Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 90 van 250)
Moderator(s): Dré
Stevo_JDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 1-9-2010
Berichten: 141
8-10-2007 17:13

jelmer schreef:

Beetje provoceren wil dan nog wel eens helpen (als hij geen twee bij twee is wink ;) ) Zijn hand pakken en een dansje met hem maken werkte laatst goed bij een barkeeper die wel heel demonstratief verveeld zat te doen laugh :D
Haha dat is een mooie, zal ik onthouden laugh :D
The best way to predict the future is to create it
Dj v maxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2005
Laatste: 9-1-2010
Berichten: 17
8-10-2007 22:11
Afgelopen weekend geluidsetje weggezet bij een tennisvereniging. komt er een man achter me staan en kijkt mee wat ik op mijn pc aan het doen ben. Als hij ziet dat ik BPM studio opstart zegt hij: ''ik ben vertegenwoordiger van BPM studio, uh mag ik even kijken of je een legale versie hebt?'' Ik had zoiets van waarom niet die is toch legaal dus ik laat hem even kijken. en vervolgens word hij kwaat ''jah ik zie het al het is een illegale versie'' ik kijk hem aan en vraag waarom hij dan niet legaal is. (ik heb hem tenslotte zelf gekocht).Op mijn vraag krijg ik geen antwoord maar begint over het hele terras te roepen dat ik met illegale programma's sta te draaien.

Ik heb hem toen gevraagd of hij een legitimatie bijhad. waarop hij antwoord dat ik beter de mijne aan hem kan geven zodat hij een bekeuring kan uitschrijven (1800 euro had hij het over, wat ik trouwens redelijk goedkoop vond). Daarop ben ik naar de organisator van het feestje gelopen en die heeft alles opgelost. waarna de man heeft bekend dat hij niet als vertegenwoordiger voor BPM studio werkte. We kregen wat te drinken aangeboden van hem en een sigaret (mjah ik rook niet). Hij vertelde uiteindelijk dat hij vermoede dat wij illegale software gebruikte omdat we nog relatief jong zijn (15 en 17) en nooit het geld ervoor op zouden kunnen brengen om het programma te kopen. waarna ik hem melde dat dat dus bij mij niet het geval was.

Tjah zo zie je maar wat mensen zich af en toe kunnen vergissen in een hobby drive-in.
wel Balen van de negatieve reclame.
dancetrain drive-in
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
8-10-2007 22:46
Dat soort mensen mogen terugkomen tijdens kantooruren, tijdens klus wil ik ze niet in mijn omgeving hebben. Bovendien, iemand die op het terras zit is vrij of heeft pauze, dus die neem ik dan sowieso niet serieus. Als diegene toch echt voor BPM zou werken, dan kan ie zich legitimeren en mij het adres van zijn baas doen, ik wil namelijk ook best betaald op het terras zitten om drive-in showtjes te controleren. laugh :D
Vergeet niet te lachen
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
8-10-2007 23:37
Visite kaartje en legitimatie met de juiste info aub;
is dan mijn standaardvraag.

Belasitingcontrole, met bezichting ter plaatse.
Dat heb ik wel meegemaakt.
Maar dan legitimeren ze zich al bij voorbaad happy :)
En begrijpen ze als je even geen tijd voor ze hebt.
Meestal zijn ze zeer correct, mits je maar aangeeft netjes medenwerking te verlenen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
9-10-2007 00:13
En even voor de duidelijkheid: bedrijven zoals BPM-studio mogen helemaal geen boete's opleggen wink ;)
Foxy musicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 9-8-2010
Berichten: 135
9-10-2007 02:29
Ik gebruik dan geen bpm (meer),maar ik ken de importeur/vertegenwoordiger persoonlijk van een aantal jaartjes geleden,en die mag mij hoogstpersoonlijk een boete opleggen laugh :D

Maar zo'n geintje heb ik ook 's meegemaakt,op een feest kwam iemand naar me toe die zich heel serieus voordeedt als controleur van stichting brein,en die mijn cd collectie en mijn pc wilde controleren,ok dan,legitimeer je dan maar eens,zei ik,dat kon ie niet,nou oprotten dan,bleek gewoon een feestganger te zijn,die graag alles en iedereen in de zeik wilde zetten,die vent was me die avond nog niet opgevallen,omdat ie wat later op de avond binnen kwam. razz :p
Wat gooi je van de hoogste trap...
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
27-10-2007 18:30
Ergernis: muzikanten (vooral beginnende gitaristen) die vanaf de eerste seconde op het podium met 1 voet op de monitor gaan staan en zo cool denken te zijn.
Nu zijn mijn monitors wel met frontgrille met mousse erachter, maar ik was laatst aan het denken om de mousse voor de grille te plakken(ziet er meer netjes uit voor de betere feestjes), alleen lijkt me dat niet zo'n verstandig idee bij bovenvermelde situaties. Of hoe pakken jullie de "voetjes op de monitors" aan?
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
27-10-2007 18:38
Niet. Foam zit bij mij altijd achter de grill.

Als ik de JBL EON's gebruik, wippen ze makkelijk om, dus daarmee leren ze het sowieso al snel af. Liggen de GAE's als monitor, dan voorkom je het gewoon niet, behalve door er wat van te zeggen.
Vergeet niet te lachen
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
28-10-2007 10:34
Voetjes op de monitoren...

van te voren even vertellen wat wel en niet mag...

Vind het trouwens zeer onfatsoenlijk om met je poten op andermans spullen te gaan staan.

zelfde als zwaaien met de microfoons aan een kabel.. prima maar niet met mijn spullen, waar is je kabel en microfoon? dan plug ik die er wel even in.

doen ze het wel en ontstaat er schade.. dan direct melden bij organisatie en even beleefd zijn of haar naam vragen om de factuur te verzenden.. een kabel die 60* verdraait is is gewoon niet meer te gebruiken.. direct afrekenen dus!!

Mocht het nu geregeld voorkomen dat men op je spullen staat, of ermee staat te zwaaien.. dan zul je jezelf even moeten afvragen of je wel de juiste klanten hebt.. en anders de juiste spullen. Want dan zet je er een stel oude houten dozen neer met een speaker erin en het is goed.. shocked 8O kunnen ze daar mooi opstaan. happy :)
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
28-10-2007 13:55
Hier gebeurd het ook iedere keer, maar een beetje speaker moet vind ik ertegen kunnen.

Bij de frontspeakers kan ik het mij wel voorstellen dat ze er netjes uit moeten blijven zien, maar voor de monitoren maak ik mij een stuk minder druk hoe ze eruit zien. Echt heel netjes is het niet, maar ik lig er ook niet echt wakker van (of het komt omdat ik gewoon K115's als monitoren gebruik..) wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)