Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 253 van 345)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
4-3-2008 21:02
Hallo Cyberdance,

Ook heel erg bedankt voor je zeer heldere uitleg.
Wat ik ook wel doe is gewoon standaard aan de achterkant een stukje van het rek dichtmaken dmv een strook, op die manier is je rack altijd recht en het blijft stabiel, ook als het leeg is.
Lastige inderdaad, mijn eerste idee zou zijn gewoon aan de zijkanten vanboven een strook van paar cm hoog uitzagen, maar dan moet je m wel in 2 of 3 stukken delen, dus 3 uitsparingen van bijvoorbeeld 4-5cm hoog en 10 breed, en dat 2-3x achter mekaar afhankelijk van de diepte van je rekje, dan hou je toch nog een aantal verbindingen in het midden en moet het wel goed gaan. Aan de binnenkant van het rekje een soortvan rooster schroeven om het geheel af te maken. Die uitsparingen zijn verder prima bruikbaar als handvat als je die rackjes amper verplaatst.
Lijken mij beiden hele nette en stevige oplossingen.

Inderdaad de foto's die je post zijn erg inspirerend.

Wordt je af en toe niet als "zeikerd" versleten (absoluut positief bedoelt)?
Alles wat je maakt ziet er gruwelijk netjes uit.
Kan ook aan alles zien dat je echt hebt nagedacht.

Hoedje af....

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
4-3-2008 22:15

Webbie schreef:

Wat ik me afvraag, word het dan niet te zwak on 34 kilo te dragen? Per binnenrack-module wil ik steeds één apparaat plaatsen.
Het gewicht zal niet echt een probleem zijn. Uiteindelijk maak je de versterker vast op een kort stukje 19" profiel.
Ik denk eerder van wel, de SA's zijn echt lomp zwaar. Aan de originele handvatten zijn ze nog net te tillen.
Het wordt alleen maar onhandiger denk ik, als er géén handvatten zitten aan de buitenkant van het binnenrack.
Of ik zou de binnenracks weer moeten optillen met de originele handvatten die aan de PPA zitten.
Maar ja, dan wordt het neerzetten weer een stuk lastiger.
Uiteindelijk zal dat wel meevallen. Eigenlijk geef je de versterker een goed passend "jasje".

Waar heb je het precies over, ben je nu bang dat een handvat (of een uitgezaagd "handvat") het gewicht van de versterker niet kan tillen?
Dat haalde ik namelijk niet uit jouw 1e gestelde vraag. (vandaar ook dat ik het over het profiel heb.)

Ik heb trouwens 2 zware yamaha's in een rack met handvatten, dus uiteindelijk zou ik mij om die 34 kilo geen zorgen maken.

Mocht je bang zijn dat het geheel iets minder stevig word vanwege de uitsparingen voor ventilatie dan neem je langwerpige ventilatie roosters. (ook zijn er nog verstevegingshoeken in het rackje te maken.)

Martin.
kvm entertainment
Master PartysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2007
Laatste: 16-11-2017
Berichten: 143
5-3-2008 21:08
Hoi,

Ik heb een vraagje.. Ik bouw flightcases en nu heb ik een grote opdracht gekregen voor het bouwen van 8 cases.. Waar kan ik goedkoop mijn popnagels (ik heb er 2200 nodig) vandaan halen en waar halen jullie bijvoorbeeld jullie bolhoeken?
De groeten uit het zonnige zuiden!
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
5-3-2008 21:58
Tjsa... gezien de policy op dit forum mbt het noemen van andere (concurrerende) webshops kan ik je niet zo zeggen waar ik mijn spul haal/bestel, maar wel dat het tegen 5,- per 100 popnagels is.
Nu neem ik geen duizenden popnagels af voor die paar zelfbouwkistjes, dus misschien kun je het nog goedkoper krijgen. Neem eens contact op met een flightcasebouwer en vraag wat het bij hun kost (meestal verkopen die bedrijfjes ook wel).
Master PartysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2007
Laatste: 16-11-2017
Berichten: 143
5-3-2008 22:04
ik snap dat je de website en of bedrijf niet in het forum kunt plaatsen maar zo weet ik wel naar welke prijsverhoudingen ik moet kijken. Wat betreft die duizenden popnagels, ze zijn nodig omdat de afmetingen van de cases geen '19" afmetingen' zijn wink ;)
De groeten uit het zonnige zuiden!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-3-2008 22:12

Master Partys schreef:

Ik bouw flightcases en nu heb ik een grote opdracht gekregen voor het bouwen van 8 cases.. Waar kan ik goedkoop mijn popnagels (ik heb er 2200 nodig) vandaan halen en waar halen jullie bijvoorbeeld jullie bolhoeken?
Popnagels haal je bij hetzelfde adres als je bolhoeken.
Uiteindelijk valt het allemaal onder flightcase onderdelen.

Als je al flightcases bouwt mag ik toch aannemen dat je weet waar je flightcasemateriaal haalt.

Martin.
kvm entertainment
Master PartysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2007
Laatste: 16-11-2017
Berichten: 143
5-3-2008 22:32
Ja natuurlijk, popnagels worden niet alleen gebruikt in flightcases maar het is gewoon een algemeen montagemiddel. Ik neem aan dat als je bijvoorbeeld in de carosserie-bouw (of iets dergelijks) zit en je praat over 200 popnagels dat ze dan denken dat je een grapje maakt. Vandaar dus mijn vraag of iemand ze ergens anders vele male goedkoper kan halen bij grote hoeveelheden.
De groeten uit het zonnige zuiden!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-3-2008 22:59

Master Partys schreef:

Ja natuurlijk, popnagels worden niet alleen gebruikt in flightcases maar het is gewoon een algemeen montagemiddel.
Een geribbelde popnagel, zie je eigenlijk alleen in de flightcasebouw.
Een geribbelde popnagel is ook duurder dan een gladde.
Veel gereedschapszaken hebben uitsluitend gladde popnagels.
Vandaar dus mijn vraag of iemand ze ergens anders vele male goedkoper kan halen bij grote hoeveelheden.
Je hebt hier "eindgebruikers" en "wederverkopers" een wederverkoper zal altijd goedkoper inkopen....Denk aan een winkel...Duh...
2000 popnagels is niet echt een aantal (het zijn slechts 2 doosjes)
Uiteindelijk is het een deal die je zelf moet maken.
Wat je er verder bijbesteld zal misschien ook een rol spelen.

Martin.
kvm entertainment
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
5-3-2008 23:33

renevanh schreef:

Tjsa... gezien de policy op dit forum mbt het noemen van andere (concurrerende) webshops kan ik je niet zo zeggen waar ik mijn spul haal/bestel, maar wel dat het tegen 5,- per 100 popnagels is.
Ik moet hier nog even bij zeggen: die 5,- voor 100 is de zwaarste uitvoering (5x25mm ofzo). De iets minder dikke zijn tussen de 3,50/4,- per 100 (en dat zijn ook degene die je gebruikt voor een doorsnee flightcase).
Master PartysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2007
Laatste: 16-11-2017
Berichten: 143
5-3-2008 23:41

KVM schreef:

2000 popnagels is niet echt een aantal (het zijn slechts 2 doosjes)
Dat het slecht 2 doosjes zijn ben ik dus nog nooi tegengekomen. Het grootste aantal in 1 doosje was misschien 200. Maargoed ik zal opzoek gaan naar een bedrijf die voor een mooie deal mij verder kan helpen.
De groeten uit het zonnige zuiden!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)