maar op een lager volume.
Ook dat komt me bekend voor laugh :D Vandaar dat we van tevoren (meestal heb je al contact met de ceremoniemeester gehad) altijd al proberen uit te leggen niet te vroeg met openen te beginnen.

Als deze situatie zich dan toch voordoet, proberen we alsnog aan te geven dat later openen beter aanslaat (mensen zijn nog niet in de stemming (lees: nog nuchter razz :p), willen nog buurten / bijkletsen). Meestal werkt deze overreding gelukkig wel (je wordt er als DJ immers op aangekeken) wink ;)
Edit: Wel een erg negatief verhaal maar het feest kwam vervolgens om een uur of 10 los, en was echt super to het einde (half 2) was het druk op de vloer! Waren erg gezellige mensen die van lekker losse muziek hielden.
Tof! Want dat is altijd maar de vraag bij een bruiloft (met dus erg gemengd publiek) happy :)
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 506
14-9-2010 15:36

Eric schreef:

Bruiloften staan er bij ons berucht om, dat mensen vaak vroeger binnen komen dan voorzien. Ik vind een kwartier marge ook wel erg krap, zeker als je niet weet waar de lokatie is!
Als je door heel nederland heen draait ga ik er wel van uit dat de lokatie makkelijk te vinden is. Maar deel van het probleem was dat er geen nummer bij stond op de odprachtbon (in dit geval) en de straat ik weet niet hoe verweven was. Het leek erop dat er meerdere straten waren die dezelfde naam hadden. Ik was overigens pas geboekt vanaf half 9, tot nu toe niet meegemaakt dat er eerder gasten waren omdat dit de starttijd is van het draaien. (ik had ergens het vermoeden dat krenterigheid daar in meegedaan heeft, in de zin van, een half uur extra is te duur)
Ook dat komt me bekend voor laugh :D Vandaar dat we van tevoren (meestal heb je al contact met de ceremoniemeester gehad) altijd al proberen uit te leggen niet te vroeg met openen te beginnen.

Als deze situatie zich dan toch voordoet, proberen we alsnog aan te geven dat later openen beter aanslaat (mensen zijn nog niet in de stemming (lees: nog nuchter razz :p), willen nog buurten / bijkletsen). Meestal werkt deze overreding gelukkig wel (je wordt er als DJ immers op aangekeken) wink ;)
Dat klopt inderdaad, maar op dat moment was ik een beetje verbouwereerd. Heb denk ik tegen de 200 bruiloften gedaan en had dit nog niet meegemaakt. Daar kwam ook bij dat alles in de opdracht al uitgezet was en verder contact niet nodig was vanuit hun. Dit was het enige detail dat ontbrak. Uiteraard had ik dat voorgelegd als ik dat van tevoren wist. Maar op lokatie als het paar net binnenkomt dan ben ik maar de boeman. Beter dan heel het begin op zijn kop zetten of een vette discussie te krijgen met de ceremoniemeester. Klant is koning.
Tof! Want dat is altijd maar de vraag bij een bruiloft (met dus erg gemengd publiek) happy :)
Eigenlijk nooit echt problemen mee gehad. Van de ca. 500 feesten die ik inmiddels gedaan heb denk ik dat er maar 2 waren waar het niet los kwam. Bij één van die 2 was er net een sterfgeval in de familie, dus een zeer teneure stemming. De andere waren geen dansers, maar waren zeer tevreden met de muziek en gaven ook nog eens fooi.
wat een onzin in dit vak
Master PartysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2007
Laatste: 16-11-2017
Berichten: 143
28-9-2010 16:23

calipso schreef:

Dit ging over een zaal bij Roosendaal in de buurt.
welke zaal was het? Ik kom uit Roosendaal en ben wel benieuwd razz :p
De groeten uit het zonnige zuiden!
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 506
29-9-2010 16:30

Master Partys schreef:

calipso schreef:

Dit ging over een zaal bij Roosendaal in de buurt.
welke zaal was het? Ik kom uit Roosendaal en ben wel benieuwd razz :p
Ik ga geen namen noemen.. Je komt er zelf wel achter als je er een keer staat wink ;)
wat een onzin in dit vak
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
18-10-2010 10:13
Afgelopen weekend gedraaid in Wijchen... rara welk zalencomplex...

Eenmaal aangekomen, tja, beetje oude bedoeling, maar goed, mag de pret niet drukken.

Welke zaal is het feest? Ja, op de eerste verdieping, maar er is een (kleine) lift. Ai, dat wordt haast maken, maar op zich was ik ruim op tijd. Heel het spul versjouwd naar de andere kant van het gebouw, via de lift. Niet echt handig, maar goed. De zaal was veel te groot voor het aantal mensen, vrijwel alleen maar zitplaatsen... niet erg handig om de sfeer er in te krijgen. Maar wederom niet klagen maar dragen!

Feest gedraaid, ondanks de onlogische zaalindeling toch goed gegaan, mensen waren meer dan tevreden en kreeg fooi toe. Prima, opruimen dus!

Weer alles die kleine lift in. Nog twee ladingen te gaan... Wat denk je? Lift kapot! Apparatuur en sjouwhulpje om 02:00u snachts vast in de lift! De lift deed niets meer, gelukkig hing ie niet halverwege, maar voor de 1ste verdieping.

Na een tijdje rommelen en uitproberen heeft het personeel aldaar de deur "geopend". Toen hebben we nog twee vrachten flightcases etc. via de wenteltrap naar beneden moeten sjouwen... Wat was ik blij dat ik om 03:30u eindelijk in bed plofte en dat ik een sjouwhulpje had die graag meehielp.

Volgende keer dat iemand mij boekt voor in die zaal dan weet ik serieus niet of ik het wel doe. Dan bespaar ik mezelf liever de moeite en neem ik wel een ander feest aan.
DjREsound

Terug naar forum Reageer (zonder quote)