Forum > Licht

Lichtshow ontwerpen

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-11-2008 12:09

Maarten-square schreef:

Dat laatste is een beetje persoonlijk hoor. Ik heb laatst al even snel naar MSD5 gekeken en daar zitten toch wel flink wat verbeteringen in.
Hoelang heeft MSD5 op zich laten wachten en hoeveel ellendige tijdrovende nadelen heeft MSD4 wel niet..
Grootste nadeel van WYSIWYG blijven toch de kosten, vooral de kosten die je bij elke upgrade moet maken. Ik ben het helemaal met je eens dat WYSIWYG de best totaal oplossing is maar MSD doet zeker niet onder wat visualisatie betreft.
Helemaal waar, de kosten zijn aanzienlijk bij WYSIWYG. Echter de snelheid waarmee je door de software vliegt, leert en tekent is ZOVEEL hoger dan bij MSD dat het echt wel een big difference in prijs kan rechtvaardigen..

Kwaliteit van visualisatie is uiteraard belangrijk, maar goede workflow staat bij mij toch een paar regels hoger op de eisenlijst..

EDIT: MSD werkt vanaf nu ook met membership, veeg dat punt maar van de lijst dus..
Light Image
Master PartysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2007
Laatste: 16-11-2017
Berichten: 143
25-11-2008 08:32
Bedankt voor dat programmatje Jeroen. Het is dan wel een demootje, maar ik heb er een beetje in kunnen pielen.
Voor de geïnteresseerden: https://www.mijnalbum.nl/Album=CMDNFVWJ
De groeten uit het zonnige zuiden!
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
25-11-2008 09:35
Als voor het kleine shows, een beetje pielen en dat soort gedoe is, kan je ook is kijken naar daslight/sunlight met de 3d magic view geloof ik dat die heet. Zat objecten om wat mee te doen, en werkt prima. MSD resultaten krijg je er niet mee, maar je hebt dan ook geen MSD Demo tekst erdoorheen staan.
DJ-RobinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2006
Laatste: 24-3-2013
Berichten: 51
26-11-2008 12:33
Voor kleine showtjes en om een beetje showtjes uit te proberen kan je goed daslight gebruiken, vind zelf de 3d versie wel goed werken voor de doeleinde waar ik het voor gebruik.
In de 3d versie kan je ook alle lichten besturen en zo heel moeilijk is het programma ook niet.
het is even wenen in het begin maar als je het eenmaal snapt erg gemakkelijk.

Groete
LuckenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2003
Laatste: 8-7-2021
Berichten: 81
27-11-2008 12:00
Er is ook een demo versie van Capture Polar beschikbaar op de volgende site: https://www.capturesweden.com/. Graphics zijn heel goed en kostprijs ligt heel wat lager dan dan Wysiwyg en MSD5.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-11-2008 12:11

lucken schreef:

Er is ook een demo versie van Capture Polar beschikbaar op de volgende site: https://www.capturesweden.com/. Graphics zijn heel goed en kostprijs ligt heel wat lager dan dan Wysiwyg en MSD5.
Helaas is ook hier de workflow weer heel wat minder prettig (eigen mening) dan WYG. Uiteraard is de prijs een stuk lager, maar het kost allemaal veel meer tijd en de simulatie is lang niet zo volledig en nauwkeurig als in WYG! (En da's een ramp als je moet preprogrammen voor een show..).
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)