Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Beerke
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 76 bijdrage(n) van Beerke (Pagina: 1 van 8)
Topic: Het bouwen van een case (21-12-2009 07:54:00)
Wou er nog aan toevoegen, natuurlijk is een flightcase een gebruiksvoorwerp. Een auto ook trouwens. Mijn collega wast zijn auto 1 keer per jaar. Want het is een gebruiksvoorwerp. Mijn buurman is een autofreak en wast zijn auto elke week. Voor hem is een auto net iets meer dan enkel een gebruiksvoorwerp. Ik snap dus best wel dat sommige mensen hun cases net willen houden. Terwijl het voor andere niet meer is dan een gebruiksvoorwerp.
Veel van mijn klanten zijn trouwens zelfbouwers die echt wel trots zijn op die kistjes van hen ...
Topic: Het bouwen van een case (21-12-2009 07:50:00)Veel van mijn klanten zijn trouwens zelfbouwers die echt wel trots zijn op die kistjes van hen ...
Heb zelf al heel goeie resultaten gehad met metaalkuis. Zelfde tube gebruik ik trouwens voor het opkuisen van de chromé uitlaten van mijn moto. Is voor de vlakke delen van het hoekprofiel geen probleem, maar je krijgt dan wel vuile, zwarte randen tussen hoekprofiel en rivetten, of tussen hoekprofiel en ballhoek. Dat wordt dus een heel karwei als je echt alles heel net wilt krijgen.
Naarmate het aantal kisten groeit, hecht je er natuurlijk minder belang aan.
Topic: Showtec Showmaster 24 fader vraagje (13-11-2009 12:26:00)Naarmate het aantal kisten groeit, hecht je er natuurlijk minder belang aan.
Hmmm, ik mag het hopen. Ik ga dit zeker binnenkort eens testen en kom er dan op terug.
Topic: Showtec Showmaster 24 fader vraagje (13-11-2009 08:05:00)Niemand een idee? Moeten we leren leven met die vertraging? Zoja, valt dik tegen, onze overstap naar dmx. Of hebben de duurdere lichttafels dit niet?
Topic: Showtec Showmaster 24 fader vraagje (12-11-2009 15:03:00)Goeie ouwe persglaslampen. In de handleiding van de dimmers (JB Systems DSP4) vind ik niks terug over preheat.
Topic: Showtec Showmaster 24 fader vraagje (12-11-2009 08:06:00)
't Begint nu aardig te lukken met de Showmaster. Echter is er nog 1 heel groot probleem. Namelijk de "reaktiesnelheid" van de flash knoppen. Ik heb wel al een aantal onderwerpen over de Showmaster 24 op dit forum doorgelezen. Onder andere een onderwerp over traag reagerende faders, maar bij mij is het probleem anders. Wanneer ik in manuele modus (Single 1-24) de faders van een kanaal openschuif, dan gaan de parren van die daar aanhangen ogenschijnlijk wel direct oplichten. Echter, wanneer ik de flash buttons gebruik om de parren te doen flashen (doen we dikwijls om bepaalde accenten op live muziek mee te geven), dan flashen die parren altijd met ongeveer 100 milliseconden vertraging. Lijkt heel weinig, maar bij een snel nummer is het daarom zeer lastig om accenten juist te leggen, vermits de lichtman steeds moet anticiperen. Is niet evident. Mijn Fade time fader staat op "instant" (maar ik zou denken dat dat zelfs geen belang heeft aangezien het hier om de flash buttons gaat).
We hebben momenteel 2 dimmers van JB systems (DSP4) eraan hangen. Heb ook daar al gekeken, maar in de handleiding vind ik niets van een soort fade time die ik daar zou kunnen instellen. Staat wel iets in over drie soorten dimmer curven die je kan kiezen. Maar dat heeft eigenlijk niets te maken met fade time, wel met hoe de output in relatie staat tot de DMX waarden. (Ik zal morgen wel eens testen voor alle zekerheid of het kiezen van een andere curve op de dimmer effect heeft op de reaktiesnelheid van de flash knoppen, dus daar kom ik nog op terug.)
We hadden wel een DMX kabel van 30 meter bij deze test, maar 't zou mij wel heel straf lijken dat deze afstand voor vertraging zorgt aangezien alles toch aan quasi lichtsnelheid door de kabel gaat, niet?
Nog mensen met dit probleem? Iemand enig idee waaraan dit gelegen zou kunnen zijn? De Showmaster of de dimmer?
Ik heb geen ervaring met andere lichttafels, maar wel met een LM400 van JB Systems (is geen DMX maar is eigenlijk een dimmer met faders en flash knoppen en ingebouwde programmaatjes op). Daar reageerden de parren wel "instant" op de flash knoppen.
