Forum > Algemeen Forum

CD-R's, Buma, Muziekrechten etc.

(591 reacties. Pagina 1 van 60)
Moderator(s): Dré
G-dohStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2003
Laatste: 10-3-2003
Berichten: 3
9-3-2003 23:23
Hey ik heb een vraagje aan degene die al een tijdje op feestjes draaien... Ik heb dus hier een aanbieding-pakket besteld van 2cd spelers + mixer.. En mijn vraag is of dit ook gewoon goed is om op feesten etc te draaien. Komt het wel eens voor?

Platen zijn geen probleem, het was ook een van mijn redenen dat ik cd-spelers kocht, ik download de meeste toch van het internet af.

Ciao, Guido
RobbertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-1-2003
Laatste: 15-11-2008
Berichten: 109
9-3-2003 23:26
misschien is het wel zo handig dat je zegt welke mixer en cd-spelers.

owja en dat gedownload kijk daar mee uit als ze controleren dan kost het je heel veel geld.
pfff had ik maar een geldboom in men tuin staan.
G-dohStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2003
Laatste: 10-3-2003
Berichten: 3
9-3-2003 23:47
www.new-line.nl/v/11190

deze set heb ik gekocht...
over dat kopieren: wanneer controleren ze, en hoe?
RobbertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-1-2003
Laatste: 15-11-2008
Berichten: 109
9-3-2003 23:56
mooie set, je zou er best mee op feestjes kunnen draaien als het aan mij lag. het ligt er natuurlijk wel aan wat voor feestjes, maar als je hem voor bijvoorbeeld je drive inn wilt gebruiken kun je hem goed gebruiken. voor echt grote feesten is hij wat minder geschikt maarja daar zie ik je nog nie zomaar staan wink ;)

over dat controleren weet ik niet zo heel veel(andere weten er meer over) maar er is een stichting die er op controleerd (de naam is me even ontschoten) en ik heb gehoren dat het wel eens 100 euro per gekopieerde cd kan kosten, of dat waar is weet ik niet maar dat het veel geld kost is wel zeker zo.
wanneer ze controleren is ook niet bekend.

dus: ga je cd's gewoon in de winkel halen als je er mee wilt draaien op feesten, dat is wel zo veilig en je helpt er niet de hele muziek industrie mee naar de klote.
ik draai nu alleen nog maar thuis en ok, de helft van mijn cd's zijn ook gekopieerd maar het is alleen voor mezelf om te oefenen en ik heb op het moment gewoon geen geld om cd's in de winkel te kopen. maar als ik alles voor mijn drive inn show heb dan ga ik alleen nog maar cd's kopen in de winkel en gaan mijn gekopieerde cd's ook zo snel mogelijk weg.
pfff had ik maar een geldboom in men tuin staan.
AlexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2002
Laatste: 1-1-2007
Berichten: 33
10-3-2003 15:07
Dat controleren doet de Buma (Stemra) Zeker op feesten moet je daar heel erg voorzichtig mee zijn, het in namelijk inderdaad een erg dure grap als ze je pakken.Voor thuis mag het officieel ook niet, maar daar draai je niet voor publiek.
En je maakt er inderdaad ook de muziek industrie mee kapot.

En wat die cd-spelers betreft; prima setje. Kun je leuk mee uit de voeten op feestjes. Ze zijn alleen niet echt "hufterproof". Dus kijk uit als je anderen laat draaien. Meestal ben je toch wat voorzichtiger als het je eigen spullen zijn.
StefanBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 24-1-2005
Berichten: 46
10-3-2003 15:28
Wederom eventjes over het draaien met illegale cd's,

echt mee oppassen, er zijn helaas nog wel dj's die het doen. Echter is het echt heel zonde als je gecontroleerd wordt. Behalve dat je veel geld aan boetes kwijt bent is gelijk je hele avondje naar de knoppen en geeft je drive-in ook absoluut geen goede naam.

Dus kopen die cd's wink ;)
De dag dat ik stop met LJ'en is de dag dat ik sterf. Oorspronkelijk geplaatst door Dre: Stuur me een postduif (heb ik ook wat te eten).
DJ TranceParanceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-12-2002
Laatste: 25-4-2003
Berichten: 66
10-3-2003 17:05
wat is dat Buma/Stemra precies?
Hebben ze een site?

Tip:
Zorg dat je een koffer met gekopierde cd's hebt en een koffer met originele cd's.
Komt die Buma/Stemra eraan leg je je koffer met gekopierde cd's snel weg, moet je wel ff een goed plekje voor zoeken, bijvoorbeeld in een geheime plaats in je meubel.
Zijn ze weer weg... koffertje tevoorschijn en draaien maar.

Ik heb nog nooit met dat Buma gebeuren te maken gehad, maar zouden jullie misgien uit kunnen leggen of ze via de politie werken hoe zorgvuldig ze je spullen doorzoeken en of die bovenstaande tip egt helpt.
<[-_-]> DJ TranceParance <[-_-]>
G-dohStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2003
Laatste: 10-3-2003
Berichten: 3
10-3-2003 17:28
Hmm weet iemand waar ik dan echte vinyl-cd's kan halen, en hoeveel ze gemiddeld per stuk kosten? Ik heb ze namelijk nog nooit in bv. de free record shop zien liggen..
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-4-2024
Berichten: 13456
10-3-2003 19:58

DJ TranceParance schreef:

wat is dat Buma/Stemra precies?
Hebben ze een site?
www.bumastemra.nl/
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 29-4-2024
Berichten: 9469
10-3-2003 21:34

G-doh schreef:

Hmm weet iemand waar ik dan echte vinyl-cd's kan halen,
Is this for real? shocked 8O
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)