Forum > Geluid

Problemen Axis 9-CR

(136 reacties. Pagina 9 van 14)
Moderator(s): Dré
StefanthiessenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 19-9-2007
Berichten: 34
14-9-2004 22:42
nou het probleem was

als je even aan het mixen was en je drukte op de scratch funtie,
dan sloeg de speler op de apuze functie (dus dan stopte de muziek)!!!

en dat is best verveelend

groetjes stefan
my style is tiesto style
PkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-4-2004
Laatste: 16-9-2015
Berichten: 73
14-9-2004 23:50
En als je voor het spelen program+scratch indrukt en dan de gewenste scratch-mode neemt, normaal blijft hij dan in dezelfde mode
(dit alleszins tot je je axis heropstart, heb hetzelfde voor met de mijne) blijkbaar worden die gegevens gereset dan of iets dergelijk. Eveneens als ik hem opstart kan ik soms niet pitchen met de jog.. redelijk vervelend, moet dan soms tot 2x toe heropstarten. Nuja eens in de goeie modus zijn het lekkere spelertjes ;)
Btw heb ook al gemerkt dat bij een kameraad de touch sensitive niet reageert.. droge handen ofzo zoals reeds vermeld.. wie zal het zeggen.
Ikzelf heb er geen last mee, ben vettig ventje blijkbaar :p
slaapwel altesamen!
It's a jam for the ladiez!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-9-2004 00:33

Dré schreef:

1. Stekker omkeren (mogelijk is apparaat fase gevoelig): Geen oplossing helaas.
2. Condensator in de voeding verwijderen: Geen oplossing helaas.
3. Testen of het apparaat er bij onderbroken randaarde ook last van heeft: Heb ik geen zin in (randaarde=veiligheid).

Apparaat blijft dus helaas touch sensitive op de behuizing rondom de jog totdat de fabrikant een oplossing heeft gevonden. Dit probleem doet zich vreemd genoeg, volgens de importeur, maar bij bepaalde personen voor (schijnt met het lichtnet te maken te hebben en de electrische installatie).
Een hardware fout in de speler dus als ik het goed begrijp.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
15-9-2004 18:18
Zal wel opgelost moeten worden. Want zo kan het niet verder. Is toch vervelend
ben je de st vanje leven aant draaien wil je ff een backspin doen en gaat de speler gelijk in pauze.

Groetjes
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
16-9-2004 12:23
Als de fabrikant het probleem niet oplost dan is, wat mij betreft, de enige optie een paardenmiddel: Die hele touch sensitive shit in het apparaat de-activeren. Gekeken gaat worden (o.a. voor een klant) of dit mogelijk is.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
29-9-2004 14:42
Ondertussen ben ik wat verder (helaas op eigen kracht...). De Axis-9 heeft een eurostekker aansluiting (fase, nul, aarde) maar de randaarde daarvan is NIET aangesloten. Als ik de speler desondanks aard dan zijn de problemen met de touch sensitive jog verdwenen. Hetzelfde is het geval als de speler wordt aangesloten op een mixer die WEL klasse 1 is (dus geaard aan het lichtnet).

Voor mij is de beste oplossing de randaarde van de speler alsnog aan te sluiten MAAR dat betekent wel dat het apparaat dan valt onder categorie Klasse 1 (en nu ZOU dat Klasse 2 moeten zijn). Vreemd genoeg zie ik op het apparaat GEEN dubbele isolatie symbool staan (en ik weet zo goed als zeker dat die vermelding WEL verplicht is voor Klasse 2 apparaten (symbool is 2 vierkantjes in elkaar). Overigens valt het me wel vaker op dat op dit gebied bij DJ apparaten het nodige rammelt aan de keuringen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
29-9-2004 17:30
En dan is het probleem volledig verdwennen. (mooi gedaan dré) En stom dat numark hier zijn kas aanveegd.

Groetjes
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
29-9-2004 21:26
ik begrijp niet dat ze een eurostekker maken op een klasse 2 apparaat (zowel netsnoer als stekker zijn duurder dan 2 polig), volgens mij mag dat niet eens.

Misschien verkopen ze hem in het ene land als klasse 1 en in een ander als klasse 2 (ivm lokale eisen), maar dat lijkt me vreemd want klasse 1 of 2 is toch wel een andere keurings eis.

Het lijkt er dus eerder op dat de fabriek een aard draadje vergeten is. sad :(
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
30-9-2004 12:00

hans schreef:

ik begrijp niet dat ze een eurostekker maken op een klasse 2 apparaat (zowel netsnoer als stekker zijn duurder dan 2 polig), volgens mij mag dat niet eens.
Volgens mij mag het ook niet MAAR op DJ spulletjes zie ik het constant gebeuren. Kan zijn dat mijn kennis over ontwerpen veiligheid niet meer "up to date" is MAAR kan ook zijn dat diverse fabrikanten hier en daar fikse bochten afsnijden.
Het lijkt er dus eerder op dat de fabriek een aard draadje vergeten is. sad :(
Nee, dat niet. De hele opzet van het apparaat laat duidelijk zien dat het een Klasse-2 apparaat is. Ook is er geen voorziening voor een randaarde schroef (de plaats waar de randaarde aan de behuizing wordt gemonteerd mag immers GEEN functionele schroef zijn!!!).

Het probleem van de jog is daarmee volledig verdwenen MAAR je zet de deur wel weer open voor mogelijke aardlussen. Als ook de mixer een Klasse-1 apparaat is EN wat onzorgvuldig omgaat met het uit elkaar houden van signal ground en chassis ground (iets dat het gros van de ontwerpers maar niet wil leren (ahum ahum...)) dan is er een mogelijkheid dat je een storing krijgt in het signaal.

Ik heb gisteren de speler op EN een Klasse-1 mixer en een Klasse-2 mixer getest en daarbij geen storingen kunnen meten. Vandaar ook dat gisteren de eerste gemodificeerde Axis-9 CR naar een klant is gegaan.

Toch raar dat dat jochie uit Harlingen dit soort problemen weer op moet lossen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
CyberdancerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-7-2003
Laatste: 26-3-2010
Berichten: 23
2-10-2004 14:20
Ik heb hem gisteren binnen gehad, en vandaag een beetje getest. Ik ondervind geen problemen met het touch sensitive gedoe. De cd-speler is aangesloten op een geaard stopcontact. Hij doet zijn werk zoals het hoort.

Ben heel tevreden over de speler, en over de service van Dré.

Mvg
mvg cyberdancer

Terug naar forum Reageer (zonder quote)