Topic: Showtec Showmaster 24 fader vraagje (5-11-2009 08:26:00)We hebben momenteel 2 dimmers van JB systems (DSP4) eraan hangen. Heb ook daar al gekeken, maar in de handleiding vind ik niets van een soort fade time die ik daar zou kunnen instellen. Staat wel iets in over drie soorten dimmer curven die je kan kiezen. Maar dat heeft eigenlijk niets te maken met fade time, wel met hoe de output in relatie staat tot de DMX waarden. (Ik zal morgen wel eens testen voor alle zekerheid of het kiezen van een andere curve op de dimmer effect heeft op de reaktiesnelheid van de flash knoppen, dus daar kom ik nog op terug.)
We hadden wel een DMX kabel van 30 meter bij deze test, maar 't zou mij wel heel straf lijken dat deze afstand voor vertraging zorgt aangezien alles toch aan quasi lichtsnelheid door de kabel gaat, niet?
Nog mensen met dit probleem? Iemand enig idee waaraan dit gelegen zou kunnen zijn? De Showmaster of de dimmer?
Ik heb geen ervaring met andere lichttafels, maar wel met een LM400 van JB Systems (is geen DMX maar is eigenlijk een dimmer met faders en flash knoppen en ingebouwde programmaatjes op). Daar reageerden de parren wel "instant" op de flash knoppen.
Het was inderdaad die "Black Out" knop. Nu werkt alles perfect. En ik kan beginnen proggen ...
Toch raar. Ik ben typisch een persoon (één van de weinigen waarschijnlijk) die altijd eerst de handleiding doorleest van nieuwe apparatuur alvorens ermee aan de slag te gaan. Maar ik heb nog nooit eerder met een DMX tafel gewerkt dus dit alles is nieuw voor mij. De functie van de Black Out knop had ik ook gelezen maar toen had ik zoiets van "dat heb ik nu niet nodig". Nergens in deze handleiding staat vermeld dat dit apparaat in "Black out" mode opstart (er staan ook een aantal voorbeelden in de handleiding, maar daar staat ook niet bij als eerste stap druk op Black Out). Lijkt simpel, nu ik het weet, maar het heeft mij toch letterlijk ettelijke uren gekost om erachter te komen. Oef eindelijk ... nu kan ik echt aan de slag.
Alle begin is moeilijk zeker? Maar ik ben nu wel SUPER blij dat ik eindelijk het tijdperk van DMX kan betreden. Tot nu toe vooral gewerkt met JB Systems LM400 (in combinatie met heel veel, heel lange, heel zware kabels, ...)
Heel erg bedankt voor de tip. Mag een slotje op.
Topic: Showtec Showmaster 24 fader vraagje (3-11-2009 15:16:00)Toch raar. Ik ben typisch een persoon (één van de weinigen waarschijnlijk) die altijd eerst de handleiding doorleest van nieuwe apparatuur alvorens ermee aan de slag te gaan. Maar ik heb nog nooit eerder met een DMX tafel gewerkt dus dit alles is nieuw voor mij. De functie van de Black Out knop had ik ook gelezen maar toen had ik zoiets van "dat heb ik nu niet nodig". Nergens in deze handleiding staat vermeld dat dit apparaat in "Black out" mode opstart (er staan ook een aantal voorbeelden in de handleiding, maar daar staat ook niet bij als eerste stap druk op Black Out). Lijkt simpel, nu ik het weet, maar het heeft mij toch letterlijk ettelijke uren gekost om erachter te komen. Oef eindelijk ... nu kan ik echt aan de slag.
Alle begin is moeilijk zeker? Maar ik ben nu wel SUPER blij dat ik eindelijk het tijdperk van DMX kan betreden. Tot nu toe vooral gewerkt met JB Systems LM400 (in combinatie met heel veel, heel lange, heel zware kabels, ...)
Heel erg bedankt voor de tip. Mag een slotje op.
alles al geprobeerd, behalve die "black out". Ik begreep trouwens niet wat daarvan de bedoeling was. (Is mijn allereerste lichttafel.) Ondertussen snap ik wel de bedoeling, en heb bovendien begrepen dat deze tafel bij het aanschakelen standaard in "black out" mode staat, dat zou een soort "stand by" mode zijn, als ik het goed begrijp. Heb nergens in de handleiding gelezen dat die standaard in "black out" mode stond, of ik heb er over gelezen. In ieder geval, dat probeer ik straks eens uit. Ik laat het resultaat weten.
Topic: Showtec Showmaster 24 fader vraagje (3-11-2009 11:29:00)De fade time en speed time faders staan beide naar omhoog en de mode select staat op "1-24 single".
Topic: Showtec Showmaster 24 fader vraagje (3-11-2009 11:27:00)master A en B staan beide open (A naar boven en B naar beneden, zo uit het hoofd).