Forum > Zelfbouw Speakers

SUB-meeting

(216 reacties. Pagina 12 van 22)
Moderator(s): Dré
KlaaskeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 173
21-11-2004 19:46
Ja, eindelijk klaar met alle zooi opkuisen die jullie gemaakt hadden :) Punisher had ik iets anders verwacht, zeker qua diepgang. Kastje kickte lekker, vooral toen de PL4.0 er los op ging ! Een weeeereeeeld van verschil met die Cresten, dat positief voor de QSC. De labs waren geen enkel match voor iets, niet qua diepgang op dit SPL. Muurtje van de 18WL1300 ging ook zeer sterk, maar je mist toch wel de hoorngeladen sectie van de Labs, punishers e.d vooral op de throw ! De lab-bass voelde je overal, zeker op je broekspijpen. Al-met-al een rete-gezellig dagje, vermoeiend weekend met een klus dag van te voren, maar ZEKER de moeite waard, volgend jaar Top-meeting :)
[..It's the size of you horn that counts!..]
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
21-11-2004 19:48
fossalta.xs4all.nl/powerbass/img/New-line/Submeeting/

Verslagje volgt nog.
Door internet beperkt
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
21-11-2004 19:56

DJ Sietse schreef:

fossalta.xs4all.nl/powerbass/img/New-line/Submeeting/

Verslagje volgt nog.
Iedereen opent NU die site, kan het goed merken hier qua snelheid.
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 23-5-2024
Berichten: 1855
21-11-2004 19:59

Luc schreef:

Iedereen opent NU die site, kan het goed merken hier qua snelheid.
Inderdaad, krijg de foto's niet fatsoenlijk geopend, dan morgen vroeg maar razz :p.
Moet zeggen dat de foto's tot nu toe erg indrukwekkend zijn.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
21-11-2004 20:10
fossalta.xs4all.nl/powerbass/img/New-line/Submeeting/Submeeting%20002.jpg
Dat meubel van Tom is zo uniek geworden dat je dat meteen overal herkent.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
21-11-2004 20:25
Verslagje.
Tom's set viel me erg mee. Vooral de bose topjes had ik slechter verwacht ashamed :$. En de subjes beukten ook best door. Daarna 4 x 18WL1300. Die vond ik kwa klank van de BR'en het mooiste. De punishers vond ik best indrukwekkend. Vooral de stack van 4 haalde echt ongelofelijke geluidsniveau's. Daarmee vond ik de labsubs een beetje tegenvallen, als je kijkt naar de grootte, en ook omdat 2 B&C 18'' BR kasten vrijwel dezelfde SPL haalden (128 dB geloof ik?).
Het vergelijk tussen de 18WL1300 en 18WL1400 vond ik ook wel interessant. 18WL1300 kickt meer, wat ik wel mooier vond maar de 18WL1400 gaat lager. SPL ontliep elkaar ook vrijwel niks.
Het was binnen roepens koud, en de friet ging er goed in!

Hier nog een filmpje: fossalta.xs4all.nl/powerbass/Submeeting.wmv

Waar worden eigenlijk de meetresultaten gepost?
Door internet beperkt
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
21-11-2004 22:13
Beste allemaal, nu m'n voeten weer warm zijn ff een reactie... :-)

Leukste vond ik om iedereen bezig te zien en gezellig te babbelen. De gelegenheid is eigenlijk te kort om echt overal een praatje te maken maar goed... Over de test: ben erg tevreden over m'n punishers (Ivo: thanks). Ze voldoen in alles aan de eisen die ik eraan stel. Voor feesten van een ruime 500 man was m'n oude set niet krachtig genoeg en daarnaast moeten ze wat verder dragen dan twee BR-en per kant voor een aantal buitenfestiviteiten die we doen. Bovendien wil ik ze (met wieltjes dan...) met een man kunnen hanteren. De punisher heeft deze test glansrijk doorstaan.
De echte baskelder in gaan ze niet maar met de juiste instellingen op je processor kun je ze vanaf 50 hertz goed inzetten. De QSC PL4.0 deed het idd beter dan mijn CA12, maar dat mag ook wel voor de dubbele prijs. Dat wordt sparen! Geweldig meetsysteem trouwens.

