Forum > Opmerkingen

Status

(59 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
18-5-2010 12:21
ow sorry, ik dacht dat dat 1 en dezelfde persoon was :X excuses!
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 506
18-5-2010 13:39

Tom schreef:

Wie is die oude rot die je dat verteld heeft dan?

Maar even serieus, iemand die beweert dat geluid signaal gelijkstroom is,
en iemand die dat aanneemt voor waar,
dat zijn beide mensen die nog nooit een boek of website opengeslagen hebben over geluid.
Moet ik toch even op reageren want zo zwart-wit is het niet;

Hoe wordt dan de rimpel op een gelijkstroom genoemd? Als je een rimpel op je speaker zet zal hij ook geluid produceren terwijl het toch wel degelijk gelijkstroom is!! Hetzelfde als met een batterij tikken (=PWM!!), dat is ook gelijkstroom, de stroom gaat immers in 1 gelijke richting door de speaker. Deze reageert hier op omdat er harder aan de conus getrokken wordt. Zo kun je een rimpel van 50 HZ op een gelijkspanning wel degelijk horen zonder dat deze de 0 doorkruist (=wisselsstroom). Uiteraard binnen bepaalde marges, niet dat je de conus tegen je magneet aantrekt met de onderkant van de rimpel, want dan zit deze gewoon vast.

En daarbij, of het goed is voor je speakers is een tweede.

EDIT: Even een kleine toevoeging: Hoe ziet een hogere frequentie uit op een lage frequentie? Zeg maar 10k op 50 HZ. Die golft mee met 50 HZ als de uitslag van die 50HZ maar groter is dan die van 10k. Kap de onderkant van de sinus van 50 HZ af en zet dat eens op de speaker. Blijft deze dan nog stil? De 10k "draaid" om de 50 hz heen. Dit heeft tot gevolg dat de 10k gewoon te horen is. Deze heeft namelijk een offset van de 50 HZ (= nulpunt 10K). Het enige nadeel is dat je deze alleen hoort als de 50HZ in de plus zit, dus 1/50e seconde. Waar hij dan de 0 doorkruist en wegvalt zal blokvorm ontstaan met diverse harmonischen wat enorm rommelig klinkt of wellicht de nieuwe sound is voor hardstyle.
wat een onzin in dit vak
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
18-5-2010 18:19

dj joe schreef:

geblokkeerde accounts zijn meer 1-dags vliegen die ''meestal'' onzin verkopen, ex-leden hebben (misschien) nog iets nuttigs toegevoegd aan het forum. zo bekijk ik het..
Ik ook ;-)

Bij ex leden moet je inderdaad denken aan leden die een fikse bijdrage geleverd hebben aan het forum maar OF zelf niet meer lid wensen te zijn (kan zo niet voor de geest halen of dit al eens gebeurd is) OF betrapt zijn op het plegen van acquisitie (want zelfs voor gewaardeerde leden staat op zo'n vergrijp echt een definitieve ban van het forum).

Bij account geblokkeerd gaat het inderdaad mee om "one-day-fly" leden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
18-5-2010 18:22

calipso schreef:

Hoe wordt dan de rimpel op een gelijkstroom genoemd?
Een wisselspanningscomponent (tenzij je niets weet van de materie; dan noem je het met het grootst mogelijke enthousiasme een continu variërende gelijkspanning ;-).

Leve Fourier (lekkere wiskunde die dit soort dingen duidelijk maakt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2057
18-5-2010 19:45
Wat bedoel je precies me acquisitie Dré? Ik ken het woord wel, maar kan het in deze context niet helemaal plaatsen?
Niet goed, wel hard!
GreendiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
Berichten: 175
18-5-2010 20:02
Het woord `acquisitie` betekent (ver)werving (< Fr. acquérir, acquisition). Het wordt in het Nederlands doorgaans gebruikt als het gaat om het verwerven van opdrachten voornamelijk door freelancers (zelfstandigen).
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
18-5-2010 20:02
Buiten het forum om contact opnemen met leden, dit met het doel om de klantenkring uit te breiden, lijkt mij zo ongeveer denkend aan o.a.
Edit Mod: Dré: Verwijderd. Namen noemen is niet nodig.
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 506
19-5-2010 07:54

Dré schreef:

calipso schreef:

Hoe wordt dan de rimpel op een gelijkstroom genoemd?
Een wisselspanningscomponent (tenzij je niets weet van de materie; dan noem je het met het grootst mogelijke enthousiasme een continu variërende gelijkspanning ;-).

Leve Fourier (lekkere wiskunde die dit soort dingen duidelijk maakt).
Er aan rekenen is nog lekkerder maar als je het zo uitlegt dan klopt het wel. Het is maar hoe je er naar kijkt. Feit is wel dat de totaalstroom nog steeds 1 kant op gaat en dus in mijn optiek gelijkstroom/spanning is.

Maarrem, dit staat buiten de discussie Noob v/d maand wink ;)
wat een onzin in dit vak
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
19-5-2010 10:31

calipso schreef:

Feit is wel dat de totaalstroom nog steeds 1 kant op gaat en dus in mijn optiek gelijkstroom/spanning is.
Met op die gelijkspanning:
Een 100Hz DC sinus...
En een 200Hz DC sinus...
En een 400Hz DC sinus...

Kijk ik er zo goed naar? razz :p

DC Sinus is trouwens bij deze geclaimd (mooie nerd naam voor een DJ, drive-in show of zo) laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 506
19-5-2010 10:34

Dré schreef:

calipso schreef:

Feit is wel dat de totaalstroom nog steeds 1 kant op gaat en dus in mijn optiek gelijkstroom/spanning is.
Met op die gelijkspanning:
Een 100Hz DC sinus...
En een 200Hz DC sinus...
En een 400Hz DC sinus...

Kijk ik er zo goed naar? razz :p

DC Sinus is trouwens bij deze geclaimd (mooie nerd naam voor een DJ, drive-in show of zo) laugh :D
Hahahaha Ja eens!! Vergeet ook niet de top-top en effectieve waarde erbij te noemen! laugh :D wink ;)
wat een onzin in dit vak

Terug naar forum Reageer (zonder quote)