Forum > Zelfbouw Speakers

Handgrepen hoe te plaatsen.

(12 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 27-5-2024
Berichten: 384
4-6-2007 23:39
Ik maakte die opklapgrepen vast met 15 mm lange geribbelde popnagels. Deze hebben meer grip in het hout dan die gladde popnagels. En dat zit stevig vast. Je trekt het hout mee als je de handgreep eraf trekt/slaat. Nadeel van die opklapgrepen is wel dat ze mee kunnen resoneren. Alhoewel dit probleem makkelijk te verhelpen is met een tochtstrip o.i.d.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
4-6-2007 23:41
webbie: poppen en lijmen. Voor de tijd wel even infrezen.

4kanten handgreep maak je door middel van een mal die je van te voren tot een figuur hebt gecreeerd. Deze frees je uit en frees je direct rond. Daarna idd een achterschoteltje maken zodat je ruimte hebt om je vingers kwijt te worden.

Topkastjes zijn juist makkelijk met dergelijke handgrepen, alleen je dient de handgrepen dan onderin de kast te maken en niet halvewege de kast. (wel zijkant van de kast uiteraard.)

Pasific: handgrepen is geheel afhankelijk van het ontwerp en de toepassingen.
daarnaast van de groote, gewicht en mogelijkheden ivm reflexpoorten of hoorns.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 13458
5-6-2007 09:00

Webbie schreef:

Hallo,

Net een paar bouw-pakket-kastjes bij Ivo besteld waar ook nog een paar handgrepen in moeten komen.

Ik wil deze handgrepen gaan gebruiken met deze bezetting.
Liever niet. Kans dat ze gaan trillen is, zeker bij Penn, behoorlijk hoog. Liever dus de bekende barhandles.
Ik vraag me alléén af hoe de heren "zelfbouwers" de handgrepen monteren.
Veel zie je deze handgrepen ingefreesd zitten, maar hou je dan niet te weinig "vlees" over om het zaakje goed vast te zetten?
Gebruiken jullie deze of deze backplates?
Of worden er gewoon slagmoeren gebruikt i.p.v. backplates?
Als je 18mm gebruikt en 4mm infreest hou je nog voldoende vlees over voor standaard popwerk. Barhandles zette ik altijd vast met M4 (of was het nu M5?) inslagmoeren en zwarte kruiskop boutjes.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)