Forum > Licht

Stroboscoop op geluid via DMX

(47 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
22-1-2009 04:05

LJ DaAn schreef:

Das raar, ik werkt met een originele LJ dongle en ik merk eigenlijk NIETS van vertraging,
Nee dat is niet raar, jij gebruikt een orginele LJ dongel, deze heeft een bepaaald data pakketje nodig wat vele andere dongels (heel) even vertraagd. Slimme marketing truuk, gratis software, de dongel moet je kopen.

Ik was jaren lang tegenstander van het gebruik van een PC ipv een desk.
Nu moet ik zeggen dat de huidige generaties licht-programma's mij steeds meer beginnen te intereseren.
Helemaal door de gemakkelijke interface met huidige lichttafels.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
GanzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
Berichten: 356
22-1-2009 09:10

LJ DaAn schreef:

Das raar, ik werkt met een originele LJ dongle en ik merk eigenlijk NIETS van vertraging,
Ik gebruik ook een orginele dongle
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
22-1-2009 10:30
wat betreft kermis in het licht bij uitvallende pc.

Wanneer valt de boel uit?
Antwoord: in de regel als je te veel verbruikt sneaky :V
Op wel moment verbruik je te veel?
Als je bijvoorbeeld veel lampjes tegelijk aan hebt op een hoogtepunt.
dan sta je ook nog wel eens te knipperen met je strobo.
De laatste info die je dan dmx naar je strobo hebt uitgestuurd is KNIPPEREN!
En als de pc dan uitvalt is DAT nu precies wat hij blijft doen totdat hij weer nieuwe info ontvangt......
Vraag me niet waarom hij niet gewoon stopt met knipperen, maar het was wel irritant.
Voordat je de pc weer up and running hebt, ben je toch wel 40-60 seconden verder.
En de truss hangt zo hoog razz :p

Dit is de reden waarom ik rook en strobo niet over de pc laat lopen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
GateWayStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 221
22-1-2009 11:01
ik zet de strobo en rook op de eerste kanalen van de pc, volgende kanalen zijn de parren, en heb een showmaster 24 om de pc aan te sturen, moest er iets mis gaan met de pc kan ik altijd de strobo rook en parren bedienen via de showmaster. (gewoon de 2 kabeltjes uit de dongel en die aan elkaar verbinden)
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
22-1-2009 11:03

Tom schreef:

wat betreft kermis in het licht bij uitvallende pc.

Wanneer valt de boel uit?
Antwoord: in de regel als je te veel verbruikt sneaky :V
Op wel moment verbruik je te veel?
Als je bijvoorbeeld veel lampjes tegelijk aan hebt op een hoogtepunt.
dan sta je ook nog wel eens te knipperen met je strobo.
De laatste info die je dan dmx naar je strobo hebt uitgestuurd is KNIPPEREN!
En als de pc dan uitvalt is DAT nu precies wat hij blijft doen totdat hij weer nieuwe info ontvangt......
Vraag me niet waarom hij niet gewoon stopt met knipperen, maar het was wel irritant.
Voordat je de pc weer up and running hebt, ben je toch wel 40-60 seconden verder.
En de truss hangt zo hoog razz :p

Dit is de reden waarom ik rook en strobo niet over de pc laat lopen.
Eeuhm, als de boel eruit vliegt doordat je je strobo vol aanzet dan doet je strobo toch helemaal niks meer shut up :X of heb jij er eentje op accu? wink ;)

De licht pc zou je ook nog op een groep met een konstante belasting zoals die van het geluid.
Cyberlights in the house :D
GateWayStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 221
22-1-2009 11:07
of een laptop nemen die nog op batterij kan werken (of een UPS in het geval van een pc)
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
22-1-2009 12:11

Ganzz schreef:

