Forum > Geluid

Welke nieuwe geluidsset zou jij kiezen voor +/-7000,-

(262 reacties. Pagina 10 van 27)
Moderator(s): Dré
Sunny leonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-9-2007
Laatste: 29-10-2014
Berichten: 83
20-3-2009 20:58

Frank76 schreef:

)pieter( schreef:

depreciatie van zelfbouw
Oei,
heb toch maar even gegoogled naar dit moeilijke woord.
Kan het toch niet echt in verband brengen met luidsprekerbouw, gaat namelijk over waardevermindering van een munt door koerswisseling.
Wellicht duur willen doen? wink ;)
Het is wel duidelijk dat je bedoeld dat de restwaarde en verkoopbaarheid minder is.
Overigens is een goed product met kwaliteitscomponenten zeker wel goed verkoopbaar en zeker goed inzetbaar!
Depreciatie betekent ook waardevermindering in algemene zin.
Daarnaast kan het ook nog worden gelezen (ook een betekenis) dat zelfbouw niet zo hoog word ingeschat...
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
20-3-2009 21:31

remcopeters schreef:

Zelfbouw wordt hem toch niet. Of moet tegen een hele mooie aanbieding aanlopen dan zou ik er nog wel even over na willen denken wink ;)
Zelfbouw , NOOIT doen , krijg je niks voor terug na aankoop.
En ik kan het weten , heb hier 2 kastjes te koop 10"-1" , 700 euro aan speakers. RCF en B&C
Een bod gekregen van 125 € , nou euuhhh, doooei sad :(
Zet je zinnen op je eerste gedacht, en dat is RCF , punt andere lijn.
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
20-3-2009 21:43
punt.., nieuwe zin wink ;)

Ik heb zelf subs nagebouwd, en die speakers zijn veelzijdig,
Die ga ik denk ik niet meer verkopen.. dat is dus iets waar je op moet letten als je al zelf wilt bouwen.

Ik ben het helemaal met SIS eens dat de restwaarde niet is om over naar huis te schrijven.
Maar afgezien van de restwaarde is het vrijwel onmogelijk om zonder bijbehorende kennis een goed mid-hoog ding in elkaar te gooien,
En wat is je filosofie voor je bouw? Of wat is je sound?
Je doelgroep, de veelzijdigheid? BR of HL?

Ga je het zelf in elkaar zetten of ga je het puur ontwerpen? Je gaat moeten meten.
Er zijn meer dingen die je je af moet vragen wil je een set bouwen...

Edit: Het belangrijkste blijft voor mij of het dient waarvoor het gemaakt is.. ja of nee? En ik zou zoieso nog wel even 10 keer nadenken voordat ik iets zelf ga bouwen.. ( 'n ontwerp is ( bijna ) nooit af..)
If it ain't Dutch it ain't much...
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
21-3-2009 17:51
Vond het AD-24 setje (2 top en 6 bas) ook niet verkeerd klinken vandaag op de PAmarkt ;) hij vroeg er 11.400,- voor. Misschien toch maar doorsparen?? sneaky :V
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
21-3-2009 18:59

remcopeters schreef:

Vond het AD-24 setje (2 top en 6 bas) ook niet verkeerd klinken vandaag op de PAmarkt ;) hij vroeg er 11.400,- voor. Misschien toch maar doorsparen?? sneaky :V
als dat je referentie is en je daar tevreden mee zal wezen dan is een top DVX 12 plus passende bassen, 2 S10 bv per kant ook ruim voldoende :D Topje netjes hoog iets gekantelt naar publiek en je bent er.

maar over die AD set zou ik geen band willen mixen, in een tent met 350 man erin.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
21-3-2009 19:15
@ WX, Slechte ervaringen met de AD-24?
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
21-3-2009 20:15

Watt-Xtra schreef:

remcopeters schreef:

Vond het AD-24 setje (2 top en 6 bas) ook niet verkeerd klinken vandaag op de PAmarkt ;) hij vroeg er 11.400,- voor. Misschien toch maar doorsparen?? sneaky :V
als dat je referentie is en je daar tevreden mee zal wezen dan is een top DVX 12 plus passende bassen, 2 S10 bv per kant ook ruim voldoende :D Topje netjes hoog iets gekantelt naar publiek en je bent er.

maar over die AD set zou ik geen band willen mixen, in een tent met 350 man erin.
Och, mag toch hopen dat dat niet voluit ging (ook niet toen ze 'm lostrokken). Toppen stonden ook overal overheen te blazen overigens. laugh :D
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
22-3-2009 15:43
Na al een aantal maanden naar tevredenheid gewerkt te hebben met z'n eerste AD-24 touringset heeft .... van .... verhuur besloten om een tweede AD-24 set aan te schaffen, aangevuld met een AD-B218 sub per kant.

"Door de compactheid en de prestaties van dit systeem hoef ik minder materiaal te vervoeren", aldus .... "Maar vooral de prestatie en de openheid van het AD-24 touringsysteem hebben voor mij de doorslag gegeven bij mijn keuze".

Watt-Xtra] schreef:



maar over die AD set zou ik geen band willen mixen, in een tent met 350 man erin.
Ben toch wel benieuwd waarom een AD-24 niet geschikt is voor 'n band?
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
22-3-2009 16:26

remcopeters schreef:

Na al een aantal maanden naar tevredenheid gewerkt te hebben met z'n eerste AD-24 touringset heeft .... van .... verhuur besloten om een tweede AD-24 set aan te schaffen, aangevuld met een AD-B218 sub per kant.

"Door de compactheid en de prestaties van dit systeem hoef ik minder materiaal te vervoeren", aldus .... "Maar vooral de prestatie en de openheid van het AD-24 touringsysteem hebben voor mij de doorslag gegeven bij mijn keuze".

Watt-Xtra]

maar over die AD set zou ik geen band willen mixen, in een tent met 350 man erin.

Ben toch wel benieuwd waarom een AD-24 niet geschikt is voor 'n band?
Ik moest het eigenlijk wat anders formuleren: niet geschikt voor jouw doeleinden.

Die moet je met minimaal 2 stacks per kant neerzetten, toppen gaan ook maar 40 graden breed. Topje gaat idd hard... maar je mist echt mid. Daarnaast zoals je aanhaalt.. er moet ook nog gewoon B218 sub onder.

Wilde er 11.000 euro voor hebben? Kun je nagaan wat je moet neertellen voor een setup die wel een tent van geluid voorziet.

Of ook wel, als systeem voor jou niet geschikt, er moet een stapel neergezet worden wil je alles dekken, voor dat geld koop je ook heel leuk ander spul, welke je dan wel functioneler kunt inzetten.

Je kunt het vergelijken met: eaw 750 mooi systeem, maar niet geschikt om met enkele top te draaien. Dus moet je minimaal 2 stuks neerzetten per kant, dus gaat het systeem ineens naar een veel grotere afmeting.

Dat is hetzelfde bij ad24.. leuk bedacht maar als enkel stackje per kant haast onbruikbaar, od je moet met een infill werken, of een hele smalle zaal.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
22-3-2009 16:35
Ik snap 'm ;)
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)