Forum > PC related Forum

Logo ontwerpen

(287 reacties. Pagina 6 van 29)
Moderator(s): Dré
Vince LindersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 3-11-2008
Berichten: 39
18-4-2006 13:52

Reind schreef:

..en geen hond die dat uit je logo zou kunnen halen.
Maar je hoeft toch ook niet altijd iets uit een logo te halen?
Dus..
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
18-4-2006 14:14

Vince Linders schreef:

Reind schreef:

..en geen hond die dat uit je logo zou kunnen halen.
Maar je hoeft toch ook niet altijd iets uit een logo te halen?
Hoeft inderdaad niet, maar soms vinden bedrijven het leuk om er een achterliggende gedachte in te brengen.
Philips is een voorbeeld van een merk dat geen apart beeldmerk/logo nodig heeft. Philips is overal bekend.

Misschien een leuke vraag ;)

Hebben jullie wel eens gelet op het logo van Ajax? ;) Ben benieuwd of jullie zien wat daarin is verwerkt ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 14-6-2024
Berichten: 13458
18-4-2006 14:27

mr_jows schreef:

Tom schreef:

zet die muziek uit!
Dat kun je zelf doen door op de "stop" knop te drukken :s
Je kunt ook voor de "opt in" methode kiezen (wel zo vriendelijk).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
18-4-2006 14:27

mr_jows schreef:

Hebben jullie wel eens gelet op het logo van Ajax? ;) Ben benieuwd of jullie zien wat daarin is verwerkt ;)
Griekse god Aias (Ajax) op een abstracte manier afgebeeld.
Light Image
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
18-4-2006 14:45

Dré schreef:

mr_jows schreef:

Tom schreef:

zet die muziek uit!
Dat kun je zelf doen door op de "stop" knop te drukken :s
Je kunt ook voor de "opt in" methode kiezen (wel zo vriendelijk).
Doelgroep heh ;) Hou het dus aan. Maar zal misschien speciaal voor Tom "Heb je even voor mij" als startnummer instellen :D

JeroenVDV schreef:

mr_jows schreef:

Hebben jullie wel eens gelet op het logo van Ajax? ;) Ben benieuwd of jullie zien wat daarin is verwerkt ;)
Griekse god Aias (Ajax) op een abstracte manier afgebeeld.
Jaah, maar er zit nog iets in en het heeft met voetbal te maken ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-4-2006 15:04
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 18-4-2006 15:10

mr_jows schreef:

Jaah, maar er zit nog iets in en het heeft met voetbal te maken ;)
11 lijnen wink ;)

mr_jows schreef:

Hoeft inderdaad niet, maar soms vinden bedrijven het leuk om er een achterliggende gedachte in te brengen.
Je geeft het eigenlijk zelf al aan, ...soms.
In de periode dat ik met de drive-in op pad was wist ook iedereen wat FDS was.
Het gaat om de herkenbaarheid, die kan ook bestaan uit slechts letters.

Martin.
kvm entertainment
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
18-4-2006 15:08

KVM schreef:

mr_jows schreef:

Jaah, maar er zit nog iets in en het heeft met voetbal te maken ;)
11 lijnen wink ;)

Martin.
Kijk! Goede antwoord. De elf lijnen beelden de 11 spelers dus uit. Weinig mensen die dat weten, maar toch zit het er in.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-4-2006 02:30

mr_jows schreef:

Jij moet er misschien een jointje voor roken, anderen zien dat wel ;) (creatieve geest)
Ach doe momenteel Art Media en Design..... die creatieve geest is er dus echt wel (mocht je nog twijfelen, volgend jaar naar alle waarschijnlijkheid industrieel design OF Rietveld). Probleem is alleen dat ik het compleet zinloos vind om iets heel ver te gaan zoeken in een heel dagelijks iets waar men verder geen ver reikende gedachte bij heeft als je het iemand voor schoteld.
Ten eerste complete tijdverspilling en ten tweede compleet doelloos want als je een logo van een bedrijf herkend dan ken je het bedrijf er achter ook en weet je wat ze doen.

Het zal 99,9% van de wereldbevolking dus een raadsel wezen waarom blue band een blauw strikje om zijn boterkuipjes heen knoopt.... echter weet iedereen dat er boter in dat kuipje zit en dat je dat op je boterham smeert. Denk je dat het echt 1 iemand zal interesseren wat dat blauwe strikje te beteken heeft? (luxe product had het iets mee te maken geloof ik)

Ik heb voor een tijd terug 6 uur college gehad over zulke zaken en het waren weer eens 6 compleet zinloze uren in mijn menselijk bestaan op deze wereld want uiteindelijk gaat het maar om 1 ding en dat is herkenbaarheid en het zal veel mensen een rotzorg zijn of het logo een visie o.i.d uit draagt van een bedrijf.

Er zijn 3 regels voor logo's, houd het simpel, maak een uniek iets, en ram het er net zo lang in dat mensen niet beter meer weten.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
19-4-2006 07:13

Reind schreef:

Er zijn 3 regels voor logo's, houd het simpel, maak een uniek iets, en ram het er net zo lang in dat mensen niet beter meer weten.
Zo uniek hoeft het niet eens te zijn, denk maar aan Heineken, juist het lettertype/kleur is herkenbaar. Pak dezelfde letter en maak het woord Biertje. Uitsluitend door het zien van dat woord weet iedereen dat het om Heineken gaat. En zo zijn er meerdere bedrijven.

De mensen hier opereren veelal kleinschalig, dus in hun omtrek zal een logo, hetzij letters of een "voorstelling" herkenbaar zijn.

Het gekozen logo van Jows, straalt ook nog een bepaalde "attitude" uit, die ook juist past bij zijn muziek. Een logo kan inderdaad een "diepere" betekenis hebben, of iemand dat interesseerd is een tweede, maar het houd wel in dat er is over nagedacht.

Martin.
kvm entertainment
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
19-4-2006 08:04
@Reind, KVM verwoord het mooi. Er is over mijn logo nagedacht. Ik heb dus geen circeltje gebruikt, omdat ik circels mooi vindt. Ook zul je met mij eens zijn dat ik geen vierkant had kunnen gebruiken (media staat nu eenmaal op een rond schijfje of ronde plaat).

Feit is dat je gewoon niet klakkeloos een logo kunt ontwerpen voor een bedrijf, door gewoon zomaar een lettertype te pakken en zelf een kleur uit te kiezen. Over elk logo moet worden nagedacht. Tuurlijk kun je het simpel houden en sommige bedrijven willen ook niet anders, maar ik weet zeker dat ik voor Chris een logo kan maken dat veel meer bij hem past.

Zie hier een voorbeeld van het gebruik van een juist beeldmerk. Een paard straalt kracht uit. Een schaap totaal niet. Ook heeft een paart op indirecte wijze iets met auto's te maken, een schaap niet. Lijkt logisch, maar daar is vroeger wel over nagedacht.

Ferrari 1

Ferrari 2
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)