Forum > Algemeen Forum

Goede/slechte DJ's??

(134 reacties. Pagina 9 van 14)
Moderator(s): Dré
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
6-1-2004 22:04
Beste Ward, je bent pas nieuw dus daar houd ik even rekening mee. Maar dan had je nog zelf wel kunnen ontdekken dat alles wat jij zegt eigenlijk hier al beschreven staat. Dat je dus helemaal niks toevoegd.

Een tip die ik je kan geven is dat je gewoon de eerste week(en) gewoon eens je maximale berichten per pagina op maximaal zet en je gewoon elk recent topic even doorleest. Als je daarna een vraag hebt kun je de zoekmachine gebruiken en dan kom je d'r meestal wel uit.
Maar dat is MIJN mening...
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
7-1-2004 00:36

Roytje schreef:

Ik vind ook dat een beatmixende drive-in DJ, toch wel extra waarde aan de drive-in meegeeft. Je kan toch iets extra's en daar mag dan ook weer extra voor betaald worden.
Dus, ook al vraagt de avond er niet om, omdat je kan beatmixen kan je je prijs opdrijven ??
Of de mensen er nu iets aan hebben of niet ?

Je kan je prijs opdrijven als je goed bent, als je veel gevraagd wordt. En af en toe krijg je nog een extra achteraf "omdat het beestig goed was" bv.

Het draait enkel om de MUZIEK jongens, daarvoor laten ze je komen, om de mensen te entertainen. En ja, dat kan met beatmixen en scratchen en/of met presentatie zelfs, maar het kan NIET ZONDER muziek. Goeie muziek.
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
7-1-2004 01:08
Ha, ha wat een discussie.
We hebben hier ooit eens een topic gehad van een Dj die riep:
Help ik moet een hele avond draaien.........

Wat maakt een goede dj,
Om te beginnen een uitgebreide muziekkennis.
Stijlen, hits, maar je moet je ook durven onderschijden van de massa.
Als we het bijvoorbeeld over 70er jaren hits hebben,
denkt iedereen PBDL, YMCA, SHOUT, enz.
dat zijn de inkoppertjes, maar dan ben je ook meer van het zelfde, want iedereen draait die nummer.

De truuk is om ook eens nummers te draaien die ze al een tijd niet gehooort hebben, die ook verschrikkelijk goed waren en nog steeds zijn.
En dan willen jullie wel wat voorbeelden, maar dat zeg ik lekker niet, want dat is mijn keukentje.

Ook kan een goede dj redelijk inschatten wat er over pak weg 15 minuten op de draaitafel komt te liggen, je bouwd zo'n avond als een blokken huis in elkaar.
Wij weten soms wel dat ze over een half uur staan te rock en rollen, terwijl ze op dat moment nog helemaal staan te hip hoppen......
en dat heet inzicht en ervaring, en dat komt alleen in de praktijk naar boven drijfen, en vergt ook nog een enorm inlevingsvermogen in je publiek.

En dat leer je dus nooit op je slaapkamer.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 1370
7-1-2004 03:10

Tom schreef:

Als we het bijvoorbeeld over 70er jaren hits hebben,
denkt iedereen PBDL, YMCA, SHOUT, enz.
dat zijn de inkoppertjes, maar dan ben je ook meer van het zelfde, want iedereen draait die nummer.

De truuk is om ook eens nummers te draaien die ze al een tijd niet gehooort hebben, die ook verschrikkelijk goed waren en nog steeds zijn.
En dan willen jullie wel wat voorbeelden, maar dat zeg ik lekker niet, want dat is mijn keukentje.
Das inderdaad iets wat ik ook wat vaker probeer. Helaas ben ik er eigenlijk 20 jaar te laat voor geboren. Echte club-hits van toen kan ik dus echt niet voor me halen laugh :D sad :( .
BizzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-11-2003
Laatste: 19-5-2005
Berichten: 37
7-1-2004 08:39

Wardt schreef:

