Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Willy

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 32 bijdrage(n) van Willy (Pagina: 1 van 4)

Topic: min topkastjes, 6 inch (4-9-2003 14:52:00)
Aanvullen met een leuke sub die het gebied onder de 500 aan kan, en je hebt een leuke set die ook het midden gebied goed weergeeft, in tegenstelling tot veel van de goedkope pa systemen.....
Topic: Magnat Agressor (25-8-2003 12:12:00)
De betere caraudiowoofers zijn dus echt geen free-air krengen. En komen geleverd met alle Thiele/small parameters...Maar voor deze discussie verwijs ik je graag naar het forum van www.showyoursound.nl

Over die aggressor, als pa sub zal hij niet zo heel erg bijzonder zijn met een rendement van 96 db...
Topic: pc-speakers aansluiten op mengpaneel (17-6-2003 11:17:00)
Tja, je kunt een kabeltje op een female jack connector bakken, maar echt netjes wordt dat nooit. Voor een tijdelijke oplossing kan het wel natuurlijk....
Topic: pc-speakers aansluiten op mengpaneel (17-6-2003 10:45:00)
Male tulp naar male jack bestaat wel, male tulp naar female jack heb ik nog nooit gezien. Dat wordt zelf wat hobby'en denk ik. Je zou bijv. een male tulp naar male jack kunnen halen, en 2 female jackconnectors voor printmontage. Dan met een stukje experimenteerprint een soort jack genderchanger maken. Als je het echt netjes wil doen, zet het dan in een metalen behuizinkje....
Topic: baskastberekening (11-6-2003 11:20:00)
Ik kom ook uit op ongeveer dezelfde waarden als jij.
Echter met de inhoud zoals gegeven door focal is ook wel een goede afstemming te vinden.
Vooral met de vented uitvoering lever je dan diepgang in voor een kleinere kist
Topic: Versterkers parallel koppelen... HELP!!!! (6-5-2003 10:52:00)
Een versterker kan in theorie gebrugt 4 x zoveel vermogen leveren als elk kanaal apart. Echter dit wordt vaak beperkt tot 2 a 3 x zoveel vermogen door de beperkingen van de voeding.

Meerdere versterkers linken op 1 speaker kan in princiepe wel, maar daar moeten de versterkers wel op ontworpen zijn. Ik ken wel caraudio versterkers die daarvoor geschikt zijn. Daarmee kan bijv. 4 versterkers op 1 sub worden aangesloten.
Maar de versterkers waarmee dit mogelijk is zijn dus wel zeldzaam.
Topic: niewe kasten 10" bass speakers (28-4-2003 22:39:00)
Dat er herrie uit komt geloof ik zondermeer...... wink ;)
Maar we gaan een beetje oftopic geloof ik....
Topic: niewe kasten 10" bass speakers (28-4-2003 09:45:00)
Oh, wacht....het moeten PA speakers worden? Hmmm....vergeet dat maar....89 db...daar zal niet veel herrie uitkomen in een ruimte groter als een auto....
Topic: niewe kasten 10" bass speakers (28-4-2003 09:42:00)
Een bandpass kist zou ik nooit gebruiken in een auto....dat gaat gegarandeerd klinken als foute boomkist. Een basreflex kist zou nog kunnen, maar dat geeft in een auto altijd een bult in de frequentie karakterestiek zo rond de 50 hertz. Veel mensen vinden dat echter wel indrukwekkend klinken.
Het mooiste geluid in een auto geeft een gesloten kistje (vind ik dan...).
Echter de sub moet daar wel een beetje geschikt voor zijn. Dus om een goede kist te kunnen bereken zijn inderdaad de t/s parameters nodig...
Topic: Theorie baspoort (22-4-2003 14:20:00)
Een baspijp zorgt er voor dat een baskist een bepaalde frequentie wat harder kan weergeven. Voor een goed resultaat moet de inhoud van de kist, en de afmetingen van de poort precies berekent worden zodat alles afgestemd wordt op de eigenschappen van de speaker.
Ik ken zo geen intersites waar het hele verhaal opstaat (het is namelijk nogal een ingewikkeld en uitgebreid verhaal), dus het beste kun je eens een bibliotheek of boekenwinkel induiken. Lees bijv. eens het boek "luidsprekerkasten ontwerpen" van Vance Dickason.

In de praktijk simuleer je een luidspreker kist met behulp van een computer programma als WinISD of LSPCad. Daarmee kun je verschillende afstemmingen van een kist laten simuleren, en kijken wat het beste uitkomt. Heb je de ideale afstemming gevonden, dan weet je ook de inhoud van de kast en de afmetingen van de poort.
Zomaar lukraak een baspijp in een kast maken gaat gegarandeerd fout....