Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Michael
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Michael (Pagina: 1 van 20)
Topic: Welke geluidsset raden jullie aan? (13-6-2004 14:32:00)Topic: Sirus PS.12 --> aeroquip flying points? (1-6-2004 10:48:00)
Ahhhh HK linear, helemaal vergeten maar toch wel zo fijn. Klopt met HK linear heb je je een leuk setje aangeschaft echter die amp, pfffff die lijkt me niet echt toereikend en geschikt voor deze set. Mischien liever eens kijken naar de QSC PLX amps. Die hebben een 2x900 watter en nog een zwaardere welke toch wel wat beter zijn voor deze set.
Topic: nieuwe geluidsset voor drive in show (10-6-2004 22:48:00)DAP kan voor dat geld geen Eminence in die kastjes plaatsen en ook geen ASIA alternatieven je vergelijk is eigenlijk ook niet echt interessant want het is zelfbouw versus budget dozenschuiver. Mits goed gedaan wint zelfbouw het dan altijd.
Topic: nieuwe geluidsset voor drive in show (10-6-2004 22:37:00)Tussen hoe een versterker eruitziet en wat hij doet on the road ligt toch nog wel een groot verschil. Een leuk voorbeeld is dan weer de Crest V serie eerste generatie en Crown xls versterkers eerste serie (rara waarom er zo snel een aangepaste versie van kwam). Dit waren ook leuke versterkers met van binnen een goede vuling maarja bij de een zaten de trafo's te dicht bij de voeding en bij de ander klopte er iets niet met de koeling zelf. Ik leef nog altijd volgens het principe van beukt ie goed en blijft hij heel dan is het ok. Bij kwaliteit is het weer een ander verhaal want ik ga toch echt geen behringers aan mijn AD'tjes hangen. Wat betreft de nieuwe geluidsset voor de drive-in is de HK premium set altijd een leuk speakersetje maar Zoals reemski al zei is een Peavey Hisys setje bestaande uit Twee 215Xt basjes ent wee 3xt topjes ook al erg aangenaam en dat beukt ook wel. Waarom juist deze configuratie nou heel simpel dit setje zie ik de laatste tijd wel erg vaak de revue passeren in tweede ahnds fora voor een prijs van ron dde 1000-1500 euro. Peavey speakers gaan lang mee en zelfs op leeftijd presteren ze nog even goed. Dat is gewoond egelijk spul maarja het klninkt nu niet echt het mooiste maar dat boeit voor disco en beginnende bands nu juist niks.
Over DAP: De road stack set is veel leuk hout met wat speakers en een laag prijskaatje, iedereen die denkt dat dat spul hoorngeladen is en een 2" driver bezit mag lekker verdewr blijven dromen. Basjes zjn leuk en topjes klinken OK maar voor dat geld is het ook bij de gerenomeerde merken terug te vinden en dan ook nog in compactere vorm dus..........
De AX toppen klinken wel ok maar bij hogere belasting en op termijn presteren ze dus weer niet. AX kost niks en presteert ook dermate. Jij hebt je zeker ook laten meeslepen door de set bij highlite met die Stageblaster 1 basjes eronder zeker. Grote praatjes hebben ze daar altijd maar de waarheid kon je snel terugvinden in het feit dat ze bij de demo al een bas gebruikten die drie keer zo duur is als de bas van de AX series end at niet zonder reden. Dan niet te praten over het feit dat ien die ruimte alles goed klinkt volgens hun. Het is en blijft verkopen maar een goed oor merkt direkt dat AXniks bijzonders is. (by the way ik ben niet dat goede oor
).
Topic: Sirus PS.12 --> aeroquip flying points? (3-6-2004 15:26:00)Over DAP: De road stack set is veel leuk hout met wat speakers en een laag prijskaatje, iedereen die denkt dat dat spul hoorngeladen is en een 2" driver bezit mag lekker verdewr blijven dromen. Basjes zjn leuk en topjes klinken OK maar voor dat geld is het ook bij de gerenomeerde merken terug te vinden en dan ook nog in compactere vorm dus..........
