Forum > Geluid

Review nieuwe OEM bak van het jaar ;-)

(64 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
FusioN`--Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-7-2003
Laatste: 2-12-2004
Berichten: 15
13-8-2003 00:21
Okay laat maar zitten die handel Dré ;)

edit: nog maar ff wat winkies bij zetten vooraleer ik nog enkele dagen zou moeten wachten op mijn bestelling :D

bij deze: ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Smart people don't need signatures.. *doh*
DunicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2002
Laatste: 18-6-2009
Berichten: 43
13-8-2003 01:38
Ik ben wel benieuwd hoe deze gaat lopen. ''Reclame'' voor dj producten zie je toch niet echt ofzo....oke in wat dj mag's en op internet maar daar blijft het dan bij. Maar ik lees geen dj mag's en stel ik zou Newline en idp niet kennen , dan zou ik nog nooit van deze turntable hebben gehoord eigelijk. Als al die merken die deze tt verkopen een plekje willen verdienen tussen de pdx/sl/ttx e.d, zullen ze toch echt posters met '' SL BEATER '' enzo moeten ophangen lijkt me....

Of heeft deze geen reclame nodig en spreekt hij ook voorzich net als de sl ?
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
13-8-2003 07:09

dunic schreef:

Of heeft deze geen reclame nodig en spreekt hij ook voorzich net als de sl ?
Dat is nu net het grote probleem. Technics drijft alleen maar op het idee dat iedereen dit een geweldige tafel vind. Na jarenlang de standaard te zijn geweest zeggen kopen de meeste mensen en bedrijven deze tafel omdat ze hebben gehoord dat dit een goede keuze is zonder ook zelf maar een enkele prakrijk ervaring te hebben.

Als je nu gaat kijken naar deze OEM tafel, zou ik niks liever zien dat over een jaar of 5 de mensen wat meer nagedacht hebben, en gewoon naar prijs-kwaliteit kijken en niet naar de naam alleen, zoadat je wat meer merken tegenkomt in de discotheken.

Ik ben zelf absoluut een SL voorstander, maar de enigste reden daarvoor is dat ik niet naar een paar centen hoef te kijken.
Als je dit wel doet (iedereen met gezond verstand behalve mij) dan zullen toch meer mensen voor de andere merken gaan zoals deze OEM merken.

Er er dus nog niet echt een SL-beater op het gebied van naamsbekendheid, alleen is Technics hard bezig zijn eigen naam de grond in te kelderen en dit kan sneller gaan als je denkt.
DJ ArdoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-10-2022
Berichten: 68
13-8-2003 15:39
Ik denk dat de discotheken niet snel zullen overstappen. Een nieuwe draaitafel zal zich eerst een aantal jaren moeten bewijzen voordat hij wordt 'geaccepteerd'.

In de boekings contracten van DJ's staat gewoon keihard dat er een set sl1200's beschikbaar moet zijn. Pas als er in die contracten een ander type staat bijgeschreven (wat misschien wel nooit gebeurd), dan wordt er mogelijk een andere draaitafel aangeschaft.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
13-8-2003 15:52

DJ Ardo schreef:

In de boekings contracten van DJ's staat gewoon keihard dat er een set sl1200's beschikbaar moet zijn.
Nope. Diverse riders gezien. Tekst die je ziet (tenminste die IK heb gezien op riders van Piet Bervoets, Klubbheads, Johan Gielen etc.):

Direct drive draaitafels met goede kwaliteit naalden.
Mengpaneel met toonregeling per kanaal.
Goede monitorset (die laatste staat niet op alle riders).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
13-8-2003 15:53
Het merk en type vastleggen in een contract is natuurlijk ook eigenlijk helemaal van de pot gerukt. Desondanks kan ik me voorstellen dat de bekendere DJ's geen zin hebben om elke week weer een ander TT onder de vingers te hebben. God weet krijgen ze wel een Omnitronic om mee te werken.

Een jaar of 4 geleden kreeg ik tijdens een lifeset ook een Lenco tabletop cd speler om mee te werken. Als het dan fout gaat, dan kijken de mensen idd naar de DJ en niet naar de apparatuur eigenaar. (ik weet hoe het is)

Dus Ardo, jouw opmerking is idd een goed voorbeeld van hoe men nog steeds denkt over de SL.
Ik had trouwens gehoord dat Carl Cox de Numark X1 promoot, maar desondanks toch een Technics eist op livesets.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
13-8-2003 15:59
Ik heb wel degelijk de eis van SL-1200 in dj-riders zien staan. Ik vind het niet zo gek: zo weet de dj tenminste wat hij kan verwachten. Staat er alleen "direct drive draaitafel" dan kan er de grootste sh%t staan...

Het geeft wel weinig hoop voor concurrerende merken. Dit soort zaken zijn altijd erg hardnekkig (wat de boer niet kent...)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-8-2003 16:01

Gupy schreef:

Dus Ardo, jouw opmerking is idd een goed voorbeeld van hoe men nog steeds denkt over de SL.
Ik had trouwens gehoord dat Carl Cox de Numark X1 promoot, maar desondanks toch een Technics eist op livesets.
Dat deed meneer jaren geleden al met de TT1 van numark :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
13-8-2003 16:09

Reind] schreef:

Dat deed meneer jaren geleden al met de TT1 van numark :)
Oké, maar eist ie dan wel een Tecnics?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-8-2003 17:25

Gupy schreef:

Reind]Dat deed meneer jaren geleden al met de TT1 van numark :)

Oké, maar eist ie dan wel een Tecnics?
Nee dat staat officieel niet in zijn contract maar toen men een keer bij hem langs ging om te filmen (was op MTV destijds) was er nergens een TT1 te zien op het filmpje. Alleen maar de SL. Meneer Cox heeft dus makkelijk geld verdiend door alleen zijn naam te verbinden aan een merk -> Slim en makkelijk tukje marketing techniek welke bewezen heeft te werken.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)