Forum > Geluid

Sirus PS.12 --> aeroquip flying points?

(60 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
31-5-2004 23:59
SX100 heeft gewoon een 12 inch speaker. Hij heeft namelijk PRECIES hetzelfde omhulzel als de K-112. SX100 is gewoon stevig, licht, handzaam speakertje waar behoorlijk veel laag uitkomt (stuk lager dan K-112). Daarom wordt hij denk ik ook zoveel verhuurd. Prijs is wel idioot hoog. SX100 moet je vergelijken met LEM D-400 en FBT jolly. Ik weet niet of hij dat wint....
correct me if I'm wrong...
WikuStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2002
Laatste: 26-10-2008
Berichten: 31
1-6-2004 01:06

Michael schreef:

Liever behringer dan DAP als ik met DAP aankom weet ik niet zeker of ik nog levend wegga bij behringer is dit probleem wat minder.
Dit vind ik echt onzin. Als je laat horen hoe DAP klink zal je daar echt niet zoveel last van hebben. De nieuwe DAP series zien er proffesioneler uit dan die behringers.

Grt Wiku
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
1-6-2004 10:48
Het gaat niet om het uiterlijk maar puur om de naam. DAP heeft een reputatie die ze nog steeds niet kwijt zijn. Een behringer set kan ik zelfs nog met ewen gerust hart verhuren aan een beginnende band DAP niet waarom omdat het DAP heet. Stageblaster klinkt ook beter dan behringer maar nog steeds er staat DAP op dus niemand wil het huren.
Olé Olé heb nu ok AD!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
1-6-2004 18:10
En ik ga tegenwoordig toch liever voor DAP als voor dat hele behringer met z'n ontiegelijke bagger bende.

Kwaliteit kost geld en bij geen van beiden zul je hoge kwaliteit kunnen verwachten maar Behringer is echt overal de weg een beetje kwijt geraakt terwijl DAP er alleen maar beter op is geworden het laatste jaar.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
1-6-2004 22:12
3 x bewerkt. Laatst door Dré op 8-6-2004 09:12
Edit Mod: Dré: Post verwijderd op verzoek van de importeur in kwestie. Importeur hintte nog wel even dat de poster van dit verhaal geen klant is bij hun (en ook nooit zal worden)...
Olé Olé heb nu ok AD!
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
2-6-2004 00:41
sow das eruit :
veel punten moet ik je gelijk geven michiel.
maar ik denk dat dap vroeger, egen kastjes had, die mee kwamen, met prijs/kwaliteit, nu iig een oaar, (suggereer jezelf)
k112?
en nog andern?
vertserkers?
mission reeks? ben de namen ff kwijt :(
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-6-2004 01:25

Michael schreef:

[KNIP schreef:

Zo zal ik ook maar even verklappen waar ze vandaan komen. De cases worden gemaakt door eurocases (highlite merk)welke op de beurzen veel aandacht vroeg voor hun flightcases. Tja deze cases geef ik echt het predikaat toys 'r us cases maarja ze kosten ook weer niks maar dat is ook precies wat je krijgt niks.
Hiermee verklap je niet waar ze vandaan komen.

Vergeet echter een ding niet, dat in de prijsklasse van Dap e.a merken in die markt vrij groot is.
Die K112 verkoopt natuurlijk goed vooral omdat hij op een EV lijkt, en wie droomt daar nu niet van.
De box is redelijk geprijsd en ligt dus goed in de markt.
En iedereen maar denken dat je "echte" E.V.'s hebt.
Dat is de hoofdreden dat er tegenwoordig veel duurdere merken gekopieerd worden. (o.a. Nexo)

De meer "pro" (beroeps) bands / Drive-in shows verhuurbedrijven e.d. zie je zowiezo niet met dit soort merken. (ook geen Behringer)

Dat is ook een van de redenen dat o.a. JBL jaren geleden de TR luidspreker boxen serie op de markt heeft gebracht die ook made in china was. Puur om hun omzet te vergroten. Er staat natuurlijk JBL op maar daar is ook alles mee gezegt.

Dap en Behringer worden vaak gekoppeld aan low budget echter voor het geld wat de producten kosten is het aardig spul. Natuurlijk is er betere kwaliteit op de markt maar dat heeft natuurlijk ook een totaal ander prijskaartje.

Martin.
kvm entertainment
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
2-6-2004 08:41

bartsegers schreef:

sow das eruit :
veel punten moet ik je gelijk geven michiel.
maar ik denk dat dap vroeger, egen kastjes had, die mee kwamen, met prijs/kwaliteit, nu iig een oaar, (suggereer jezelf)
k112?
en nog andern?
vertserkers?
mission reeks? ben de namen ff kwijt :(
lukt het??????????
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
2-6-2004 09:09
DAP had vroeger in den beginne nog best wel wat professionele versterkers en speakerseries maar nu kun je echt zeggen dat ze zig helemaal op de budget markt hebben gegooid met goedkoop materiaal. Eurocases is 100% made in CHINA/TAIWAN. DAP is niet zo goed vergeleken met andere merken. JB systems heeft ook leuke speakers voor weinig en versterkers die ik toch even een trapje hoger plaats als de missions en dan zijn er nog zoveel merken met zoveel leuke OEM producten. Omdat Highlite zoveel verkoopt en zo veelzijdig is vindt men het een goed merk enzovoorts maar in realiteit zijn er meer en betere alternatieven als je wel goed zoekt.
Olé Olé heb nu ok AD!
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
2-6-2004 11:19
Waarom kunnen mensen nou niet gewoon per product beoordelen. Dap en Behringer zijn bijde budget, beide hebben goede producten en slechte producten. Zo hebben de compressors van behringer een hele leuke prijs/kwaliteits verhouding. En heeft dap nu wat leuke versterkers (en ik blijf de K-112 leuk vinden). Het is zo dat Dap wat meer oem producten heeft en behringer wat meer eigen producten. Maar is dat belangrijk??? Het is inderdaad zo dat mensen door slechte ervaring een afkeer van dap en behringer hebben. Zo ben ik een keer keihard uitgelachen toen ik zei dat ik dap speakers heb (overdreven...), leuk is anders. Maar daarnaast heb ik toch sterke afkeer van de behringer mengtafels waar tijdens een voorstelling 2 kanalen uitvielen. Michael kent blijkbaar veel mensen met afkeer van Dap. Logisch dat hij behringer verhuurt. Dan vindt ik het nog steeds niet nodig Dap de grond in te boren. Beoordeel per product...
correct me if I'm wrong...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)