Forum > Off-Zone

Algemeen Hyves Topic

(61 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
10-11-2008 08:00
Afgelopen weekend de chat van Hyves gebruikt als link tussen dimcity en FOH.
Gaat echt monster. wink ;)
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 506
10-11-2008 08:45

Yoghurt schreef:

calipso schreef:

(en vooral andere uitlachen met hun 500+ vrienden omdat ze anders gefrustreerd en onzeker raken haha..)
Laat Roberto het maar niet horen sneaky :V.
Ik doelde vooral op niet-artiesten. Er staan vaak van die opmerkingen op die hyves van: ik kan je niet meer toevoegen, ik heb te veel vrienden... Yeah right, je leeft op hyves, en die 750 (dat is de max) vrienden heb je echt niet in je leven.

Maarrem, ik heb er ook 312 (of zoiets) gewoon voor de fun. Doe er eigenlijk geen zak meer mee, maar soms komen er wel leuke berichtjes langs van artiesten bijvoorbeeld. Zoals download hier mijn nieuwste track of check mijn nieuwe top 10.
wat een onzin in dit vak
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-11-2008 09:10

Douwe schreef:

Afgelopen weekend de chat van Hyves gebruikt als link tussen dimcity en FOH.
Gaat echt monster. wink ;)
De chat van Hyves is de meest beroerde chat die ik tegen ben gekomen (en de Hyves-site is sowieso het meest beroerde stuk j@vascript-code waar je je processor mee kunt belasten). Zie op evenementen wel vaak MSN voorbij komen. Op onder andere InQontrol had elke FOH eigenlijk wel een internet-verbinding en elke stage-manager een laptopje met MSN.
Light Image
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 2057
10-11-2008 09:48
Hmmm... msn... ome bill... bah...

Waar is de goede ouwe tijd met icq of irc gebleven? MSN is me toch echt geen technisch hoogstandje, en wordt alleen veelvuldig gebruikt vanwege koppelverkoop met Windhoos.

Voor een eventement lijkt het me sowieso interessanter een eigen chatsysteempje te gebruiken dat losstaat van internet. Kun je meteen wat leuke functies maken om standaardmededelingen snel met hotkeys te sturen. Genoeg opensource projectjes lijkt me.
Niet goed, wel hard!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-11-2008 09:57

joepurlings schreef:

Hmmm... msn... ome bill... bah...
Als Ome Bill er niet was geweest had de ICT-wereld er heel anders uitgezien (en goeie kans dat we dan veel minder ver waren geweest).
Waar is de goede ouwe tijd met icq of irc gebleven? MSN is me toch echt geen technisch hoogstandje, en wordt alleen veelvuldig gebruikt vanwege koppelverkoop met Windhoos.
MSN is geen technisch hoogstandje, maar wel een hoogstandje op gebied van gebruiksvriendelijkheid EN marketing! IRC wordt grotendeels door ICT-ers a.k.a. "NERDS" danwel computerexperts gebruikt - voor een gemiddeld mens is het ongegrijpelijk, ingewikkeld en simpelweg overkill. MSN wordt door elke jongen of elk meisje vanaf een jaartje of 10 en zelfs daaronder al gebruikt. Zonder handleiding. MSN wordt door mijn ouders zonder problemen gebruikt, en zelfs m'n opa van 80 krijg ik zeer waarschijnlijk binnen een uurtje aan de gang op MSN.
Voor een eventement lijkt het me sowieso interessanter een eigen chatsysteempje te gebruiken dat losstaat van internet. Kun je meteen wat leuke functies maken om standaardmededelingen snel met hotkeys te sturen. Genoeg opensource projectjes lijkt me.
Dat is toch totaal geen prioriteit voor een evenement... MSN is er, MSN voldoet en iedereen kan ermee omgaan.
Light Image
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 2057
10-11-2008 10:25
Als Ome Bill er niet was geweest had de ICT-wereld er heel anders uitgezien (en goeie kans dat we dan veel minder ver waren geweest).
Daar ben ik het totaal mee oneens. Microsoft remt de ontwikkeling meer, dan dat ze innoveren. Alles wat Microsoft introduceert, was reeds bestaand en is gekopieëerd of overgekocht. Noem mij eens tenmiste één echte innovatie die vanuit Microsoft komt? Sterker nog, als het aan Microsoft had gelegen, zaten we nu op een "MSN" netwerk (ja eerst was MSN iets totaal anders dan een chatprogramma), in plaats van op internet.
MSN is geen technisch hoogstandje, maar wel een hoogstandje op gebied van gebruiksvriendelijkheid EN marketing! IRC wordt grotendeels door ICT-ers a.k.a. "NERDS" danwel computerexperts gebruikt - voor een gemiddeld mens is het ongegrijpelijk, ingewikkeld en simpelweg overkill. MSN wordt door elke jongen of elk meisje vanaf een jaartje of 10 en zelfs daaronder al gebruikt. Zonder handleiding. MSN wordt door mijn ouders zonder problemen gebruikt, en zelfs m'n opa van 80 krijg ik zeer waarschijnlijk binnen een uurtje aan de gang op MSN.
Dat lukt je met ICQ ook. Sterker nog: ICQ had 10 jaar geleden al functies die MSN nu pas introduceert. IRC is inderdaad niet zo gemakkelijk qua interface, met ICQ was echter niks mis, daarom was het toen ook groter dan MSN. Een of andere marktver****** dwingt de simpele consument echter om alles uit zijn tuin te plukken met smerige marketingtechniek.
Dat is toch totaal geen prioriteit voor een evenement... MSN is er, MSN voldoet en iedereen kan ermee omgaan.
Moet je wel een internetverbinding voor hebben, lijkt me een heel stuk makkelijker om een stand alone netwerkje te kunnen gebruiken, kan ook midden op de hei. Bovendien lijken standaardmededelingen me erg handig. Het lijkt me toch een stuk makkelijker om bijvoorbeeld een volgspotter een snelle functie te sturen die het bericht zendt dat er een bepaald iemand op komt, dan dat dit uitgetyped moet worden. Ik neem aan dat je bij een evenement geen extra knecht mee neemt om alle berichtjes te tikken?
Niet goed, wel hard!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-11-2008 10:35
1 x bewerkt. Laatst door JeroenVDV op 10-11-2008 10:36