Hoi Björn

Bij Dj's gaat het niet alleen om de techniek, maar ook om de sfeer aan te voelen van het publiek en de presentatie
Groeten van Wardt
En dat is wat de thuis dj's missen.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
7-1-2004 09:21

Tom schreef:

Ha, ha wat een discussie.
We hebben hier ooit eens een topic gehad van een Dj die riep:
Help ik moet een hele avond draaien.........
Op zich wel herkenbaar. Op mijn eerste hele avonden heb ik het ook wel zwaar gehad hoor. Ik wist gewoon niet hoe ik het vol moest houden (zenuwen kunnen een mens ook slopen). Dat zijn zo van die dingen waar je alleen met ervaring overheen komt, maar soms heb ik het nog steeds wel eens, met een 'lastig' feestje, dat ik mij om 1:00 echt zorgen ga maken over hoe ik het in godsnaam moet uitzingen tot 04:00.

Tom schreef:

De truuk is om ook eens nummers te draaien die ze al een tijd niet gehooort hebben, die ook verschrikkelijk goed waren en nog steeds zijn.
En dan willen jullie wel wat voorbeelden, maar dat zeg ik lekker niet, want dat is mijn keukentje.
Lol.
Ik dacht eerst, die Tom, lekker territoriaal. Maar eigenlijk heb je gelijk, want ik vind het ook niet altijd even leuk om mijn 'geheimen' prijs te geven. Je eigen geslaagde truukjes en platen vormen je onderscheidend vermogen, en dat maakt dat mensen jou gaan bellen in plaats van die ander, omdat je nét een tikkie verrassender bent.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
7-1-2004 10:08
Mou, zal ik er eentje geven?
Lay love on you - Loise Fernandes 1978 (zo oud al!)
Ik hoor hem volgens mij nooit ergens meer.......

Nog steeds heel goed te mixen, en draaibaar op haast elke snelheid.
Wel de toonhoogte van de stem neutraal laten.
Das een stampertje die je met van alles kan mixen als je de combinaties een beetje weet te vinden.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
Berichten: 256
7-1-2004 13:22
and what about the mic????

Er wordt steeds gesproken over het beatmixen etc..

Maar wat ik ook zeer belangrijk vindt, op feesten en swingcafés is het gebruiken van de micro!!
Je moet weliswaar een goede stem hebben anders is het ook niets, maar daar kan je de sfeer verdomd veel mee beinvloeden!

ken veel "dj's" die denken dat een micro eerder een lolly is razz :p
love my sharpy moving-heads!!
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
7-1-2004 19:03

Tom schreef:

Mou, zal ik er eentje geven?
Lay love on you - Loise Fernandes 1978 (zo oud al!)
Ik hoor hem volgens mij nooit ergens meer.......
heb hem ff opgezocht, klinkt erg leuk ja... nog nooit van de titel gehoord, maar nu ik hem hoor, klinkt het toch bekend... laugh :D (maar dat is met heel veel van die oude nummers)

Maar voor de 'jongere' DJ's blijven de oldies erg moeilijk... ik kan wel een hoop oude CD's gaan naluisteren, maar de hits pak je er niet zo gemakkelijk uit, ik was er zelf niet bij, en weet dus ook niet of dat toen zo'n hit was!
(maar we blijven proberen uiteraard wink ;))

en over mic. gebruik: daar moet het publiek en de muziekstijl zich natuurlijk wel voor lenen, als je hardstyle draait, hoef je van mij niet in de mic te gaan lullen... wink ;)
Music is what feelings sound like...
DJ ArdoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-10-2022
Berichten: 68
7-1-2004 21:04

Tom schreef:

En dat leer je dus nooit op je slaapkamer.
Er zijn natuurlijk mensen die donders graag van dat stoffige kamertje af willen komen, maar simpelweg niet aan de bak komen....
Dat heeft niet altijd met kwaliteit te maken maar ook met muziekstijl en een beetje mazzel.

Overigens leuke discussie!

Ik heb eens iets van Andre gelezen wat de lading aardig dekte:
Een goede plaat duurt 3 minuten, een slechte overgang 10 seconden.....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)