Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 61 van 146)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
28-8-2008 11:44
1 x bewerkt. Laatst door Watt-Xtra op 28-8-2008 11:48

JeroenVDV schreef:

Tom schreef:

Ik denk ook dat het ermee te maken heeft dat je misschien bang bent dat ze een ander nemen, en dat die beter bevalt? wink ;) razz :p
Er zijn 4 DJ's inclusief mijn opdrachtgever en 1 van deze 4 moet op deze locatie staan, 6 avonden in de week. Staat er geen DJ om wat voor reden dan ook, is het einde verhaal. Een ander neerzetten buiten deze 4 gebeurt niet. Alle 4 hebben we genoeg boekingen naast deze locatie, wat betekent dat als je een avond ingepland staat er vrijwel nooit een ander beschikbaar is. Ziek betekent dus gewoon draaien.
Sorry hoor maar dit slaat werkelijk nergens op!!

Dus jouw opdrachtgever gaat voor je eigen gezondheid?? In dit geval spoor je niet helemaal, ben je geen workaholic meer maar eerder een dwangmatige werker... shut up :X

Er zijn echt wel grenzen, en die grenzen liggen toch echt wel bij wanneer de gezondheid van mensen in het gedrang komt.
Een verkoudheid, prima, neem je idd een paracetamol en je kunt prima werken. Moet je jezelf echter verdoven, weet je jezelf amper op de been te houden dan ben je jezelf te stom af maar hoor je gewoon in bed te liggen.

Niets werken, en jammer dan voor de opdrachtgever, maar dit is overmacht. Onverantwoordt trouwens als de opdrachtgever z'n iemand laat werken!! Gevaarlijk gewoon.

ook al zou de opdrachtgever hoog of laag springen, mijn gezondheid gaat voor, jammer dan maar ik zou in zn geval idd op overmacht spelen. Een beetje mens heeft begrip hiervoor en toont deze ook. Zo niet, tja dan niet en moeten we het maar uitvechten, slechte kans trouwens dat meneer/ mevrouw de opdrachtgever het gaat winnen!

Jeroen ik had je toch iets hoger ingeschat, zeker ook omdat je zo hamert over veiligheid met betrekking tot alles, nou jezelf vol stoppen met allerlei pijnstillers
is absoluut niet bevorderent tot je eigen inschattingsvermogen, denkvermogen, reactietijd enz enz.. kan gevaarlijk zijn dus.

Tevens: Ook niet heel goed gepland trouwens dat je met 4 man staat en allemaal een zo'n drukke agenda hebt dat wisselen of overnemen van elkaars klussen haast onmogelijk is. Ik kan je wel een legio voorbeelden geven waarom iemand in mijn ogen niet zou moeten komen aantreden.
Zijn jullie allemaal echt zo druk, dan heb je deze ene opdrachtgever ook niet nodig.. lijkt mij zo.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-6-2024
Berichten: 9470
28-8-2008 11:48
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 28-8-2008 11:50
dus jij zegt:
als je je been breekt, of een gat in je kop oploopt, dat je meteen ontslagen word?

Je dat te doen denken,
dan heeft hij je toch wel goed gek gemaakt laugh :D
En om dan maar te werken, zal jij het type kunnen worden om je toevlucht te zoeken tot allerlei stimulie, om dan toch maar te kunnen leveren? Pas je wel op?

Maar geloof mij, als er overmacht in het spel is, zware ziekte, of anderzins,
is er geen baas die je kan ontslaan.
Zeker niet als je voor een goede vervanger gezorgd hebt en er verder alles aan gedaan heb om beter te worden.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
28-8-2008 11:48
1 x bewerkt. Laatst door JeroenVDV op 28-8-2008 11:50
Even voor de duidelijkheid: Het gaat om 1 (maximaal 1,5) uur plaatjes draaien uit een redelijk standaard repertoire. Er is een vaste set, alles staat klaar, CD erin en een uur later (weekenddagen maximaal 1,5 uur later) kun je weer naar huis.

En tja, je HOEFT het er niet mee eens te zijn. Het is een keuze om zo'n klus aan te nemen en ik heb er nog steeds geen spijt van.