De AX toppen klinken wel ok maar bij hogere belasting en op termijn presteren ze dus weer niet. AX kost niks en presteert ook dermate. Jij hebt je zeker ook laten meeslepen door de set bij highlite met die Stageblaster 1 basjes eronder zeker. Grote praatjes hebben ze daar altijd maar de waarheid kon je snel terugvinden in het feit dat ze bij de demo al een bas gebruikten die drie keer zo duur is als de bas van de AX series end at niet zonder reden. Dan niet te praten over het feit dat ien die ruimte alles goed klinkt volgens hun. Het is en blijft verkopen maar een goed oor merkt direkt dat AXniks bijzonders is. (by the way ik ben niet dat goede oor
).Pffff. Sirus kost teveel (en klninkt veel beter
) om het te kunnen vergelijken met de goedkope DAPJES. Een roadstack kun je er mischien naast zetten ja.
Topic: Sirus PS.12 --> aeroquip flying points? (2-6-2004 11:50:00)
) om het te kunnen vergelijken met de goedkope DAPJES. Een roadstack kun je er mischien naast zetten ja.Je hebt gelijk ME ik liet me een beetje te ver gaan. Dat ik DAP de grond inboor is ook weer niet helemaal waar ik koop ook nog wel eens sporadisch wat bij highlite dus..... Ik wou alleen duidelijk maken dat DAP gewoon een van de vele merken is en absoluut niet een meerwaarde heeft en opzichte van andere OEM fabrikanten. I think you get my point.
Topic: Sirus PS.12 --> aeroquip flying points? (2-6-2004 09:09:00)DAP had vroeger in den beginne nog best wel wat professionele versterkers en speakerseries maar nu kun je echt zeggen dat ze zig helemaal op de budget markt hebben gegooid met goedkoop materiaal. Eurocases is 100% made in CHINA/TAIWAN. DAP is niet zo goed vergeleken met andere merken. JB systems heeft ook leuke speakers voor weinig en versterkers die ik toch even een trapje hoger plaats als de missions en dan zijn er nog zoveel merken met zoveel leuke OEM producten. Omdat Highlite zoveel verkoopt en zo veelzijdig is vindt men het een goed merk enzovoorts maar in realiteit zijn er meer en betere alternatieven als je wel goed zoekt.
Topic: Sirus PS.12 --> aeroquip flying points? (1-6-2004 22:12:00)Edit Mod: Dré: Post verwijderd op verzoek van de importeur in kwestie. Importeur hintte nog wel even dat de poster van dit verhaal geen klant is bij hun (en ook nooit zal worden)...
Het gaat niet om het uiterlijk maar puur om de naam. DAP heeft een reputatie die ze nog steeds niet kwijt zijn. Een behringer set kan ik zelfs nog met ewen gerust hart verhuren aan een beginnende band DAP niet waarom omdat het DAP heet. Stageblaster klinkt ook beter dan behringer maar nog steeds er staat DAP op dus niemand wil het huren.
Topic: Sirus PS.12 --> aeroquip flying points? (31-5-2004 23:54:00)Uit dat rijtje denk ik de SX100 mits we hier praten over die met 12" speaker want daar ben ik niet zeker van zit er een tiener in dan blijf ik pertinent kiezen voor de B-1520. De dap en de behringer ontlopen elkaar niet veel maarja het naamkaartje geeft dan voor mij de doorslaggevende keuze
. Liever behringer dan DAP als ik met DAP aankom weet ik niet zeker of ik nog levend wegga bij behringer is dit probleem wat minder.
Topic: nieuwe merken op new line (31-5-2004 23:22:00)
. Liever behringer dan DAP als ik met DAP aankom weet ik niet zeker of ik nog levend wegga bij behringer is dit probleem wat minder.Xander ik zie dat je erg blij bent (zie andere topics) met de pfm speakers en de lem procon versterkers. Nu voordat je dat in elk topic gaat gooien wil ik even een paar dingen duidelijk maken. De lem pfm serie speakers (zeer goede boxen) worden niet meer gemaakt en zijn bijna niet meer verkrijgbaar dus als je daar nog een set van wilt hebben zou ik maar heeeeel snel met Dré contact opnemen en mischien dat hij nog een setje voor je kan ritselen. Dan de Lem procon versterkers zijn na een heel korte loopbaan (rara waarom) ook uit de productie genomen en zijn al helemaal niet meer nieuw verkrijgbaar. Als ik jou was zou ik dus maar proberen om die lem procon 1500 die ergens te koop staat te vinden en te kopen want veel vind je ze niet.