Zelfs met een dual XEON met daslight is de vertraging er als ik wil stroben op de beat. Misschien nog een keer proberen met een clean-install en een betere geluidskaart.
Ik weet niet hoe het met dashlight precies zit. Ik weet wel dat bij de lichsturingen die ik heb gebruikt vanaf een pc ik geen vertraging bemerkte (legale martin lj, chamsys enzovoorts). LJ en Chamsys zijn beide te draaien op hele oude systemen dus een dual xeon heb je sowieso niet nodig om je vertraging tegen te gaan.
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
22-1-2009 17:07

Tom schreef:

Vraag me niet waarom hij niet gewoon stopt met knipperen, maar het was wel irritant.
Voordat je de pc weer up and running hebt, ben je toch wel 40-60 seconden verder.
Daar heb je helemaal gelijk in, ik weet niet percies waarom dat zo is.
Ook vervelend is als je met 30 witte ledbuizen aan het knipperen bent, en INEENS sluit windows zich af...
Okee, niks aan te doen, je moet wachten tot de pc weer is opgestart, je trekt de DMXkabel wel uit je dongle zodat alles stand alone gaat draaien.
Niet dus, want je ledbuizen blijven wit, je scannertjes gaan wel stand alone draaien maar dat zie je nietmeer omdat de hele zaal al verlicht is alsof het feest is afgelopen.....

Tom schreef:

Als je bijvoorbeeld veel lampjes tegelijk aan hebt op een hoogtepunt.
Dat dit temaken heeft met teveel commando's vind ik raar, want VOORDAT ik dat doe stuur ik ook commando's uit dat er effecten uit moesten.
Oftewel, er werden evenveel commado's verstuurd toen ze uitgingen.
Het zou logischer zijn als de pc vast zou lopen voor of ná een hoogtepunt, dan pak je namelijk je show weer op, parren gaan weer aan, scanners gaan weer bewegen, ledbuizen gaan weer lopen.

Ik heb trouwens liever dat de stroboscoop blijft knipperen dan dat mijn ledbuizen aangaan en niet meer uit te zetten zijn. Het was net of de zaalverlichting aangaat...

Maarja, dit hangt natuurlijk van het soort feest af.
Als het om een rustige bruiloft gaat waar een veel te lompe strobo hangt, die je eigenlijk niet gaat gebruiken, en anders zekerweten gedimt...
Als die ineens vol gaat knipperen ben je inderdaad niet blij.

Pascal, dit gaat niet om stroom hoor, maar om een PC die vastloopt.
Ik heb ook eens een defect toetsenbord gehad die allemaal gegevens naar LJ stuurden die helemaal niet geprogrammeerd waren...
Je drukt dus op een hotkey voor een effect, en in plaats daarvan gaat het kleurenwiel van al je scanners draaien shut up :X
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
GanzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
Berichten: 356
22-1-2009 18:01
Voor dit zo'n problemen is er een oplossing!?!

Daslight heeft een stand alone modus. Hier kun ej een aantal gegenereerde scenes in zetten. Wanneer laptop hangt of wat dan ook start hij gewoon zijn interne programma. Geen debiele programma's van ledtubes, hypers scans & blindende strobo's. Zorg wel even voor een aparte voeding voor daslight om helemaal zeker te zijn. laugh :D
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
22-1-2009 19:20
de uitval van de stroom heeft simpel te maken met een te hoog verbruik.
En als de pc dan net op een van die (meestal) 3 groepjes mee moet draaien,
dan gebeurd het wel eens.

Tegenwoordig sluit ik de pc aan op de zelfde groep als het geluid (mixer cd, d2 enz).
Alle lampen kunnen dan met een gerust hard uitgaan, maar de pc blijft dan doordraaien wink ;)
Dus als de stroom dan weer in komt, gaat alles gewoon verder.
Je kan je dashlight wel lekker op een geprogt standaardje zetten, maar als daar de stroom uitvalt, doet hij het ook echt niet meer hoor...
En je gaat me toch niet vertellen dat je je dongle op een andere groep hebt zitten dan je pc?
Sterker nog, ik heb mijn dongel en pc in één behuizing! laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)