Forum > PC related Forum

twee controllers 1 pc

(34 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
2-7-2005 06:07
Dit zou imho goed kunnen komen doordat fabrikant erop bedacht was in jou geval Reind. Eerder als dat de fabrikant op de TS-situatie bedacht zal zijn!
I'll take you to the KoffieShop...
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
2-7-2005 08:01
Powerbeat heeft het helemaal begrepen, zoals ik in mijn eerste post ook al zij:
(tenzij ze gemaakt zijn om in combinatie te werken)
Ik heb zelf meerdere Waveterminal geluidskaarten in één PC. Deze worden keurig netjes doorgenummerd (automatisch) en zijn in het bediening paneel ook gewoon te selecteren (Card1, Card2, etc).

Ook de PCDJ DAC-2 (USB) is in combinatie te gebruiken, deze maakt iedere keer dat je een nieuwe/andere controller aansluit een nieuwe com-poort aan. Je kan dan zelf de com-poort van het apparaat dat je wilt gebruiken selecteren.

Het heeft dus niets te maken met de gebruikte interupt key of het I/O adres (I/O is meestal al anders).
Het is ook niet zo dat één van, of beide, apparaten niet zouden werken.sterker nog ze werken allebei perfect.
Je kan ze alleen niet apart selecteren omdat ze dezelfde naam hebben. Apparaten die hier op voorbereid zijn maken bij de installatie zelf een andere naam aan zodra ze zien dat dezelfde naam al voor komt.

Ook is vaak de gebruikte software een probleem, als je daarin niet kunt selecteren zal het tweede apparaat ook niet te benaderen zijn.
Dit zelfde gaat ook op voor meer kanaal geluidskaarten op de USB poort (standaard als USB audio device genoteerd).
Een mooi voorbeeld is de MAYA EX serie, in PCDJ VRM kun je direct alle kanalen die je wilt gebruiken toewijzen, in BPM Studio kan dat niet. Je kan BPM studio echter wel vertellen dat het om een meerkanaals kaart gaat door de schakel optie /6 achter de snelkoppeling te zetten. Het programma weet dan dat hij verschillende kanalen kan aansturen.

Het is dus niet zo dat het niet werkt, maar je kan het gewoon niet selecteren of anders gezegd geen onderscheid maken.
Dit is op te lossen door één van de apparaten in de registry een aangepaste naam te geven. Pas dan kun je exact aangeven welk apparaat je wilt gebruiken.
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
2-7-2005 10:30
Maar, dit kan heel dom zijn, kan de software altijd wel met die andere naam omgaan.
I'll take you to the KoffieShop...
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
4-7-2005 19:53

Reind schreef:

fracktone schreef:

precies, of hij stuurt het naar het eerste apparaat dat hij tegen komt met die naam.
Het gaat er hierbij niet om wat voor apparaat het is. PCI of USB of MIDI. Het probleem is dat ze dezelfde naam hebben.
Ze zouden allemaal een ander I/Q adres moeten krijgen dus daar zou je al kunnen beginnen met het scheiden.

Vraag me overigens af of jou verhaal wel helemaal klopt, ik heb namelijk in mijn data center pc (staat een locale copy op van mijn website op e.d die locaal via het draadloos te benaderen is met bijvoorbeeld de laptop) 3 3com netwerk kaarten zitten die verbindingen leggen met o.a het access point, router en de bekabelde shuttle pc...
En dat werkt allemaal perfect.
Dit werkt met IRQ adressen ,terwijl usb devices dat (naar mijn weten) niet doen behalve het irq adres dat aan je controller op het moederbord zit. Ook met IRQ adressen kun je veel gezeik hebben. Zelfs met 2 verschillende kaarten die 1 adres gebruiken. Maar dat is nu niet de kwestie ,omdat de 2 usb devices dus niks van doen hebben met deze adressen. Zoals ik het begrijp werkt de usb interface dus anders als PCI (wat ik aanneem dat je netwerkkaarten zijn). In principe zullen de apparaten (midi is 16 kanaals) onafhankelijk ieder op 1 kanaal via een midicontroller moeten werken.
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
4-7-2005 20:48
heb je usb op het front van je computer ofzo? en gebruik je dit voor 1 van de twee? Als je het hebt (misschien wel aanwezig op moederbord maar niet aan je case dan heb je het dus wel) Probeer dan eens of het lukt met 1 via de frontusb en 1 via de usb op de achterkant. Mogelijks werkt het dan wel? Ben niet echt zeker maar even proberen dan weet je het. Als je nu al zo werkt dan werkt het dus niet wink ;) .

grtz Alex
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
4-7-2005 22:34
Normaalgesproken komen al je usb aansluitingen naar mijn weten toch apart binnen zoals het op mijn MOBO zit. Geen idee of het altijd is maar verwacht geen wonderen. Ik denk dat het geen verschil zal betekenen maar wat is het voor moeite. Probeer het zou ik zeggen.
I'll take you to the KoffieShop...
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
6-7-2005 10:51

Powerbeat schreef:

Normaalgesproken komen al je usb aansluitingen naar mijn weten toch apart binnen zoals het op mijn MOBO zit. Geen idee of het altijd is maar verwacht geen wonderen. Ik denk dat het geen verschil zal betekenen maar wat is het voor moeite. Probeer het zou ik zeggen.
Ze komen in groepjes binnen. De chipset heeft maar 1 controller voor usb. Meer is ook niet nodig ,want op usb kun je meestal honderden apparaten op 1 controller aansluiten. (kijk maar in je handleiding ,er is een limiet van aparaten dat de controller kan sturen). Je hebt dus zeg maar 1 controller ,met daarachter een usb hub principe ,die dus de ene aansluiting naar de controller verdeeld in meerdere aansluitingen. (ik kan hier in het apparaatbeheer zelfs usb hub op mijn moederbord zien ,maar of dat aan mijn systeem ligt dat dat te zien is durf ik me neit aan vast te spijkeren). Dus in hoeverre ze apart binnen komen zal volgens mij weinig uitmaken. Ik denk toch echt dat dit een software fout is
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
6-7-2005 17:17
Zelf zie ik hier op deze pc twee usb-controlers ziet met elk een hoofd-hub. Daarom dat ik het vraag. Is niet zeker dat het probleem daarmee opgelost is maar probeer en u zult weten.

grtz Alex
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
6-7-2005 20:14

OmErta schreef:

Zelf zie ik hier op deze pc twee usb-controlers ziet met elk een hoofd-hub. Daarom dat ik het vraag. Is niet zeker dat het probleem daarmee opgelost is maar probeer en u zult weten.

grtz Alex
En kun je in je bios ook verschillende IRQ adressen voor die controllers aangeven? Dat is een optie die ik nog nooit tegen ben gekomen. Als dat niet het geval is zitten ze dus nog op hetzelfde irq adres ,en ligt het dus ook niet aan de irq zoals eerder door fracktone is aangegeven ,en dat is volgens mij waar de hele discussie op dit moment over gaat of mis ik iets? ashamed :$
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-7-2005 11:10
Ik zeg koop een mac :P

Gister avond gewoon even 2 USB soundcards aangeplugd en ze werkten beide zonder enig probleem, daarna de scratch amp van Final Scratch er aan en nog steeds geen probleem. Toen Traktor opgestart en nog steeds geen probleem...... pas toen ik ging internetten, mailen, en FS tegelijk ging gebruiken kreeg ik een kernel panic.

Mac gaat dus wat beter met zulke dingen om. Maaar toch blijf ik erbij dat windows veel fijner werkt :P
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)