Forum > Newbie Forum

plaatjes blijven niet gelijk lopen....

(69 reacties. Pagina 2 van 7)
Moderator(s): Dré
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
15-10-2005 15:50

Reind schreef:

Didier_S schreef:

dan mag je van mij in paniek schieten! wink ;)
Zooi uit het raam mikken en een andere hobby zoeken na die tijd lijkt me een betere oplossing ;-)
Ben anders heel blij dat ik meer dan 3 maanden de tijd heb genomen. Na 10 maanden bakte ik er ondanks een gemiddelde van 10 uur oefenen per week nog niets van. Lag ook wel aan apparatuur: homemix (Kijkshop) set bestaande uit mixer met dubbele CD speler, alles uit 1 stuk.

Maar in elk geval: als ik er na 3 maanden mee was opgehouden had ik niet de lol ervan gehad die ik nu heb als ik werkelijk moeiteloos zonder erbij na te hoeven denken bijna elke week voor publiek tracks in elkaar laat overlopen.

Het is net fietsen, iedereen kan het moeieteloos, alleen heeft de een langer nodig dan de ander om het te leren, maar iedereen kan het, daar blijf ik bij.

Dus als je het echt wilt: gewoon blijven oefenen en herhalen.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
KobazzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2004
Laatste: 8-8-2010
Berichten: 80
17-10-2005 10:37
Lag ook wel aan apparatuur: homemix (Kijkshop) set bestaande uit mixer met dubbele CD speler, alles uit 1 stuk.
En nu 2 CDJ1000's MK2 met een DJM 909. Als je toen gestopt was had je nu ook niet zulke heerlijke apparatuur gehad wink ;) Oftewel, doorzetten, niet te gauw opgeven, of het moet zo lang duren dat het zinloos is. Bij mij duurt het ook best lang en toch heb ik heel veel plezier in mijn hobby. Ik zal waarschijnlijk nooit een top-dj worden maar plezier in je hobby is toch het belangrijkste. Natuurlijk is het in het begin moeilijk om door te zetten maar als je dan ziet hoe sommige dj's hier op het forum kunnen draaien, en je weet dat ook zij daar veel voor hebben moet oefenen, dan krijg ik weer motivatie, ook al weet ik dat ik nooit zo goed zal worden.
Dj bramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2005
Laatste: 23-11-2005
Berichten: 5
19-10-2005 12:57
Hoi Joep,

Zoals hiervoor is beschreven zijn de beatcounters ind niet echt betrouwbaar.Toch zou het wel in de buurt moeten liggen. Maar om het precies goed te krijgen zal je veel moeten oefen. Gebruik hiervoor de tap methode dan ben je namelijk letterlijk bezig met de beat te volgen.(doen dj's staan niet voor niets vaak met de voeten op de grond te tikken op het ritme).(als je van de beatcounter afleest dan stelt de beat alleen maar een getalletje voor, en daar moet je van af. De beat is geen getalletje maar een gevoel. Op een gegeven moment krijg je gewoon het gevoel dat een plaat te snel of te langzaam woont. Gebruik vanaf dan de tap functie niet meer en ga uit van je gevoel. Overgens is het moment van starten van je plaat ook van essentieel belang bij het parralel lopen van twee platen. Dit kan dus ook een oorzaak zijn voor de het gestuiter dat jij hoort. Ok succes ermee en vooral blijven oefenen. Nog een kleine tip: Doe iets aan je naam. Joep en Poep klinkt tocch een beetje kinderachtig.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
20-10-2005 11:45
Ik vergelijk beatcounters altijd met looprekjes. Prima voor je eerste stapjes (je valt minder vaak op je kop en leert wellicht MOGELIJK zelfs sneller lopen) MAAR zodra je een beetje kunt lopen zit zo'n looprekje natuurlijk alleen maar in de weg (en kun je er zelfs over struikelen).

Vele kinderen hebben leren lopen ZONDER looprekjes... ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
20-10-2005 18:42

Dré schreef:

Vele kinderen hebben leren lopen ZONDER looprekjes... ;-)
en die zijn ook vaak hard op hun bek gegaan. En sommige van die kinderen lopen nu de marathon :)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
SplineyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-9-2005
Laatste: 31-12-2005
Berichten: 4
21-10-2005 08:12
Als ik bedenk hoeveel tijd ik kwijt ben geweest met het tellen van de beats, met een stopwatch in de hand shocked 8O
En daarna een stickertje met de BPM op het label van de 12" plakken, natuurlijk. Maar je leert er een hoop van. Op een gegeven moment krijg je gevoel voor tempo. Zoals al gezegd.. dat kan lang of kort duren, maar je verleert het gevoel nooit meer happy :)
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
21-10-2005 09:47
En het allermooiste is: het gelijk krijgen van de bpm is nog het makkelijkste deel van het mixen!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
21-10-2005 09:52
En toch houdt het daar voor de meesten bij op.
That's what separates the boys from the men.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
21-10-2005 10:06
or the girls from the women wink ;)
Beauty hides in the deep
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
21-10-2005 10:26

Spliney schreef:

Als ik bedenk hoeveel tijd ik kwijt ben geweest met het tellen van de beats, met een stopwatch in de hand shocked 8O
En daarna een stickertje met de BPM op het label van de 12" plakken, natuurlijk. Maar je leert er een hoop van. Op een gegeven moment krijg je gevoel voor tempo. Zoals al gezegd.. dat kan lang of kort duren, maar je verleert het gevoel nooit meer happy :)
Aaah, trip down memory lane... ;-)

In het begin telden we 1 minuut, later kwamen we er achter dat 30 seconden ook voldoende was voor een indicatie en WEER veel later kwamen we er achter dat het meten van de tijd tussen 11 beats (is dus de lengte van 10 beats) ook omgerekend kan worden naar beats/minuut (en nog verdomd nauwkeurig ook (+/-1BPM)).

Tegenwoordig dumpen we de wavjes in een programma dat daarmee aan het rekenen gaat en daarna met 2 decimalen achter de komma aangeeft wat de snelheid is (en wat de eventuele fluctuatie is). Leve de automatisering ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)