Forum > Algemeen Forum

CD-R's, Buma, Muziekrechten etc.

(591 reacties. Pagina 57 van 60)
Moderator(s): Dré
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
8-5-2008 20:01

Dré schreef:

Er zijn verschillende abo's. Gelijkblijf abo, bijvoorbeeld 5000 tracks, maandelijks 20 nieuwen waarbij de 20 minst populairen automatisch gewist worden OF groeiabo waarbij en het bestand EN het maandtarief groeit.

Inderdaad wel belangrijk de kleine lettertjes te lezen (want voor je het weet ben je je EN scheel aan het betalen EN nog steeds illegaal bezig...).
Ik zal de lettertjes zeker eens nakijken, was mij niets van bekend.
Alles komt goed....
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
8-5-2008 20:05

KVM schreef:

Malle Pietje schreef:

Als ik in mijn legale BPM studio "eigen muziek" toevoeg, wat dan?
Officieel dit
Ja dat denk ik ook wel ja laugh :D, die zijn geschift! laugh :D Ben Malle Pietje niet! (uhhh, nu althans effe niet!).
Gelukkig schrok ik niet, want kende het topic natuurlijk al.....
Alles komt goed....
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
18-5-2008 15:30
even een vraagje tussendoor.
hoe kunnen ze achterhalen of jou gebrande nummer 'illigaal' zijn?
als je gewoon legaal download op b.v. beatport dan mag je dat toch gewoon draaien lijkt me?

en nog wat. ik kopieer mijn orginele cd's als ik ze koop ( drive in dj's zullen wel weten wat er allemaal met je cd's kan gebeuren) als je het aankoopbewijs hebt van de orginele cd. maar die gekopieerd hebt. en dus het orgineel hebt vervangen door een kopie, mag dit dan ook niet?

mvg,
Roy Straver
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
18-5-2008 16:23
Lees dit topic (en andere) even helemaal door, is allemaal al vaker ter sprake gekomen.
HudepohlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2007
Laatste: 30-5-2008
Berichten: 4
18-5-2008 18:39
Hee, bij ons binnen de drive-in heerst ook altijd al een beetje de druk met bumarechten enz...
Daarom hebben wij alles op het ogenblik legaal met af en toe een keer een cd met wat nummers die gedownload zijn.
Je kunt namelijk niet elke 2 weken de nieuwste top40 nummers aanschaffen want dan krijg je mega stapels met cd's die je toch nooit gebruikt! Ik heb het al wel een paar keer nagevraagd bij een stel DJ's in discotheken enz. die vertelden mij eigenlijk dat ze nooit echt gedonder met buma hebben gehad over een aantal gedownloade nummers.. Dit is eigenlijk ook niet echt het werk dat bumastemrecht doet want het zou hun net zo veel moeite kosten als politie met het oppakken van straatcriminelen en zo heel veel geld zal het ze toch niet opleveren. Bumastemrecht zorgt er voornamelijk voor dat als Dj's of andere artiesten optreden dat bumma een fors geld bedrag in eigen zak kan steken!

Let op! Grote evenementen zijn wel goede lekkermakertjes voor buma dus daar kun je ze nog wel eens verwachten
R.T.F.M.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
18-5-2008 18:57

Hudepohl schreef:

Je kunt namelijk niet elke 2 weken de nieuwste top40 nummers aanschaffen want dan krijg je mega stapels met cd's die je toch nooit gebruikt!
Huh?
Volgens mij was het ooit volkomen gebruikelijk om stapels met cd's mee te nemen naar een feest.
En zodra duidelijk is what's hot en what not, brand je van die originelen je eigen verzamelaars om het aantal koffers wat te drukken. Mag officieel niet volgens BUMA (kopieën meenemen en de originelen in huis hebben), maar de eerste rechtszaak hierover moet ik nog voorbij zien komen.

Hudepohl schreef:

Ik heb het al wel een paar keer nagevraagd bij een stel DJ's in discotheken enz. die vertelden mij eigenlijk dat ze nooit echt gedonder met buma hebben gehad over een aantal gedownloade nummers..
Als ik met mijn ogen dicht om 8:30 de A2 oversteek t.h.v. Abcoude en dat gaat goed, wil het nog niet zeggen dat ik dat morgen ook overleef. En MOCHT ik dat morgen toch weer overleven, wil dat niet zeggen dat ik dat overmorgen ook overleef.