joepurlings schreef:

Daar ben ik het totaal mee oneens. Microsoft remt de ontwikkeling meer, dan dat ze innoveren. Alles wat Microsoft introduceert, was reeds bestaand en is gekopieëerd of overgekocht. Noem mij eens tenmiste één echte innovatie die vanuit Microsoft komt? Sterker nog, als het aan Microsoft had gelegen, zaten we nu op een "MSN" netwerk (ja eerst was MSN iets totaal anders dan een chatprogramma), in plaats van op internet.
Waarschijnlijk een eindeloze discussie, maar het grootmaken van technieken die anderen hebben verzonnen valt wel degelijk onder "vooruitgang". Die "anderen" hadden het anders waarschijnlijk nooit zo groot gekregen - er is meer dan een uitvinding nodig om succes te hebben (zie Philips CDI).
Dat lukt je met ICQ ook. Sterker nog: ICQ had 10 jaar geleden al functies die MSN nu pas introduceert. IRC is inderdaad niet zo gemakkelijk qua interface, met ICQ was echter niks mis, daarom was het toen ook groter dan MSN. Een of andere marktver****** dwingt de simpele consument echter om alles uit zijn tuin te plukken met smerige marketingtechniek.
Marktverzieker? Ze vragen de hoogste prijs voor een consumenten-OS!
Moet je wel een internetverbinding voor hebben, lijkt me een heel stuk makkelijker om een stand alone netwerkje te kunnen gebruiken, kan ook midden op de hei. Bovendien lijken standaardmededelingen me erg handig. Het lijkt me toch een stuk makkelijker om bijvoorbeeld een volgspotter een snelle functie te sturen die het bericht zendt dat er een bepaald iemand op komt, dan dat dit uitgetyped moet worden. Ik neem aan dat je bij een evenement geen extra knecht mee neemt om alle berichtjes te tikken?
Zoals gezegd ging het hier om een stage-manager per area die af en toe met een andere zaal danwel de productie-leiding moet communiceren in de t*ringherrie. MSN voldoet in zo'n geval prima. De RAI voorziet namelijk op aanvraag in een prima internetverbinding op elke gewenste plek.

Anyway, communicatie-op-evenementen en gezeur-over-Bill kunnen we beter in een ander topic doen denk ik.
Light Image
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
10-11-2008 10:35
Je kan er lang en breed over lullen, Ome Bills bijdrage aan de automatisering van de westerse samenleving is iig niet klein te noemen.

Terug ontopic: Daaarrr gaat ie dan (hoewel het geen artistpages zijn :P ):

Ik op:
Hyves
Myspace
Facebook

Over het bediscussieerde nut van communitysites: Ik vind het handige communicatiekanalen voor publiciteitsacties en Myspace komt wel eens van pas voor mijn programmeringswerk.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
DJoostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2005
Laatste: 22-10-2020
Berichten: 43
10-11-2008 12:57
Mijn hyves...
Rule #1: There are no rules...
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 2057
10-11-2008 14:23
Marktverzieker? Ze vragen de hoogste prijs voor een consumenten-OS!
Marktverzieker bedoel ik meer in de geest van innovatieremmer. Kijk bijvoorbeeld naar de ontwikkeling van internet explorer tussen de netscape en de firefox periode. Lijkt me duidelijk dat er in een omgeving met concurrentie veel meer gedaan wordt aan nieuwe ontwikkelingen, om zo de concurrentie voor te zijn. Zolang als Jan met de Pet niet weet dat er meer onder de zon is, vreet hij alles wat hij voorgeschoteld krijgt.
Zoals gezegd ging het hier om een stage-manager per area die af en toe met een andere zaal danwel de productie-leiding moet communiceren in de t*ringherrie. MSN voldoet in zo'n geval prima. De RAI voorziet namelijk op aanvraag in een prima internetverbinding op elke gewenste plek.

Anyway, communicatie-op-evenementen en gezeur-over-Bill kunnen we beter in een ander topic doen denk ik.
Tja niet ieder evenement zit op de RAI. Lijkt me handiger om snel een eigen (draadloos of bedraad) netwerkje in de lucht te kunnen gooien, dat overal gebruikt kan worden. 2HE flightcaseje met een leuke accesspoint en switch en een microfoonstatief met een antenne is all you need... Je zou er inderdaad een nieuw topic voor kunnen openen.
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)