Forum > Geluid

draadloos geluid carnavalswagen

(39 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
XkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 10-8-2009
Berichten: 59
8-10-2006 01:13
Het klinkt misschien belachelijk, maar als ik hier thuis mijn geluid fel opendraai valt mijn draadloos internet weg, dus op die manier zou ik het al zeker niet proberen. (Heb 2 laptops gehad, alletwee zelfde probleem dus ik geloof niet dat het aan het toestel ligt)
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
8-10-2006 04:07
1 x bewerkt. Laatst door Malle Pietje op 8-10-2006 04:20

Wesley vd H schreef:

Laatst toevallig met een collega erover gehad en die heeft ooit zijn PA aangestuurd met twee In-ear setjes.
Dus het zou mogelijk moeten zijn. Wel opletten met batterijen, anders sta je zonder muziek razz :p
2? 1 beltpack is stereo hoor!
shut up :X of had je surround nodig? shut up :X laugh :D
Alles komt goed....
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
8-10-2006 04:15

Jozef schreef:

klinkt allemaal veelbelovend :).

night06 schreef:

misschien een draadloos zendertje voor tv. waarbij een composiet + audio ingang op zit, en bij de ontvanger ook.
Dat lijkt mij niks. We hebben het verleden jaar een keer geprobeerd, maar die zender/ontvanger is zeer positie gevoelig en dat werkt dus niet met 2 los van elkaar bewegende wagens. Tevens kunnen deze niet goed door muren (bedrading/koperen buizen) zenden.

Dit leidt mij tot een ander punt; Zou het geluid van zo'n beltpack zender+ontvanger goed blijven als de voorste wagen een bocht maakt waardoor er tussen de zender en ontvanger een huis komt (staal, koperen buizen, bedrading etc.)?
Ja; aansluiten aan je voorganger!(en evt. iemand die het vlaggetje richt) laugh :D
[citaat van Victor schreef:

Dat zou wel moeten kunnen. Je hebt wel een di-box nodig om de uitgang van je mixer aan te passen aan de ingang van de zender. En met één microfoonsetje is het geluid op de tweede kar mono (maar dat lijkt me voor een carnavalswagen niet zo'n probleem).
Dat mono is inderdaad geen probleem laugh :D . Maar wat doet zo'n di-box in dit geval? Is het een soort van transformator/weerstand om de spanning omlaag te halen? Moet deze tussen de mixer en de beltpack?
DI box? helemaal niet nodig!
[citaat van Malle Pietje schreef:

Zender op uitgang mixer, beltpackje met 3.5mm jack verloopje naar XLR of tulp (wat je nodig hebt) in de andere mixer, en draaien maar.
Evt. vlaggetje erop voor het bereik.
Wel een paar extra batterijen meenemen natuurlijk
3.5 mm jack? zit er nu op zo'n beltpack een jackplug of een mini XLR? En dan het volgende punt: de batterij. Gaan deze batterijen lang mee (optocht is zo'n 3-4 uur incl. geluidstest)? Is er voor dergelijke systemen een soort van accu/adaptertje verkrijgbaar of wordt dit zelf knutselen/goede batterijen kopen (NiMH)?

Alvast bedankt voor de reacties tot nog toe.

Jozef
Bij EW 300 van SENH. zit een 3.5 mm jack, dus geen mini-xlr of wat dan ook.
Geen ervaring met andere merken.
Een 9 volt blokje van Duracell gaat minimaal 4 uur mee, dus lijkt me ook geen punt.
Alles komt goed....
JozefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 27-10-2009
Berichten: 64
8-10-2006 12:57
:) mooi, scheelt alweer in kosten dat de di-box niet nodig is.
Maar ik ga denk ik liever voor de Shure pg-14 aangezien de sennheiser EW300 tegen de 1000 euro kost shocked 8O . Ik geloof niet dat dat binnen ons budget ligt wink ;) .
[citaat van Malle Pietje schreef:

Ja; aansluiten aan je voorganger!(en evt. iemand die het vlaggetje richt) laugh :D
Nou dat aansluiten proberen we zoveel mogelijk, maar er loopt ook een loopgroep tussen de 2 wagens dus dat is eigenlijk het probleem een beetje qua afstand.
Maar wat bedoel je precies met het vlaggetje richten? Ik dacht dat zo'n zender zegmaar hemelsbreed zo'n 75 meter kon zenden, maar is dit dus maar in 1 bepaalde richting? (beltpack).
Ik spreek überhaupt geen Duits. - Herman Finkers
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
8-10-2006 15:16
Ook al aan huren gedacht dan? Als je dit alleen dit jaar gaat gebruiken is het toch totaal niet rendabel om daar zoiets voor aan te schaffen?
JozefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 27-10-2009
Berichten: 64
9-10-2006 00:57
Nee we waren van plan elk jaar de zender te gebruiken. Afgelopen jaar hadden we het ook al geprobeerd, maar dan met zo'n tv zendertje wat dus niks werd. Dit jaar wilden we wel echt voor een goede zender gaan, vandaar dus dit topic happy :) .
Maar weet iemand van jullie misschien hoeveel effect een of meerdere huizen tussen zender en ontvanger heeft? Geeft dit storingen, of is het wel te doen?
Ik spreek überhaupt geen Duits. - Herman Finkers
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 26-5-2024
Berichten: 998
9-10-2006 10:29
Ik weet niet hoeveel dagen jullie het dit keer gaan gebruiken, maar anders is het misschien een idee om eerst eens een keer te huren, en als het bevalt de volgende keer het setje zelf aan te schaffen. Dan heb je een goed idee afstanden en of huizen problemen veroorzaken. Want 75m in een zaaltje is een enorme afstand, buiten is dat echter niks. Het zou een beetje jammer zijn als je geluid opeens wegvalt op een wagen, ofdat je de hele tijd alleen maar bezig bent met de zender in te stellen.
Dance the night away!
MartyndegraafStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 23-10-2023
Berichten: 159
9-10-2006 22:10
Houdt ook zeker rekening met het opstellen van de zender/ontvanger. Carnavalswagens met een frame van ijzer en kippengaas geven een kooi-constructie waar de radiogolven niet doorheen gaan. Het beste is beide sets zo weg te zetten dat (in ieder geval de antennes) elkaar "zien".

Vlaggen van antenne-boosters valt zeker te weten buiten je budged en ook ik zou, zeker in jullie geval, eerst voor een paar tientjes een set huren en dan kijken of het uberhoupt werkt en aan je wensen voldoet.

En dan nog vind ik het een beetje gekkenwerkt om alleen voor carnaval een in-ear set aan te schaffen. Tenzij je hem door het jaar vaker gebruikt voor drive-in of band zou ik het zeker bij huren houden. Misschien wordt het dan zelfs aantrekkelijk om er antenne-booster met richtantenne bij te huren.

Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als alleen voor carnaval een dikke aggeregaat aan te schaffen. (Ik meen dat hier ook een topic over loopt)

Maar dat is mijn mening.... wink ;)
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
9-10-2006 22:47
Ga eens naar een gerenomeerd verhuurbedrijf en laat je goed voorlichten.
En kopen zou ik in jullie geval nooit doen.
Op z'n minst een keer huren, als je geld teveel hebt kan je altijd nog kopen. (of het aan mij geven).
Alles komt goed....
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
10-10-2006 11:09

Malle Pietje schreef:

2? 1 beltpack is stereo hoor!
shut up :X of had je surround nodig? shut up :X laugh :D
Hij had mij verteld dat ie achter de linkse en de rechtse stack een amp rackje had staan.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)