Of bedoel je met bovenstaande dat BUMA is komen controleren, dat ze een aantal onbetaalde downloads zijn tegen gekomen, en dat BUMA toen zei: we knijpen wel een oogje dicht?

Hudepohl schreef:

Dit is eigenlijk ook niet echt het werk dat bumastemrecht doet want het zou hun net zo veel moeite kosten als politie met het oppakken van straatcriminelen en zo heel veel geld zal het ze toch niet opleveren.
Natuurlijk is het dweilen met de kraan open, maar gedweild wordt er. Inderdaad mogelijk meer op grotere evenementen (ik heb in NL nog nooit gehoord dat BUMA een drive of kleinere club hierop controleerde), maar zou zomaar kunnen dat vroeger of later zullen ook andere, kleinere, uitgaansgelegenheden op de korrel worden genomen.

Hudepohl schreef:

Bumastemrecht zorgt er voornamelijk voor dat als Dj's of andere artiesten optreden dat bumma een fors geld bedrag in eigen zak kan steken!
Zou inderdaad zomaar kunnen, maar dit doet niets af aan het feit dat draaien met onbetaalde downloads illegaal is, en het in weze nergens op slaat dat iemand geld verdient met gejat materiaal.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
19-5-2008 23:23

Hudepohl schreef:

Je kunt namelijk niet elke 2 weken de nieuwste top40 nummers aanschaffen want dan krijg je mega stapels met cd's die je toch nooit gebruikt!
Joh.........
in de 70er en 80er jaren kochten we per week zeker 20 singles waarvan er 10 uiteindelijk in de top veertig raakten, en er 5 echt wat voorstelden en er hoop 1 van op nummer 1 kwam shut up :X
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Foxy musicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 9-8-2010
Berichten: 135
20-5-2008 01:53
Ik kocht ook elke week zo'n 10(x 5,50 gulden) nieuwe vinyl singles,de helft draaide je niet,of haalde de top 20 niet eens.
Maar toenertijd viel er niks te downloaden,als je een plaatje wou hebben,dan zat er niks anders op dan het in de winkel te kopen,waar eigenlijk niks mis mee is en was.
hooguit kon je het van de radio opnemen van de nationale hitparade,daar lulden ze niet door de platen heen.
Wat gooi je van de hoogste trap...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
20-5-2008 08:15

Hudepohl schreef:

Dit is eigenlijk ook niet echt het werk dat bumastemrecht doet
Het is Buma Stemra... maar ik vind 'm wel leuk! laugh :D

Helaas is het zo dat er in de top 40 heel veel rotzooi staat waar je op feestjes niks aan hebt en die je na een maand nooit meer draait. Wat je precies nodig hebt uit die top 40 is afhankelijk van het soort feesten dat je hebt.

Als je voornamelijk bruiloften en bedrijfsfeesten doet hoef je niet de allernieuwste tracks te hebben, dan kun je volstaan met de Hitzones en dancesmash cd's, aangevuld met een paar echte hits van het moment.

Draai je echter in een discotheek of voornamelijk op klassenfeesten (dus voor een jong publiek)? Dan moet je wel de nieuwe hits hebben. Aan jou de schone taak om in te schatten welke nummers bruikbaar zijn en welke niet.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
3-9-2008 15:26
1 x bewerkt. Laatst door Yoghurt op 3-9-2008 15:29
Voor een productie in Duitsland zit ik nog met wat muziekrechtvragen.

Voor een beurs leveren wij ook een stuk van de muziek & filmproductie aan. Daarbij word gebruik gemaakt van bekende muziek en filmbeelden. De compilaties van muziek en film word in Nederland geproduceerd, gemonteerd en in Duitsland vertoont.

Nu heb ik al op de site van Buma&Stemra gezocht, maar kan ik weinig inhoudelijks vinden over de gang van zaken in andere landen. (ansich logisch daar waar BumaStemra Nederlands is).

Zijn er mensen die weten of er significante verschillen tussen de Nederlandse en Duitse auteurswetgeving omtrent muziek en film zijn?
Geld in Duitsland ook de 6 seconden regel bij filmfragmenten?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)