Forum > PC related Forum

Maya 44 usb, een goed idee, of een ware illusie?

(15 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
P0rn0sterAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2007
Laatste: 7-5-2007
Berichten: 28
19-3-2007 16:46
Iemand ervaringen met de maya 44 usb?
Of toch maar een andere geluidskaart kiezen?
Nee ik wil er niet zoveel voor neerleggen, anders had ik wel fs2.0 gehaald laugh :D
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
19-3-2007 17:33
Dit is zeker een goede geluidskaart voor zijn geld. Geen illusie dus.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Daan86Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-1-2004
Laatste: 24-2-2008
Berichten: 74
20-3-2007 21:52
Hey,

Ik ben zelf ook aan het kijken voor een "budget" fs systeem. Ik heb al enkele fora nagezocht op ervaringen met de maya 44 en de verschillende software die er verkrijgbaar is. Het lijkt alsof het systeem met de maya 44 bij de ene wel redelijk tot zelfs erg goed werkt en bij de ander juist heel slecht. Meestal blijkt echter dat de maya 44 (op een systeem met voldoende specs voor de software) wel goed kan werken mits je de software goed instelt. Een alternatief wat in de buurt van de maya ligt is de ESI U46DJ. Uit de reacties in de verschillende fora komt echter naar boven dat voor deze kaart hetzelfde geldt als de maya. Zelf heb ik de meeste interesse voor de software van Djdecks aangezien de aankoopprijs hiervan ook erg meevalt en het systeem met (bijna?) alle tcv overweg kan (fs tcv staat wel het best aangeschreven). In het forum van djdecks.be zijn er een aantal topics over de werking van de maya en de instellingen. Dit geldt echter ook voor de meeste andere softwarefora. Houdt er wel rekening mee dat je bij draaitafels zonder line-out het beste 2 riaa voorversterkers kan nemen. Sommige software beweert softwarematig het singaal te kunnen versterken maar vaak blijkt dat dit niet genoeg is en alsnog riaa's nodig zijn. Een andere optie is naar een (duurdere) geluidskaart te kijken met ingebouwde riaa's.

Zelf heb ik al 2 fs vinyl hier liggen en ga ik de Behringer mini-beat 800 gebruiken als riaa voorversterker. Enkel vandeweek nog een maya op de kop tikken.

Zijn er op het forum leden die een gelijk soort systeem (met maya44) bezitten of er ervaring mee hebben? Is er iets te zeggen over de latency en dan vooral of dit merkbaar en/of storend is?
Custom Sl-1200 Red - Synq SMX-2 - Custom Sl-1200 Red
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
20-3-2007 22:08
Ik heb hier ook even een vraagje over.

Voor wat uitprobeersels wil ik 2 van deze kaartjes aanschaffen, maar ik ben benieuwd of ik 2 kastjes tegelijker tijd kan laten opnemen.

Is dit een probleem? Als we er gewoon even vanuit gaan dat mijn computer snel genoeg is natuurlijk.
Potverdorie
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
21-3-2007 09:04

barbara schreef:

Is dit een probleem? Als we er gewoon even vanuit gaan dat mijn computer snel genoeg is natuurlijk.
Ik kon met een P3/500 ongeveer 40 simultane streams opnemen (en dat was zo'n 4-5 jaar geleden)... Voor zover ik weet zijn in de tussentijd PC's niet langzamer geworden (dus 4 streams zou een eitje moeten zijn voor een gemiddelde PC).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjSjerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2006
Laatste: 6-4-2021
Berichten: 10
21-3-2007 20:57
Het "probleem" is dat je bij de maya kaart nog 2 phono pre-amps aan het aanschaffen komt omdat anders het signaal te zwak is. Dat zijn dus extra kosten waar je rekening mee moet houden & het is iets meer gepruts wanneer je op locatie gaat.
Ik gebruik zelf een usb2 "Esi u46dj" (€99) icm met djDecks(€38) naar volle tevredenheid. Het voordeel bij de u46dj is dat deze 2 phono amps ingebouwd heeft. Helaas is deze vrijwel niet meer leverbaar, dus ben je aangewezen op een 2e hands exemplaar. Ik wil trouwens niemand een u46dj opdringen hoor.. Maar dit is de enige kaart die ik getest heb.

Bij mij werkt het perfect, en latency is bij mijn opstelling niet merkbaar... IMO draai je gewoon alsof er een normale 12" opligt.

Mijn opstelling:

- P4 3.0 GHZ HT (medion)
- 512 MB intern
- ESI u46dj
- 2x Sl1200mkII met 2x Concorde S (dj)
- 1x Serato SL2 & 1 x Final Scratch standard vinyl (Ik geef de voorkeur aan Serato vinyl)
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
21-3-2007 21:11
De vraag is meer gebaseerd op het feit dat ik best kan begrijpen dat je de software niet voor 2 apparaten tegelijk kan draaien.

Ik wil dus op de direct-out van mijn tafel met 8 ingangen mijn computer in(laptop in dit geval).
Potverdorie
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
22-3-2007 02:10

djSjer schreef:

Helaas is deze vrijwel niet meer leverbaar, dus ben je aangewezen op een 2e hands exemplaar.
De MKII is er ook al als het goed is, zal binnen niet al te lange tijd wel in de schappen liggen. Ik heb zelfs gehoord dat er mischien binnen niet al te lange tijd een importeur is voor die dingen die ze verkoopt in combinatie met mixvibes dvs. Dan heet dezelde kaart dus Mixvibes U46-DJ MKII
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Daan86Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-1-2004
Laatste: 24-2-2008
Berichten: 74
24-3-2007 18:05
Vandaag de maya 44 binnen gehad. Staan nu 2 sl's verbonden met de behringer mini-beat-800 verbonden met de maya verbonden op mn dateq. na wat gepiel met de instellingen in djdecks is het voor elkaar. De prestaties van de maya in combinatie met djdecks zijn erg systeem afhankelijk. Als m'n asio instellingen op de hoogste stand gezet worden (voor minimale latency 3 ms in en 4 ms out) hapert m'n laptop en gaat het geluid kraken. Een standje (of twee) lager zorgt ervoor dat alles goed draait. Ik ben zeer tevreden, zowel over de maya als de software. De latency (vertraging) heb ik nog niet duidelijk kunnen opmerken. Over de stabiliteit kan ik echter nog niks zeggen aangezien ik niet langer dan een uur achter elkaar heb staan draaien. ik moet wel even afleren om steeds die plaat van mn platter te halen..

Afz. Daan
Custom Sl-1200 Red - Synq SMX-2 - Custom Sl-1200 Red
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
27-3-2007 00:38
Latency onder de 10 milliseconden merk je zo goed als niet... ik had hem laatst na een reset van mijn scratchamp op 12msec staan terwijl ik normaal met 2,9msec draai en kwam daar pas na 2 weken achter ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)