Forum > Geluid

Denon DN-HC4500 en DN-HS5500

(132 reacties. Pagina 3 van 14)
Moderator(s): Dré
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
25-10-2007 19:01

Reind schreef:

Maar Reflex is niet de meest gewaardeerde software die er is,
Kun je dit onderbouwen???
Ik zou graag je ervaringen met Reflex willen horen.

Reind schreef:

PCDJ legt het namelijk qua populariteit nog altijd flink af tegen een Traktor of Virtual DJ.
Misschien in Nederland, Belgie en Duitsland maar PCDJ is wereldwijd nog steeds de meest verkochte DJ software.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-10-2007 12:18

fracktone schreef:

Misschien in Nederland, Belgie en Duitsland maar PCDJ is wereldwijd nog steeds de meest verkochte DJ software.
Sorry, die amerikanen verkopen veeeel minder dan de mensen van NI die het vandaag de dag bij zo'n beetje ieder stukje gear weg geven en vervolgens full versions verkopen aan de lopende band. De populariteit van PCDJ is nooit erg hoog geweest, het heeft altijd achter een ander aan gebungeld. Eerder was BPM studio het must have programma, toen werd het Traktor maar PCDJ is het nooit geweest. Ik heb hier wat PCDJ software liggen (na mijn aanvaringen met de mensen van PCDJ en het HC4500 publicatie verhaal) en ik vind het 3 keer niks. Als ik kijk naar wat er aan hardware door Traktor ondersteund word en wat er door de huidige PCDJ software ondersteund word en op welke manier dat gebeurd vind ik dat de mensen van NI het gewoon beter af handelen.

Tis dus leuk dat de mensen van PCDJ durven beweren naar hun resellers dat ze het best verkopende dj software bedrijf zijn maar iedereen die de ontwikkelingen van de laatste 2 jaar heeft gevolgd weet dat dat klinkklare onzin is.

Wat betreft de software zelf, onoverzichtelijk, niet handig en niet intuïtief ten opzichte van een Traktor en ook niet beter qua stabiliteit (eerder slechter) EN dan vergeet ik de belangrijkste, ze zijn nu pas mac compatibel en de enige keuze die je dan hebt is de bulky software genaamd reflex die er standaard niet uit ziet (ja maar je kan het skinnen krijg je dan standaard als antwoord) en waarvan nog maar de vraag is of het lekker zal werken. Native heeft het met Traktor 3 gewoon goed voor elkaar, software die smoelt, waar iedereen mee kan werken, compatibel met zo'n beetje alle gear etcetera. Het enige leuke wat PCDJ heeft gehad was de DAC maar dat was het ook wel zo'n beetje.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 13459
26-10-2007 12:38
De reden dat ik zo boos ben heeft natuurlijk niets te maken met de kwaliteit van het geleverde (kan ik ook nog niet over oordelen). Waar ik zo boos over ben is het feit dat er "top down" in de hele Denon keten zo achterbaks (kan het niet anders noemen) omgegaan wordt met een fout die door Denon zelf gemaakt is. Het is namelijk DENON geweest die in eerste instantie (wereldwijd wel te verstaan) naar buiten heeft gebracht dat er een Reflex LE pakket bij de HC-4500 zou zitten. Dit was schijnbaar een fout MAAR verdorie zeg... Wees dan een vent en zeg gewoon openlijk "chips, wij zijn goed stom bezig geweest, excuses richting iedereen die wij op deze manier voor de gek hebben gehouden EN we zorgen ervoor dat iedereen die het systeem gekocht heeft in de veronderstelling dat het pakket erbij zou zitten alsnog het pakket erbij krijgt".

Kijk... Dan was je een vent geweest! Tuurlijk kost dat 0,00001% van de netto winst over 2007 maar het lijkt me dat een concern als Denon die last wel kan dragen EN het een stuk beter naar de buitenwereld toe staat (marketing technisch) dan de achterbakse manier waarop het nu gedaan is. Nu is namelijk letterlijk top down (dus vanaf de Denon top tot en met de importeur) de wijziging gewoon stilletjes ingevoerd (en als je als dealer even niet oplet zie je het over het hoofd en draai je er zelf voor op aangezien de dealer, belachelijk genoeg, verantwoordelijk gehouden kan worden voor wat een fabrikant beweert (vraag me niet waarom maar het schijnt echt zo te zijn volgens consumentenrecht)).

Want wat krijgt de koper van een HC4500 nu eigenlijk? Hij krijgt een stukje software dat het na 30 dagen niet meer doet. Netto krijgt hij/zij dus gewoon niets behalve een stuk hardware. Een beetje een kale bedoening in een tijd waarbij zelfs het flutterigste midi bakje geleverd wordt met Traktor LE (een prima bruikbaar pakket dat het ook nog steeds doet als de maand voorbij is...).

Maar met name de achterbakse manier waarop de informatie maar even aangepast is stuit mij compleet tegen het borst!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
26-10-2007 13:18
1 x bewerkt. Laatst door PimW op 26-10-2007 13:42

Dré schreef:

...draai je er zelf voor op aangezien de dealer, belachelijk genoeg, verantwoordelijk gehouden kan worden voor wat een fabrikant beweert (vraag me niet waarom maar het schijnt echt zo te zijn volgens consumentenrecht)).
Ik ben het volledig met je reply eens, maar dat de dealer verantwoordelijk wordt gehouden voor wat hij verkoopt is juist níet belachelijk: als consument koop je immers iets bij je dealer, niet bij de fabrikant. Als de dealer hierbij ook een probleem meent te hebben met de fabrikant, is dat een zaak tussen dealer en fabrikant. Het is maar goed dat het zo is geregeld, anders sta je als kleine consument behoorlijk machteloos.
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
26-10-2007 13:33
Ik ben het volledig met je eens Dré, ook voor mij kwam het als een verrassing dat er alleen maar een trail(30 dagen) versie van reflex LE bij zit.

