Forum > Geluid

Drumcomputer voor live gebruik?

(33 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
MuuskEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2003
Laatste: 3-8-2006
Berichten: 73
26-10-2004 15:45
een yamaha rm1x geen optie?
Ugly.....but well hung!!!
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
26-10-2004 15:55
2 x bewerkt. Laatst door Remczero op 26-10-2004 23:15
Hier stond onzin

Edit: Heb het verkeerde yamaha apparaat voor ogen shut up :X Wat stom zeg ,ben volgens mij vanmiddag niet helemaal wakker geweest (zat op uitslag van operatie van me vriendin te w8en ,dat zal het wel zijn). Ik d8 dat het over dat vierkante dingetje ging met dat scratch "cdtje"erop ,kan even niet op naam komen ashamed :$
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
26-10-2004 19:25

MuuskE schreef:

een yamaha rm1x geen optie?
Ja zeker? Dat moet iedereen toch voor zichzelf uitmaken. Sommigen werken liever met een analoge sequencer of nog wat anders.

Ik vind de Electribe ER-1 beter voor live gebruik want kleiner, zeer makkelijk te bedienen, goede sounds, erg geschikt voor live, goedkoper, ... (en kom nu weer niet af van <<Wat als geld geen rol speelt?>> alstublieft)

Maar als ik zelf mocht kiezen voor een live doos dan zou ik een sample gebaseerd toestel nemen. Al eens gekeken eigenlijk naar de Korg ES-1? Ik zou eerder daar voor opteren want het is een zeer fijne drumsampler (hiermee bedoel ik one-shot sounds).
Ik heb trouwens de elektribe M beluisterd
Dat is een combo van de ER-1 en EA-1. Wordt trouwens niet meer gemaakt. En ik weet niet of je het begin van deze thread gelezen hebt maar genoemde apparaten kosten nog maar 200 euro per stuk. Stukje goedkoper dan een RM1x.
Dj_raoulStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2004
Laatste: 19-7-2005
Berichten: 1
7-11-2004 21:31
Als je het gebruikt om in te mixen met draaitafels zou ik zoeken naar een apparaat met pitch-control en pitch-bend, anders is het echt een ramp om je drumloop te synchroniseren met je draaitafels.

Ik heb een Electribe ES-1 gehad als aanvulling op mijn draaitafels, maar 'live' heb ik hem eigenlijk nooit gebruikt omdat het het synchroniseren zo rot gaat zonder pitchbend...
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
7-11-2004 22:47

dj_raoul schreef:

Als je het gebruikt om in te mixen met draaitafels zou ik zoeken naar een apparaat met pitch-control en pitch-bend, anders is het echt een ramp om je drumloop te synchroniseren met je draaitafels.

Ik heb een Electribe ES-1 gehad als aanvulling op mijn draaitafels, maar 'live' heb ik hem eigenlijk nooit gebruikt omdat het het synchroniseren zo rot gaat zonder pitchbend...
Leuk voorbeeld hiervan is de roland MC909, heb het ding een weekje geleend en ben er verliefd op geworden... Ik MOET gewoon zo'n ding hebben.. [eerst het geld sad :( ]
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
8-11-2004 18:02

dj_raoul schreef:

Als je het gebruikt om in te mixen met draaitafels zou ik zoeken naar een apparaat met pitch-control en pitch-bend, anders is het echt een ramp om je drumloop te synchroniseren met je draaitafels.

Ik heb een Electribe ES-1 gehad als aanvulling op mijn draaitafels, maar 'live' heb ik hem eigenlijk nooit gebruikt omdat het het synchroniseren zo rot gaat zonder pitchbend...
Dat ligt aan jezelf! Al doende leert men. Het gaat degelijk wel goed met een Electribe, want je kunt retriggeren wanneer je wilt. Tapfunctie werkt ook heel goed, ook kun je zeer eenvoudig met de dial de bpm vervangen. Zo kun je ook benden. Heb je er trouwens al aan gedacht dat je ook met je draaitafels kunt benden? Regel gewoon daarmee af tot het goed is (daar het tempo steeds minder dan 1BPM zou moeten verschillen kun je dit - mits oefening - onhoorbaar doen met de pitchfader).

Trouwens je bedoelt vast niet pitch bend maar BPM bend of tempo bend, want pitch bend op een instrument verandert niks aan het tempo, enkel aan de toonhoogte.
[by Quincman]Leuk voorbeeld hiervan is de roland MC909, heb het ding een weekje geleend en ben er verliefd op geworden... Ik MOET gewoon zo'n ding hebben.
Ik heb laatst eens die fameuze MC-909 getest, en ik was helemaal niet onder de indruk... De fader werkt ook niet goed: i.p.v. de BPM te regelen in stapjes van 0,1 zoals ik verwacht had, gebeurt dit veel grover! Dat was wel een teleurstelling.