@Tom: Ik heb duidelijk gepost dat een direct ziekenhuisbezoek WEL onder overmacht valt. Met een gebroken been dat al in het gips zit is op die locatie ook prima te draaien.

Deze klus is een prestige-klus en daar kies je voor.
Light Image
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
28-8-2008 11:49
Ik denk dat het hier wat overtrokken wordt.
Zelfs Jeroen gaat niet werken als ie half in coma ligt nee.
Maar als je behoorlijk ziek bent, maar met medicijnen jezelf goed staande kunnen houden snap ik dat hij gaat werken.
Ik weet niet of je zelf freelance't of iets dergelijke? Daar gebeurt het wel vaker dat mensen toch komen werken.
Redenen als Inkomsten verlies, je collega's niet willen laten zitten, of een show schuiven die alleen jij kent.
En nee al deze dingen doe je niet als je half dood gaat, maar zoals ik al zei: als je jezelf best staande kunt houden doe je dat wel.

PS: Met een gebroken en ingegipste arm een show schuiven kan ook is gebleken laugh :D
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
28-8-2008 11:57
En daarnaast, de meeste serieuze zelfstandigen/freelancers zullen de uitspraak wel herkennen: "Ik ben nooit ziek". Hoe vaak komt het nou voor dat je ECHT ziek bent? Misschien 1 op de 100 avonden die ik daar draai ben ik echt ziek.
Light Image
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
28-8-2008 11:59

Wesley vd H schreef:

PS: Met een gebroken en ingegipste arm een show schuiven kan ook is gebleken laugh :D
ha ha mee eens *herkenbaar*

maar de uitspraak freelancers zijn nooit ziek klopt wel ja..
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
28-8-2008 12:02

JeroenVDV schreef:

En daarnaast, de meeste serieuze zelfstandigen/freelancers zullen de uitspraak wel herkennen: "Ik ben nooit ziek". Hoe vaak komt het nou voor dat je ECHT ziek bent? Misschien 1 op de 100 avonden die ik daar draai ben ik echt ziek.
Ik heb wel eens iemand naar huis laten brengen,... was gewoon onverantwoordt
plus ik ben zelf ook wel eens gaan liggen op een klus, ik trok het niet meer!

En tuurlijk zullen de meeste freelancers, zelfstandigen zeggen dat ze zelden ziek zijn. Echter schreef jij dat er dood en verderf moet wezen alsvorens jij niet op die klus kunt verschijnen, een beetje overtrokken dus!!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
28-8-2008 12:04

Watt-Xtra schreef:

Echter schreef jij dat er dood en verderf moet wezen alsvorens jij niet op die klus kunt verschijnen, een beetje overtrokken dus!!
Ik geloof dat het niet door mij maar door anderen wat overtrokken wordt, dit heb ik letterlijk gepost:
alleen accuut sterftegeval van naaste familie, zelf naar het ziekenhuis moeten of andere echte "noodtoestanden
Als je zo ziek bent dat je geen uurtje een standaard-riedeltje aan platen aan m'kaar kunt draaien moet je toch wel naar het ziekenhuis..

Natuurlijk ga ik niet zelf achter het stuur kruipen in zo'n toestand, dan laat ik me uiteraard brengen en weer afhalen.
Light Image
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
28-8-2008 12:09
Dit is inderdaad ook een wat ik bedoelde.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-6-2024
Berichten: 9470
28-8-2008 13:16
Een stukje terug zeg je dit:

JeroenVDV schreef:

Staat er geen DJ om wat voor reden dan ook, is het einde verhaal. Een ander neerzetten buiten deze 4 gebeurt niet.
.............Ziek betekent dus gewoon draaien.
Geloof me, als er geen dj is, vindt je baas wel een vervanger.
Of jij zorgt er zelf wel voor.

Je baas laat jullie denken dat het niet anders kan, om er zo min moglijk omkijken na te hebben.
Zou ik ook doen laugh :D
Die jeugd van tegenwoordig denkt overal anders veel te makkelijk over als er niet een beetje zachte dwang tegenover staat wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)