Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 167 van 250)
Moderator(s): Dré
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
11-7-2010 15:02
Ik was heeeel erg blij dit weekend met mijn ventilator die ik had mee genomen.
Wel vervelend dat het binnen dusdanig ver boven het vriespunt was dat iedereen buiten op het terras ging staan, geef ze geen ongelijk trouwens, was niet te harden binnen.

En nog een ergenis, mensen die zich verplicht voelen naar een personeelsfeest te komen...
Probeer daar maar eens met deze hitte een feestje te bouwen. De helft kwam niet opdagen op het feest, de andere helft keek continu op zn horloge wanneer het gepast was te kunnen gaan.
Laatste uur was met de 20 man die wel voor de gezelligheid kwamen nog het leukst...
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 506
12-7-2010 08:49
Ik heb vorige week vrijdag (35+ graden) 3 shirts versleten, voor het draaien al 2 flessen water op en warempel, er werd nog gefeest ook(binnen!!)! Alleen vonden ze rock en roll iets te veel van het goede, dus iets rustigere muziek gedraaid dan normaal en nog eens 2 flessen water erbij gegooid wink ;). Terugrijden was wel lekker om 3 uur snachts met raampje open laugh :D
wat een onzin in dit vak
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
12-7-2010 10:57
Mensen die hun afspraken niet nakomen!

situatie op een Volksfeest: er is een band geboekt voor zondag avond. Wat blijkt, DE oranges spelen goed voetbal en blijken ineens gewoon de finale te spelen.
Overleg, wat te doen? Nou een scherm is een must, DJ voor de sfeer ook. Wat doen we met de band? Mijn voorstel, laat het wat het is en boeken voor volgend jaar. De band wil echter spelen en er wordt besloten om te vervroegen en van half8 tot half9 op te treden. Nou prima een uurtje k doe mee.

Komen we zondag tegen 18uur op het terrein. Staat er een vol podium met band spelend en wel. Even naar de technici, tot hoelaat spelen jullie? 19.00uur. happy :)
Om half 7 is de band er ook en volgt er overleg met de organisatie. Na vele discussies, de band wil perce spelen, nou als we allemaal ons best doen, hebben we met 40 min tonen vanaf het podium.
Owke, de spelende band zou om kwart voor 7 afsluiten.

inmiddels 19.06uur. Ja de band houdt het voor gezien... Muzikanten lopen van het podium en er gaan 2 jongens beginnen aan het weghalen van de backline. Al met al, om heel iets voor 20uur kwamen de klanken van het podium. 5 nummers later, ja we moeten nu toch wel eens beginnen met het scherm neerzetten.

eerste helft daar maar gekeken, in de pauze alles opgeruimd in de bus geduwd en naar huis, 27km verderop, de laatste 7min nog kunnen zien hier in het cafe.. met wat blijkt.. een verlenging. laugh :D

Er had beter niet gespeeld kunnen worden... en bedanken. maarja, ik word ook alleen maar ingehuurd.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DJ-scratchStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2010
Laatste: 23-4-2018
Berichten: 66
17-7-2010 09:43
Tijdens de vorige winter, moest ik buiten draaien (apres ski). Allemaal leuk, erg koud maar gelukkig kwam me vader na een tijdje terug met een verwarming ashamed :$ Me tenen waren helemaal bevroren.

Ik heb ook irritatie tegen onze tomtom. Hij stuurt ons steeds de verkeerde weg, of zegt links af, en in het schermpje staat rechts af.. Maar gelukkig gaan we komende week er eentje aanschaffen shut up :X
GrandMA2 | Robe Picklepatt's | Adamson
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
17-7-2010 20:11
Ook altijd fijn... wordt je ingehuurd vanaf 20.30, komen alle gasten al om 19.30 binnen terwijl je nog volop aan het opbouwen bent sad :(
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
18-7-2010 10:38
het opbouwen is ook een gedeelte van de show wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ-scratchStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2010
Laatste: 23-4-2018
Berichten: 66
18-7-2010 12:23

YourLiVe schreef:

Ook altijd fijn... wordt je ingehuurd vanaf 20.30, komen alle gasten al om 19.30 binnen terwijl je nog volop aan het opbouwen bent sad :(
Dit hadden we gister ook. Komen we om 18.30 aan om op te bouwen, zijn er al een man of 20..
GrandMA2 | Robe Picklepatt's | Adamson
Dj.raymondStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-3-2007
Laatste: 2-4-2024
Berichten: 128
18-7-2010 12:53
Is het geen optie om 'smiddags op te bouwen?Doe ik ook steeds.Als het niet te ver uit de buurt is en in overleg met klant en/of uitbater.Heeft enkele voordelen.Heb je iets vergeten,breng je het 's avonds mee.Ben je bezweet,kun je thuis effe lekker douche.Ook geen wijsneuzen en allesweters in de buurt en alles lekker op je dooie gemak opbouwen.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
18-7-2010 13:02

YourLiVe schreef:

Ook altijd fijn... wordt je ingehuurd vanaf 20.30, komen alle gasten al om 19.30 binnen terwijl je nog volop aan het opbouwen bent sad :(
Gebrekkige communicatie? laugh :D Ik had laatst de andere kant; bruidspaar had mij een half uur langer geboekt dan dat ze de zaal geboekt hadden...gevolg: barpersoneel gooit me knalhard van hun installatie af. (Locatie met eigen EV installatie en limiter wegens geluidsrestricties) Dan sta je leuk te kijken! Natuurlijk wel even gebabbeld met personeel, dat dit niet de bedoeling kon zijn en ze me beter gewoon een half uurtje van tevoren even in kunnen lichten wat hun eindtijd is....

Tweede ergernis, ook in bovenstaande zaal: de desbetreffende limiter was schijnbaar geen true rms...toen het het laatste half uur een wat groter feest werd, reageerde het geval ook op geklap en gejuich...de gevolgen raad je al: de master werd geknepen. Leuk! (Not!)

Komende vrijdag sta ik weer in deze locatie, zal benieuwen of ze ook iets van hun stunt geleerd hebben....

Een uiterst persoonlijke ergernis: ik kwam vannacht terug van een leuk klusje (type hockeyfeestje). Ik had al de hele avond wat last van een zeurende pijn in mijn kaak...we rijden naar huis, de persoon naast mij hangt al met het hoofd tegen de deur van de bus te slapen, begint die kaak op te spelen! Dan blijf je wel wakker; daar hoef je geen blikjes red-bull voor te tanken!! Auw! Sjeus, gelukkig heb ik altijd een paar pijnstillers mee voor noodgevallen, daar was ik nu wel blij mee!!
I am a TimeDriver!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
18-7-2010 18:31

dj.raymond schreef:

Is het geen optie om 's middags op te bouwen?Doe ik ook steeds.
Nah, sorry, als het een hobby is kan ik jouw idee wel begrijpen,
maar als je mensen per uur betaald word dat wel een beetje duur grapje shut up :X
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)