Toen ik aan de filter van de drums begon te prutsen hoorde ik helemaal geen verschil... of toch heel miniem. Toen ik het filter uitprobeerde op een bassline hoorde ik wel dat er het een en ander veranderde, maar ik was totaal niet onder de indruk (filters in mijn E-MU Command Station bvb zijn VEEEEEL beter - daar kun je gekke dingen mee uithalen). Drumpads waren gewoon bagger slecht, vergeleken met mijn E-MU...

Voor de rest vond ik het helemaal geen fijne bak... niet mijn ding. Tja zal wel weer aan mij liggen. wink ;) Een Fantom zou ik daarentegen wél graag hebben. En vooral de nieuwe XA (heeft erg scherpe prijs) dan, want de overige Fantoms hebben geen goede drumpads (als je niet in het midden mept hoor je niks shocked 8O >> zoiets wil je niet!)...
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
8-11-2004 21:28
Die stappen vd 'pitch' zijn geloof ik instelbaar, heb het ding weekje geleend, maar t stond al in stappen van 0,1 ingesteld bij mij...
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
8-11-2004 21:57

Snake schreef:

dj_raoul schreef:

Als je het gebruikt om in te mixen met draaitafels zou ik zoeken naar een apparaat met pitch-control en pitch-bend, anders is het echt een ramp om je drumloop te synchroniseren met je draaitafels.

Ik heb een Electribe ES-1 gehad als aanvulling op mijn draaitafels, maar 'live' heb ik hem eigenlijk nooit gebruikt omdat het het synchroniseren zo rot gaat zonder pitchbend...
Dat ligt aan jezelf! Al doende leert men. Het gaat degelijk wel goed met een Electribe, want je kunt retriggeren wanneer je wilt. Tapfunctie werkt ook heel goed, ook kun je zeer eenvoudig met de dial de bpm vervangen. Zo kun je ook benden. Heb je er trouwens al aan gedacht dat je ook met je draaitafels kunt benden? Regel gewoon daarmee af tot het goed is (daar het tempo steeds minder dan 1BPM zou moeten verschillen kun je dit - mits oefening - onhoorbaar doen met de pitchfader).

Trouwens je bedoelt vast niet pitch bend maar BPM bend of tempo bend, want pitch bend op een instrument verandert niks aan het tempo, enkel aan de toonhoogte.
Nou, ik kan me toch wel voorstellen dat het lastig werkt met een apparaat zonder mogelijkheid om te corrigeren.

Dat is net zoiets als met de sampler op de djm600. Als je daar een loop mee maakt kan je hem alleen maar goed starten, daarna kan je niet meer corrigeren en moet je dat met de plaat/cd doen. Natuurlijk kan het, maar het is niet handig.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
9-11-2004 07:58
Je kunt wel corrigeren, niet goed gelezen zeker? wink ;)

Maar wel enkel in stappen van bpm (althans met een Electribe). Is nauwkeurig zat als er toch geen melodieën gespeeld worden, maar enkel drums en stabs zoals op een ER.
Isa1312Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-7-2015
Laatste: 26-7-2015
Berichten: 1
26-7-2015 13:01

dj quinten schreef:

Ik zoek een drumcomputer die ik live kan gebruiken, dus onder het mixen door, wat ritmes erdoorheen doen. Heb wat aparte smaak muziek, 't wordt met alleen platen zelf heel erg ingewikkeld om een behoorlijke set neer te zetten. Zat daarom te denken aan een drumcomputer. Sluit je zoiets gewoon aan op 1 van de kanalen van je mixer?

zoek iets van max. 400 euro

groeten,

Stefan
denk dat het inmiddels al gelukt is, maar zo niet check dan gewoon ff marktplaats! gewoon op "drumcomputer" zoeken, dan krijg je als je de resultaten op "prijs laag-hoog" sorteert vrij snel de wat oudere drumbakkies te zien als je ff voorbij de letterlijke drumstellen scrollt haha o.a. Yamaha, Alesis en ik heb bijv laatst een Boss Dr.202 gekocht voor 80 euro ofzo. superrelaxed dingetje, werkt lekker simpel en snel, gaat op batterijen en heeft vergeleken met hierboven genoemde drumcomputers zoals de MC-909 nog de oldskool vibe. niet te moeilijk, wel gewoon lekker knallen :P
kan niet echt een goede vid vinden van iemand die ff een patroontje maakt, maar hier wel iemand die met zn patroontje speelt. zo zie je dat t vet easy is om bijv op je platen in te spelen als je wat patroontjes gemaakt hebt!
www.youtube.com/watch?v=w5ij_Ax5mBQ
Hakuna matata!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)