Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 192 van 289)
Moderator(s): Dré
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
3-7-2008 11:02

TB] schreef:

Punt is dat we stapje voor stapje duurder moeten (willen) worden ivm vaste klanten, die je niet ineens een fors duurdere rekening wilt presenteren.
Als je de oude licht spullen nog wel gewoon hebt, dan bied je ze de keuze aan:
* oude lichtset: oude prijs
* nieuwe lichtset: nieuwe prijs - 10% happy :)
Bier, Billen, Borsten en Beats!
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
3-7-2008 11:10
De oude lichtspullen gaan we straks mooi verkopen, weg met die "bende" happy :) Verder wel een goede tip.
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
3-7-2008 11:29
Ik denk dat je het bij vaste klanten wel kunt verantwoorden dat je ineens meer gaat vragen, voorral als je ook kunt laten zien dat het geheel er stukken beter uitziet zo.

Je kunt natuurlijk ook voor de oude prijzen gaan draaien en dan gewoon wat minder apparatuur meenemen.
Cyberlights in the house :D
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
3-7-2008 13:14

Laxap schreef:

Ik denk dat je het bij vaste klanten wel kunt verantwoorden dat je ineens meer gaat vragen
Mijn ervaring is van niet, al hangt het af van de mate van prijsverhoging. Maar even bikkelhard 100 euro bovenop een bedrag onder de 500 euro mikken wordt over het algemeen niet makkelijk geslikt.
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
3-7-2008 15:06

Sylvia] schreef:

Mijn ervaring is van niet, al hangt het af van de mate van prijsverhoging. Maar even bikkelhard 100 euro bovenop een bedrag onder de 500 euro mikken wordt over het algemeen niet makkelijk geslikt.
Die ervaring kan ik enkel en alleen delen. Heb zelf een paar jaar geleden wel eens ergens voor 50 euro gestaan ashamed :$ met écht budget materiaal (ging dus eigenlijk nergens over). Toen heb ik in een 2 jaar tijd flink aangeschaft van grotendeels A-merk materiaal (of de betere producten van de B-merken) en de prijs opgeschroeft van een show (dus niet de losse verhuur) naar minimaal 150 euro (geluid tot 50 man, zonder licht). Dat werd niet in dank afgenomen, je stapt immers eigenlijk een nieuwe markt binnen met andere prijzen en een andere doelgroep.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
3-7-2008 15:16
Tja, de vraag is of je die klanten wel wilt hebben... daar verdien je toch niks aan. Bovendien boeken die je alleen voor de prijs, niet om jouzelf. Als er iemand is die het een tientje goedkoper doet zijn ze weg. Als je echt vaste klanten hebt die meerdere shows per jaar bij je boeken kun je daar een speciaal tarief mee afspreken, en houd je voor je nieuwe klanten gewoon je nieuwe tarieven aan.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
3-7-2008 16:35
Nouja, er is bij mij wel wat afgemekkerd toen ik van rond de E 300,- richting de E 550,- ging. Overigens is dit over een jaar of drie uitgesmeerd.

Daarna is de keuze makkelijk: klanten die mij wilden terughebben omdat ze me zo leuk vonden, mochten beslissen of ze me voor dat geld nog steeds leuk vinden *s.
Zo her en der heb ik wel mensen (+ aanhang) gematst, maar achteraf was ik daar niet blij mee want die acties blijven je jaren en jaren achtervolgen. En dat voel je in je portemonnee, het ene weekend twee keer met 550 a 600 thuiskomen en het weekend erna met 300.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
3-7-2008 16:54
Dat is inderdaad een ander geval, mensen die 300 euro willen betalen vallen in een hele andere categorie dan mensen die voor 50 euro een complete show willen huren. Die mensen willen kwaliteit en zijn bereid daarvoor te betalen, dat zijn de klanten die je wilt hebben en zeker als ze meerdere shows per jaar boeken.

Als je echter een klant krijgt die je gezien heeft op de bruiloft van de buurman van zijn neef 2 jaar geleden... tja, die betaalt bij mij ook gewoon het huidige tarief en niet dat van 2 jaar geleden. Vooral niet als je je agenda toch wel vol krijgt...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
3-7-2008 17:20

kevinos91 schreef:

Aangezien de meeste mensen alleen 'boxen' nodig hebben voor hun examenfeest, omdat het budget meestal te krap is... doe ik 100 euro voor alleen het geluid. Licht erbij is 150 euro... (125 voor vrienden en kennissen) Ze krijgen in feite de hele set, maar ik zet alleen op wat past (in achtertuinen enzo beetje krap).

EDIT: Nee geen skytec mengpaneel en skytec dubbele cd speler, maar dateq styx cdj200 enz, geen budget spul in ieder geval wink ;)
Nog 1 dikke week voordat onze actie voorbij is!laugh :D

We hadden deze actie van 150 euro, maar als de actie voorbij is kost de geluidsset los €150, en de lichtset ook €150 los. Een beetje voorbereiding is wel nodig, want ik wil na de 12de me echt gaan houden aan de nieuwe prijslijst. Ook gaan we losse verhuur doen, wat volgens mij beter zou uit pakken (naast drive-in werk), dan alleen maar drive-in werk.

De complete show incl DJ en LJ voor 4 uurtjes kost nu €250, elk extra uur kost €25. Geen acties of gedoe meer, wij hanteren vanaf nu af aan een vaste prijslijst.
Freelance diensten & LED Design
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 30-5-2024
Berichten: 413
4-7-2008 20:00
Zetten jullie eigenlijk je prijzen op je website? Want ik ben een beetje aan het twijfelen of ik dat moet doen. Van de ene kant denk ik dat het de mensen erg afschrikt. Maar van de andere kant vind ik het altijd heel fijn als er prijzen op de website van bijvoorbeeld een verhuurbedrijf staan.

Hoe denken jullie hierover? En waarom heb je wel/geen prijzen op je website staan?

Mijn prijs is btw 150 euro voor 2 topjes, een DJ set en 8 parren (incl. DJ).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)