Tot mijn verbazing blijkt ook dat de software online (na betaling van $99 ex BTW) kan worden geregistreerd. Dit gaat in tegen alle afspraken die er met PCDJ zijn gemaakt en hiermee wordt er volledig aan resellers van PCDJ en Denon voorbijgegaan.

Ik heb er dan ook voor gezorgd dat de online registratie geblokeerd wordt (althans voor klanten uit Nederland en Belgie). Registratie (unlock code) kan dan ook alleen via de officieele DN-HC4500 resellers worden geregeld.
Over het hoe en wat precies ben ik nog in overleg met de Nederlandse distributeur van Denon.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 13459
26-10-2007 13:57
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 26-10-2007 14:02

PimW schreef:

Dré schreef:

...draai je er zelf voor op aangezien de dealer, belachelijk genoeg, verantwoordelijk gehouden kan worden voor wat een fabrikant beweert (vraag me niet waarom maar het schijnt echt zo te zijn volgens consumentenrecht)).
Ik ben het volledig met je reply eens, maar dat de dealer verantwoordelijk wordt gehouden voor wat hij verkoopt is juist níet belachelijk:
Dat zeg ik ook niet (ik ben verantwoordelijk voor wat IK beweer (ook als die informatie afkomstig is van de importeur/fabrikant maar op mijn site staat). MAAR Als ik op mijn site heb staan dat het zonder software geleverd wordt MAAR de klant een brochure van Denon heeft waarin staat dat het MET software geleverd wordt dan kan ik daar verantwoordelijk voor gehouden worden. En DAT is volgens mij van den zotte!

En als je mijn tekst "aangezien de dealer, belachelijk genoeg, verantwoordelijk gehouden kan worden voor wat een fabrikant beweert" precies leest dan zie je ook dat ik precies DAT zeg! Vandaar ook dat je bij mij op de site vaak uitdrukkelijk teksten ziet staan in de trant van "let op, informatie van de fabrikant is fout". Stel de fabrikant vermeld dat er xxx bij zit. Ik vermeld dat niet (maar vermeld ook niet dat het er niet bij zit). Dan is de rechtelijke gedachtengang dat de klant ervan uit mocht gaan dat het erbij zat (omdat de fabrikant dat vermeldde en ik niet expliciet vermeldde dat het niet zo was). Krom no?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
26-10-2007 14:02

fracktone schreef:

Ik heb er dan ook voor gezorgd dat de online registratie geblokeerd wordt (althans voor klanten uit Nederland en Belgie). Registratie (unlock code) kan dan ook alleen via de officieele DN-HC4500 resellers worden geregeld.
Over het hoe en wat precies ben ik nog in overleg met de Nederlandse distributeur van Denon.
En wat is daarvan het belang voor de consument?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
26-10-2007 14:02

Dré schreef:

PimW schreef:

Dré schreef:

...draai je er zelf voor op aangezien de dealer, belachelijk genoeg, verantwoordelijk gehouden kan worden voor wat een fabrikant beweert (vraag me niet waarom maar het schijnt echt zo te zijn volgens consumentenrecht)).
Ik ben het volledig met je reply eens, maar dat de dealer verantwoordelijk wordt gehouden voor wat hij verkoopt is juist níet belachelijk:
Dat zeg ik ook niet (ik ben verantwoordelijk voor wat IK beweer (ook als die informatie afkomstig is van de importeur/fabrikant maar op mijn site staat). MAAR Als ik op mijn site heb staan dat het zonder software geleverd wordt MAAR de klant een brochure van Denon heeft waarin staat dat het MET software geleverd wordt dan kan ik daar verantwoordelijk voor gehouden worden. En DAT is volgens mij van den zotte!
Ja dat is best wel krom inderdaad happy :) En als je het expliciet meld dat xxx er NIET bij zit i.t.t. wat de brochure zegt? Hoe is dan je rechtspositie?
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
26-10-2007 14:23

Victor schreef:

En wat is daarvan het belang voor de consument?
Klant kan kopen op vertrouwd adres.
Is niet verplicht om met credit card te betalen.
Krijgt duidelijke Nederlandse rekening (met daarop de betaalde BTW).
Weet dat hij in Nederland ondersteuning kan krijgen.
En is, zoals het nu lijkt, nog enkele euro's goedkoper uit ook.
XkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 10-8-2009
Berichten: 59
26-10-2007 16:22
Tja Denon maakt de laatste jaren wel meer en meer fouten. Het blijft erg degelijk materiaal natuurlijk maar soms is de hele entourage en organisatie ervan wel deprimerend. Ook zijn ze met deze HC4500 erg traag om het op de markt te krijgen. Net als de BU4500 heb ik gehoord; mochten ze nu iets meer investeren van hun winst dan zou dat tenminste al op orde staan.

Dré, mij hoef je alvast geen volledige Reflex te bezorgen omdat het zo geadverteerd stond. Het ligt aan Denon en daar hoef jij niet voor op te draaien.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)