Forum > Geluid

Denon DN-HC4500 en DN-HS5500

(132 reacties. Pagina 4 van 14)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
27-10-2007 01:01

fracktone schreef:

Victor schreef:

En wat is daarvan het belang voor de consument?
Klant kan kopen op vertrouwd adres.
Is niet verplicht om met credit card te betalen.
Krijgt duidelijke Nederlandse rekening (met daarop de betaalde BTW).
Weet dat hij in Nederland ondersteuning kan krijgen.
En is, zoals het nu lijkt, nog enkele euro's goedkoper uit ook.
Is het misschien slim om daar een klein pers berichtje over te maken en zo een beetje duidelijkheid te scheppen over hoe en wat men kan gaan doen? Ik wil het best plaatsen op mijn site, er lijkt nu namelijk alleen maar meer onduidelijkheid te zijn.

Overigens een gemiste kans van PCDJ naar mijn mening, een kaal geplukte OEM versie mee schepen met het apparaat was naar mijn mening slimmer geweest. Wanneer men namelijk al vanaf dag 1 de gebruiker zijn hardware laat gebruiken met een LE versie van de software die goed werkt in combinatie met de geleverde hardware (mijn god wat een lekkere kromme zin) is de kans veel groter dat men over stapt naar een volledige versie. Nu geeft PCDJ andere fabrikanten meer kans dan nodig zou zijn, een Native Instruments is natuurlijk al lang en breed bezig dit apparaat ook te gaan supporten en hoeveel mensen hebben Traktor LE nu al wel niet liggen thuis en pakken straks lekker de Traktor LE software. PCDJ laat hier een beetje een schot voor open goal liggen naar mijn mening.

Ik ben overigens even aan het rond bellen geweest vanmiddag en PCDJ zal niet de enige zijn die de HC4500 ondersteund, begin volgend jaar zullen er sowieso nog 2 software fabrikanten ondersteuning gaan bieden aan het apparaat. Wanneer het overigens een echte midi controller is zou8 men nu ook al gebruik kunnen maken van andere software, het display zal alleen NIET gaan werken ben ik bang.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
XkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 10-8-2009
Berichten: 59
30-10-2007 21:55
Softjock is een software die native zal werken (mét ondersteuning van displays enzo) echter de software zelf ziet er niet uit.

Inmiddels heb ik het toestel thuis, ingebouwd en ben ik volop gaan mixen met cd's (aangezien ik XP nog moet installeren), maar tot hiertoe loopt alles perfect, het toestel voelt erg goed aan (heb ik gemist).

Ik laat nog iets weten hoe alles in zijn werk gaat. Ohja ik prul momenteel even met BPMstudio via de interne geluidskaart, werkt flawless zelfs in Vista.
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
30-10-2007 22:07
Ik laat nog iets weten hoe alles in zijn werk gaat. Ohja ik prul momenteel even met BPMstudio via de interne geluidskaart, werkt flawless zelfs in Vista
Ook ism de denon controller?
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
XkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 10-8-2009
Berichten: 59
30-10-2007 23:10
BPM-studio gaat niet werken met denoncontroller, die ondersteunt denk ik wel midi maar heeft geen learnfunctie en stuurt ook geen midi terug :) verder zou je dan ook effecten missen enzovoorts. Ik heb nu enkel de interne geluidskaart getest door A en B op aparte uitgang toe te wijzen. In ieder geval, ik zal pas midi kunnen gebruiken als ook XP op mijn systeem staat. Wat je wel al kan gebruiken is Serato, djDecks, Reflex (native), binnenkort SoftJock (native), virtualdj is in progress.
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
2-11-2007 19:54

Reind schreef:

Is het misschien slim om daar een klein pers berichtje over te maken en zo een beetje duidelijkheid te scheppen over hoe en wat men kan gaan doen? Ik wil het best plaatsen op mijn site, er lijkt nu namelijk alleen maar meer onduidelijkheid te zijn.
Reind, bedankt voor je aanbod. Ik zou er graag gebruik van maken.

Zaken staan er als volgd voor:
Online bestellen (via pcdj) van een registratie nummer is vanuit de Benelux niet meer mogelijk.
Eindgebruikers kunnen vanaf nu bij mij, of bij hun Denon leverancier, waar zij de HC-4500 gekocht hebben, een registratie nummer aanvragen.
In overleg met de Denon verdeler voor de Benelux hebben wij besloten dat wederverkopers registratie codes direct van mij kunnen afnemen.
Zij kunnen hierover met mij contact opnemen of via de Denon verdeler mijn contact gegevens aanvragen.

