Forum > Licht

Nieuwe lichtset: Commentaar?

(69 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
4-6-2008 14:41
Zelf ook zeer goede ervaringen met PC, ook live.
Al heb ik wel graag een touchscreen en wat faders(via usb, midi, DMX-in,...)
En dan zit je toch al wel aan de wat duurdere kant.

Als je voor LED-parren gaat (wat ik overigens een zeer goede keuze vind) zou ik niet voor de lightdesk 136 gaan.
Dit omdat je in het parren gedeelte slechts 8 kanalen hebt, een LED par gebruikt er daar rond de 4/5 van.
Dat wil dus zeggen dat je maar 1 of 2 LED-parren afzonderlijk kan aansturen.
Dan liever 2 scanmasters ofzo (1voor de LED-parren en de andere voor de scans) of een grotere combitafel, maar dan zit je meestal aan het budget van een PC sturing.

EDIT: misschien is de Ledcon 02 van JB wel iets als je kiest voor afzonderlijke sturing?
exit night into LIGHT
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
4-6-2008 15:19
Ledcon 02 is ook beperkt in z'n functies.
Is een leuk paneeltje om mee te beginnen, maar het echte effect haal je daarmee ook niet uit je Led-parren.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
Foxy musicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 9-8-2010
Berichten: 135
5-6-2008 01:31

eriswa schreef:

Ledcon 02 is ook beperkt in z'n functies.
Is een leuk paneeltje om mee te beginnen, maar het echte effect haal je daarmee ook niet uit je Led-parren.
Maar wel makkelijk de ledcon voor de standaard drive in showtjes
de programma's die dat ding heeft zijn ideaal.niks programmeren,gelijk draaien.
Wat gooi je van de hoogste trap...
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
5-6-2008 10:05
De aanschaf van een PC-DMX-controller vereist natuurlijk ook weer de aanschaf van een extra PC. Dit is natuurlijk een behoorlijke aanslag op het budget. Wat zijn ongeveer de systeemvereisten voor zo'n systeem?

2 x een showmaster 24 lijkt me ook niet handig, ik moet dan 2 DMX-lijnen trekken toch?

Nog andere mogelijkheden (ander geschikt paneeltje) of tips?
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
5-6-2008 10:10

TB schreef:

De aanschaf van een PC-DMX-controller vereist natuurlijk ook weer de aanschaf van een extra PC. Dit is natuurlijk een behoorlijke aanslag op het budget. Wat zijn ongeveer de systeemvereisten voor zo'n systeem?

2 x een showmaster 24 lijkt me ook niet handig, ik moet dan 2 DMX-lijnen trekken toch?

Nog andere mogelijkheden (ander geschikt paneeltje) of tips?
Een programma als Visual DMX heeft echt geen snelle PC nodig. Met een simpel pentiumpje met 256/512 mb ram kun je dit al goed draaien!

Verder kun je met DMX merge je 2 dmx lijnen bij je draaibar al bij elkaar brengen en zo met 1 dmx lijn richting je fixtures toe...
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
5-6-2008 11:25

TB schreef:

De aanschaf van een PC-DMX-controller vereist natuurlijk ook weer de aanschaf van een extra PC. Dit is natuurlijk een behoorlijke aanslag op het budget.
Als 100 euro voor een Pentium-4-systeempje al een te grote aanslag op het budget is, vraag ik me af of je niet beter bij de simpele aan-uit-effectjes kunt blijven in plaats van een "echte" lichtshow te willen..
Light Image
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
5-6-2008 11:54

JeroenVDV schreef:

TB schreef:

De aanschaf van een PC-DMX-controller vereist natuurlijk ook weer de aanschaf van een extra PC. Dit is natuurlijk een behoorlijke aanslag op het budget.
Als 100 euro voor een Pentium-4-systeempje al een te grote aanslag op het budget is, vraag ik me af of je niet beter bij de simpele aan-uit-effectjes kunt blijven in plaats van een "echte" lichtshow te willen..
Hoho...

Ik zou dan eigenlijk een laptop willen. Zal me eens verdiepen in de prijzen. Ik was in de veronderstelling dat er een behoorlijk systeem achter zou moeten staan.
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
5-6-2008 12:15
Voor 200 euro heb je een laptop waar het hele zootje makkelijk op runt als je een beetje zoekt.
Ik raad het je echt aan, zo ben je voorlopig in ieder geval weer gered namelijk happy :)

[Edit] Voorlopig=een heel lange tijd
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
5-6-2008 15:30
Dan gaat dat het worden :)

Die Winners, hebben die trouwens ook een afkoelperiode, of kunnen die de gehele avond draaien?

En is het nu nog handig om bv een mushroom te bewaren voor het ruimtevullende effect?
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
5-6-2008 15:57

TB schreef:

Dan gaat dat het worden :)

Die Winners, hebben die trouwens ook een afkoelperiode, of kunnen die de gehele avond draaien?

En is het nu nog handig om bv een mushroom te bewaren voor het ruimtevullende effect?
Wat is in jou ogen een afkoelperiode?
Na gebruik is het altijd slim hem even af te laten koelen.
Maar dit is meer ter bescherming van de lamp.

De winners schakelt de lamp uit als hij ±20 seconden op shutter staat.
Zodra je hem van shutter haalt is hij er weer meteen.
dus...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)