Forum > Geluid

Sirus PS.12 --> aeroquip flying points?

(60 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
2-6-2004 11:50
Je hebt gelijk ME ik liet me een beetje te ver gaan. Dat ik DAP de grond inboor is ook weer niet helemaal waar ik koop ook nog wel eens sporadisch wat bij highlite dus..... Ik wou alleen duidelijk maken dat DAP gewoon een van de vele merken is en absoluut niet een meerwaarde heeft en opzichte van andere OEM fabrikanten. I think you get my point.
Olé Olé heb nu ok AD!
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
2-6-2004 11:55
Misschien een tip voor de OP of 1 van de mod's om de topictitel ff aan te passen. Het dekt de lading niet helemaal meer wink ;)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-6-2004 22:44

DJ Bastisito schreef:

Misschien een tip voor de OP of 1 van de mod's om de topictitel ff aan te passen. Het dekt de lading niet helemaal meer wink ;)
Het topic is deels veranderd in Sirus=Dap? en een Dap discussie.

Komt gewoon hierop neer: Het komt uit dezelfde fabriek,
made in china, speakers komen meestal van P. Audio (Oem).

Zo zijn er veel meer (eigen)merken die op deze manier werken om de kosten zo laag mogelijk te houden,ook worden diverse bestaande "merk kasten" gewoon gekopieerd.
Ze klinken echter wel anders dan het orgineel maar daar is de prijs ook naar.

Martin.
kvm entertainment
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
3-6-2004 11:05

kvm schreef:

DJ Bastisito schreef:

Misschien een tip voor de OP of 1 van de mod's om de topictitel ff aan te passen. Het dekt de lading niet helemaal meer wink ;)
Het topic is deels veranderd in Sirus=Dap? en een Dap discussie.

Komt gewoon hierop neer: Het komt uit dezelfde fabriek,
made in china, speakers komen meestal van P. Audio (Oem).

Zo zijn er veel meer (eigen)merken die op deze manier werken om de kosten zo laag mogelijk te houden,ook worden diverse bestaande "merk kasten" gewoon gekopieerd.
Ze klinken echter wel anders dan het orgineel maar daar is de prijs ook naar.

Martin.
Suggereer jij hier nog steeds dat Sirus eigenlijk hetzelfde is als DAP? Of dat het dezelfde kwaliteit is? Ik kan je met absolute zekerheid zeggen dat dat NIET zo is. Ik heb zowel met DAP als met Sirus ervaring en de Sirusjes gaan harder en geven en mooier geluid dan de dapjes.
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
3-6-2004 11:38
www.new-line.nl/forum/read/?m=152986#152986 kom op zeg, lees nou effe voordat we weer verder gaan met iets nutteloos wink ;)
correct me if I'm wrong...
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
3-6-2004 15:26
Pffff. Sirus kost teveel (en klninkt veel beter angry) om het te kunnen vergelijken met de goedkope DAPJES. Een roadstack kun je er mischien naast zetten ja.
Olé Olé heb nu ok AD!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
3-6-2004 21:19

DJ Bastisito schreef:

Suggereer jij hier nog steeds dat Sirus eigenlijk hetzelfde is als DAP? Of dat het dezelfde kwaliteit is? Ik kan je met absolute zekerheid zeggen dat dat NIET zo is. Ik heb zowel met DAP als met Sirus ervaring en de Sirusjes gaan harder en geven en mooier geluid dan de dapjes.
Ik zal hier toch nog even op reageren.
Voor alle duidelijkheid suggereer ik NIET dat Sirus het zelfde is als DAP. Veel low budget /(eigen) merken, en de iets duurdere, o.a. Dap en Sirius komen uit dezelfde fabriek,made in china, speakers komen meestal van P. Audio (Oem). Zo gaat dat tegenwoordig met alle eigenmerken, Boost, Collins en al die andere.
Ook zal het me niet verbazen dat de speakers van de JBL sf-15 ook gemaakt worden door P. Audio.

Het moet betaalbaar zijn en dat kan alleen met massa productie uit 1 fabriek.
Dat er onderling verschillen in de geluidskwaliteit zijn ligt natuurlijk aan de wensen van de klant.
Veel bekende en onbekende merken hebben vaak een low budget, midden en topklasse. Alleen op die manier kunnen ze aan de wensen van de klant voldoen, budgettair gezien.

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
3-6-2004 22:00

ME schreef:

Het is zo dat Dap wat meer oem producten heeft en behringer wat meer eigen producten.
Eigen producten??? Weten we nog hoe het merk in kwestie is begonnen???
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
3-6-2004 22:03

Michael schreef:

Je hebt gelijk ME ik liet me een beetje te ver gaan. Dat ik DAP de grond inboor is ook weer niet helemaal waar ik koop ook nog wel eens sporadisch wat bij highlite dus.....
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe de verstandhouding tussen jou en Highlite zal zijn nadat ik ze je post gestuurd heb. Want je snapt natuurlijk wel dat bij dit soort aanvallen er op z'n minst een "hoor en wederhoor" toegepast MOET worden!
Ik wou alleen duidelijk maken dat DAP gewoon een van de vele merken is en absoluut niet een meerwaarde heeft en opzichte van andere OEM fabrikanten. I think you get my point.
Voor zover ik weet is dit forum doorspekt met die kennis...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
3-6-2004 22:09

DJ Bastisito schreef:

Suggereer jij hier nog steeds dat Sirus eigenlijk hetzelfde is als DAP? Of dat het dezelfde kwaliteit is? Ik kan je met absolute zekerheid zeggen dat dat NIET zo is. Ik heb zowel met DAP als met Sirus ervaring en de Sirusjes gaan harder en geven en mooier geluid dan de dapjes.
Oei... Toevallig nog geen uur geleden een HF driver gezien uit een Sirus PS-12 kastje van een forumlid. Daar werd ik, als ik heel eerlijk ben, niet zo vrolijk van. diafragma had een spreekspoeldiameter van 25mm en was ronduit knullig in elkaar gezet (hoop plastic en een matig afgewerkte phaseplug). Volgens forumlid in kwestie had het woofertje een matige afmeting magneet EN een geperst stalen korfje. Nou... De K-112/APX-122/GX-300 (en noem ze allemaal maar op) hebben een woofertje met een keurige gegoten korf, stevige magneet EN een HF driver met een 35mm spreekspoel.

Zegt natuurlijk niet zoveel over de uiteindelijke geluidskwaliteit MAAR je kunt gevoegelijk wel stellen dat bij een bepaalde vervormingsfactor de K-112 een hogere output zal geven dan de PS-12 (gewoon omdat de componenten zwaarder zijn uitgevoerd).

PS: Je hebt het over "DAP". Ik heb natuurlijk geen idee welke DAP speaker je het over hebt dus heb ik (voor de eerlijkheid) een kastje genomen die zo'n 35% goedkoper is dan het PS-12 kastje (is dus een vergelijk in JOUW voordeel ;-).

Begrijp me niet verkeerd... De PS-12 ziet er PRACHTIG uit maar helaas is die mooie buitenkant NIET terug te vinden in de binnenkant van de kast (had ook haast niet gekund voor dat geld).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)