Voor support of problemen met de software kunnen eindgebruikers met mij contact opnemen. De benodigde gegevens hiervoor vind men op het registratie code formulier.
XkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 10-8-2009
Berichten: 59
3-11-2007 11:07
Is die unlockcode dan ook 99€?
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
3-11-2007 19:51

Xk schreef:

Is die unlockcode dan ook 99€?
Over de prijs doe ik hier op het forum geen uitspraken.
Je leverancier kan je vertellen wat een licentie precies kost.
Zoniet dan kan hij bij mij die informatie opvragen.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-11-2007 00:20
Toch fijn dat er zoveel duidelijkheid is omtrent dit verhaal, ik kreeg vandaag de product folder binnen van de importeur en daar staat in,
Als deze software u bevalt, kunt u na 30 dagen deze LE versie voor ca 99 dollar (dus geen euro) via internet activeren
Wat ik dan raar vind is dat A) De NL importeur van PCDJ besluit registratie codes te laten blokkeren (waarom eigenlijk) B) de NL importeur van Denon in een productsheet zet dat de software te registreren.

Gelukkig staat er ook onder,
We verwachten dat binnen nu en een half jaar meerdere software fabrikanten deze controller gaan ondersteunen
Sorry dat ik het zeg maar zoals ik het verhaal nu bekijk was Denon beter af geweest wanneer men gekozen had voor een Traktor LE licentie. Ten eerste is de LE software van Traktor lang niet zo karig als die van PCDJ en ten tweede was er niet zo'n zooitje ontstaan wat betreft de software. PCDJ maakt er nu namelijk een zooitje van naar mijn mening door de NL importeur te laten bepalen dat men maar naar de officiële reseller moet gaan voor een licentie, wat gebeurt er als men niet bij een officiële reseller koopt? De zaak word dus heen en weer geschoven maar duidelijkheid is ver te zoeken.

Gelukkig is de eerste alternatieve fabrikant met ondersteuning er al, VirtualDJ. Ik verwacht overigens ook nog ander nieuws omtrent de software perikelen maar om een aantal mensen niet in een lastig parket te brengen houd ik dat nog even voor me (heb het namelijk niet kunnen verifiëren)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
4-11-2007 10:57

Reind schreef:

Toch fijn dat er zoveel duidelijkheid is omtrent dit verhaal, ik kreeg vandaag de product folder binnen van de importeur en daar staat in,
Als deze software u bevalt, kunt u na 30 dagen deze LE versie voor ca 99 dollar (dus geen euro) via internet activeren
Wat ik dan raar vind is dat A) De NL importeur van PCDJ besluit registratie codes te laten blokkeren (waarom eigenlijk) B) de NL importeur van Denon in een productsheet zet dat de software te registreren.
A). Dit geld niet alleen voor Nederland maar voor alle landen waar PCDJ een importeur/distributeur heeft. Het enige wat raar is, is dat je als importeur hier weer zelf achteraan moet en dat PCDJ deze standaard afspraken niet doorgeeft aan, in dit geval, Denon. (of Denon is daar zelf niet duidelijk over geweest, het was ook niet duidelijk dat er geen LE versie bij zat maar alleen een trail versie (geeft direct antwoord op B)).

Reind schreef:

PCDJ maakt er nu namelijk een zooitje van naar mijn mening door de NL importeur te laten bepalen dat men maar naar de officiële reseller moet gaan voor een licentie, wat gebeurt er als men niet bij een officiële reseller koopt?
Waar heb ik het over een "officiële reseller", volgens mij heb ik in mijn laatste bericht duidelijk gezet dat je voor de prijs van Reflex bij je leverancier moet zijn.
Of je kunt de licentie bij de importeur, of PCDJ reseller aanschaffen.
Dit betekent dus dat iedere leverancier van de HC4500 de mogelijkheid heeft om de licenties te leveren. Zij kunnen de licenties zowel online als in de winkel verkopen, of direct met de controller mee leveren.
Een mailtje of belletje naar mij, of de Denon importeur, is voldoende voor iedere leverancier van de HC4500 om de zaakjes te regelen.

De reden dat ik hier geen prijzen noem is omdat ik alleen een advies verkoop prijs kan opgeven. Sommige resellers willen, en mogen, hiervan afwijken (naar boven of naar onder). Het is dus aan hun om de uiteindelijke prijs te bepalen.
XkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 10-8-2009
Berichten: 59
4-11-2007 12:15
Ik ben zeer tevreden met reflex zoals die nu werkt (hier en daar een bug en wat dingen onafgewerkt maar de full is er nog niet eens dus ik beschouw het als een onafgewerkt product).

Gelukkig is er goed nieuws en nu mogen ze mij nog een Reflex licentie naar het hoofd gooien ze hebben voor mij afgedaan:
Serato are pleased to Announce native support for The Denon DN-HC4500 controller as a USB controller for Scratch LIVE.

The DN-HC4500 connects to a computer running Scratch LIVE via USB, and all the playback controls are transmitted over USB. This means that Scratch LIVE receives the control information directly from DN-HC4500. You have access to browsing and loading tracks from the DN-HC4500, and song info such as song name and artist are sent from Scratch LIVE to the DN-HC4500's screens.

For more information about the Denon DN-HC4500, check out www.denondj.com

Native support for the DN-HC4500 will be included in Scratch LIVE early in 2008

Terug naar forum Reageer (zonder quote)