De labhoorns vond ik niet tegenvallen in de zin van druk in het echte laag. Als de lekken zijn verholpen een perfect kast voor hele grote feesten. HET nadeel vind ik de hanteerbaarheid. Maar misschien dat het composiet materiaal van Rademakers daar een oplossing voor is?

Daarnaast viel me op dat de BR-en het toch erg goed doen, zowel die van Tom als beide 18sounds. Voor een allround kast die het overal goed doet, diep gaat en ook kick geeft een perfecte keuze.

Qua muzikaliteit stak de Meyer set van Mac er weer bovenuit, hij weet er ook nog eens heel veel vanaf.

En uiteindelijk klinkt m'n hifi-set thuis het allermooiste. Rust, diepte en plaatsing in het hele geluidsbeeld waar je uren naar kunt luisteren. Maar veel verder dan een 110 db komt het niet.

Zo zie je maar, iets dat klopt, veegt, zuigt bestaat niet. Het is altijd een compromis en het gaat er maar net om wat je zoekt.

Many thanks aan Jaap en tot een volgende meeting,
Janbo.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 23-5-2024
Berichten: 9469
21-11-2004 22:33
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 21-11-2004 22:46
Foto's:
www.ovmsales.nl/imagine/forumtroep/sub/submeeting.htm

Ik heb veel gezien, gepraat, gelachen,
en ik dacht in eerste instantie:

"Die van mij zullen wel een beetje kinderachtig staan tussen al dat geweld."
Maar het viel me reuze mee, ze beukten in verhouding helemaal niet onaardig in the crouwd. En wat ik ook leuk vond is dat meerdere hun verbazing niet onder stoelen of banken staken over mijn combinatie van zelfbouw Beyma subjes met twee 802's erop.
En dat vond ik een leuk compliment.

Was ook heel aardig dat de ruimte beschikbaar gesteld was, namens alle mensen onze dank nog hiervoor, want ik denk dat in weide omgeving het gebeuk wel te horen was.
Ze zullen er vast nog wel een opmerking hier of daar over krijgen.

Het enige minpunt:
Alle boxen waren keurig getest, mijn boxen die een klein beetje achteraan stond waren ze straal vergeten....... angry

Nog iets wat ik ff kwijt moet:
Als er een prijs uitgereikt moet worden aan de meest fanatieke van het stel:
Dan is het Radenmakers!
Waarom?
Om dat deze mijnheer met een box van 100x50x120cm en pak em beet 70 kilo zwaar op de TREIN is gestapt vanuit Delft,
op het station is aangekomen 's ochtends,
en (omdat hij verkeerd liep) anderhalf uur met het gevaarte op een zelf vervaardigd onderstelletje op wielen heeft rondgelopen voordat hij op de plaats van bestemming was aangekomen. En het vroor ook nog shocked 8O
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
21-11-2004 22:35

DJ Sietse schreef:

Daarna 4 x 18WL1300. Die vond ik kwa klank van de BR'en het mooiste.Het vergelijk tussen de 18WL1300 en 18WL1400 vond ik ook wel interessant. 18WL1300 kickt meer, wat ik wel mooier vond maar de 18WL1400 gaat lager.Waar worden eigenlijk de meetresultaten gepost?
Heb je op het einde mijn muurtje met 8x W1300 gehoord? Vond het jammer dat ik maar heel even heb kunnen laten horen, toen viel ik zonder muzieksignaal...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-11-2004 22:46
Mooi om te lezen, ik had gisteren een late bruiloft anders was is zeker langsgekomen.

Enkele vragen, ik zie vrijwel uitsluitend bas boxen, welke tops heeft men gebruikt?

Tevens zie ik vrijwel iedereen op foto en film vooraan staan is er ook achterin de hal geluisterd?

Hoe vondt men de TA Amps in verschil met de andere gebruikte?
Zo zie je maar, iets dat klopt, veegt, zuigt bestaat niet. Het is altijd een compromis en het gaat er maar net om wat je zoekt.
Dat is zeker waar, je set zal soms helaas aan bepaalde eisen moeten voldoen, zoals bij mij compact en redelijke draagkracht dat de kasten niet superlaag gaan vindt ik dan minder belangrijk.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)