Forum > Geluid

Filterz oordoppen

(249 reacties. Pagina 20 van 25)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
6-4-2006 16:36

maaarten schreef:

Welke filters* ik nu precies heb is mij wat onduidelijk. Ik weet wel dat ik degene heb voor dj's die ik volgens de verkoper ook moest hebben: "tonen goed horen, alleen zachter." Daarnaast zou alles boven de 80 db het filter niet doorkomen.
Of je hebt het verkeerd begrepen of de persoon die je dit vertelde is een totale idioot!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
7-4-2006 13:35

Dré schreef:

maaarten schreef:

Welke filters* ik nu precies heb is mij wat onduidelijk. Ik weet wel dat ik degene heb voor dj's die ik volgens de verkoper ook moest hebben: "tonen goed horen, alleen zachter." Daarnaast zou alles boven de 80 db het filter niet doorkomen.
Of je hebt het verkeerd begrepen of de persoon die je dit vertelde is een totale idioot!
Ik denk het laatste: heb dit ook al eens laten vertellen door filterz; vond het erg raar klinken (zonder dat ik ook maar 0,1 verstand van dit soort zaken heb) en heb zodoende door dat rare gevoel voor exinore gekozen ipv filterz.
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
7-4-2006 14:03
hmm, naja, voor uitgaan is het fijn. Daarnaast probeer ik er gewoon aan te wennen. Het zijn iig de standaart dopjes die roog, mental theo en noem maar op ook hebben.
TheMessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2004
Laatste: 1-11-2009
Berichten: 37
7-4-2006 16:38
Voor mensen die de alpine musicsafe willen kopen.
De unifit van alpine is precies het zelfde met een ander kleurtje verpaking en andere naam. en gaat een stuk goedkoper weg. (check de dempings waarde maarwink ;))
Ik was namelijk van plan een inkoopactie te houden wat betreft musicsafe, maar alpine verkocht niet direct (ivm met branche vervaging hun kan ik ook nog gelijk geven, zij zijn niet degene die er extra op verdienen). Alpine vertelde mij ook dat het exact dezelfde gehoorsbescherming is alleen onder een andere naam, om mensen niet in de war te maken. Daarom werd ik doorverwezen naar voermans.nl, maar daar kon ik ze niet inkopen omdat ik geen muziek winkel heb. Hun advies verkoopprijs is 28 euro.
Ga naar https://www.alpine.nl/unifit.htm en je ziet dat de adviesprijs van unifit € 15,30 ex btw bedraagd. De unifit gaat dus ongeveer 10 euro goedkoper over de toonbank ten op zichte van zijn identieke broertje en is nog makkelijker te verkrijgen ook. (motorsafe is overigens ook het zelfde als musicsafe en als unifit)laugh :D
NelizStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2006
Laatste: 4-9-2006
Berichten: 2
15-8-2006 16:33
Heb laatst doppen van Alpine laten aanmeten in soesterberg en die mensen daar zijn super tof.
Lekker bakkie koffie gedronken en toen die smurrie in mijn oren.
Na 4 weken werden de doppen netjes verzonden naar mijn huisadres.

De Doppen zitten als gegoten en zijn standaard blauw van kleur. Bij Alpine maken ze alleen maar gehoorbeschermers van zachte materiaal en niet van die harde.
Ik moest er wel aanwennen in het begin maar nu voel ik ze niet eens meer zitten in mijn oren.
Ik heb voor de doppen 90 euro betaald, want ik heb een bon van hun site geprint die voor motorrijders bedoeld is laugh :D

Ik kan het iedereen aanraden.
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
15-8-2006 16:43
Maar ik neem aan dat die filters voor de motorrijders niet volledig valk dempen zoals je als dj of muzikant wilt hebben???
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
15-8-2006 18:37
Als ik het goed begrijp wil neliz zeggen dat hij de otoplastieken die bedoeld zijn voor muziek gekregen heeft voor de actieprijs die geldt voor de motorrijders-otoplastieken?

Ik wil hier opzich wel meer van weten, ik zit er namelijk ook sterk aan te denken om otoplastieken te laten aanmeten maar ben er nog niet helemaal uit hoe en wat i.v.m. de prijs. Als ik echter de goede Alpine's kan krijgen voor 90 euro dan weet ik het wel. shocked 8O wink ;) (kan het me echter haast niet voorstellen en denk dat het op een eenmalige fout zal berusten sad :( )
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-8-2006 20:09

René Eppink schreef:

Als ik echter de goede Alpine's kan krijgen voor 90 euro dan weet ik het wel. shocked 8O wink ;) (kan het me echter haast niet voorstellen en denk dat het op een eenmalige fout zal berusten sad :( )
Ik heb ook alpine's gehad en vond ze niet fijn zitten, ben nu aan de earproof die dieper in het oor geplaatst word. De HD25 drukte namelijk op de alpine dop en dat is voor een half uurtje niet zo erg maar na 2 uur ben je spuugzat.

Ga ze dus eerst even passen (dat kan gewoon VOOR ze op maat gemaakt worden).
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
15-8-2006 22:01
Ik ga ze zelf (bijna) niet gebruiken onder een headphone, dus dat zal verder geen probleempunt opleveren. Voor zover ik weet zijn er verder niet echt gigantische verschillen in draagcomfort tussen de zachte otoplastieken van verschillende merken.

Ik zal zelf de dopjes vooral gebruiken tijdens optredens van bands e.d. en ook gewoon tijdens het uitgaan. Mijn dilemma is vooralsnog even of dat het (voor mij) aanzienlijke bedrag voor de Alpine's waard is, omdat ik op dit moment ze nog niet echt heel vaak nodig heb. Anderszijds is natuurlijk 1 keer te hard genoeg. Van diverse kanten hoor ik toch wel dat Alpine wel het beste/bekendste merk is, en ergens heb ik ook wel de neiging het in een keer goed te doen met de aanschaf.

Maargoed, ik wil niet al te ver offtopic gaan (het ging oorspronkelijk over de Filterz). Dus...:
Ik heb met de zoekmachine al gezocht naar verschillende topics over oordoppen, maar ben daar nog niet echt posts tegen gekomen die echt een vergelijking geven tussen bijvoorbeeld de Filterz en de Alpine's. Is er iemand die me hier verder kan helpen? (mag ook andere merken zijn)
Sound driveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 12-6-2009
Berichten: 19
15-8-2006 22:04
even een vraagje tussendoor
zijn het nou de lage of de hoge tonen die schadelijk zijn voor je gehoor
(of allebij)

ben gewoon ff benieuwd

Terug naar forum Reageer (zonder quote)