Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Timmiej
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 147 bijdrage(n) van Timmiej (Pagina: 1 van 15)
Topic: Ervaringen DAP LT-212 / LT-215 / LT-218B (29-5-2009 18:32:00)
In dat geval wordt de vraag toch iets minder raar lijkt me. Wanneer je een cirkeltje op 2 statiefjes gooit werkt dat punt natuurlijk als scharnier en krijg je inderdaad een mooie wipwap. Nooit doen dus! Bij een groundsupport tower is er geen scharnierpunt, echter of het echt veilig is?
Je hebt in jouw situatie volgens mij met 3 punten te maken:
- Kan de trusstower de evt. krachten die de cirkel willen laten kantelen (en dus een knik willen trekken in de tower) genoeg tegengaan?
- Is de stabiliteit van de groundsupport towers groot genoeg om zo'n cirkel te mogen takelen?
- Je zou inderdaad kunnen zeggen dat je een halve cirkelvormige overhang hebt gezien vanuit het platte vlak tussen 2 towers. Mag dit? (als ik je verhaal goed begrijp wil je eigenlijk dit vragen?)
Anyway, ik ga me er verder niet over uitlaten want het oordelen laat ik toch echt liever aan de deskundigen over.
U zit redelijk goed. Op zich lijkt het me niet veilig een circel (ook al 4 meter) op deze manier te gaan takelen. Maar ik ben wel benieuwd naar de krachten (die je overigens goed beschrijft) die op de truss komen. En waar de kantelpunt van de poten in gevaar komt.
Voor de mensen die denken dat het over statieven gaat, tja
Owja, ik noem die dingen altijd trusstower. Groundsupport tower kan ook, is op zich hetzelfde. Maar dacht dat het duidelijk genoeg was om het onderscheid met een statief te maken.
Topic: Trussberekening (23-1-2007 20:16:00)
De enkel 18 inch hoorngeladen drukt beter door als de dubbel 18 inch. Dus vergelijk die ook even in je test met elkaar als je ze gaat beluisteren
Topic: Microfoon over lange afstand (24-3-2008 08:54:00)
Dank u allemaal, hier kan ik weer een tijdje meer vooruit om te kijken wat de beste oplossing is.
@ Tom, die microfoons bij wielerwedstrijden was ik ook al naar op zoek. Maar dan heb je wel de juiste naam nodig om het te vinden. En ik heb 2 grote av/geluid etc bedrijven gebelt hier in de omgeving, maar beiden wisten ze geen andere oplossing te verzinnen dan een kabel trekken. In ieder geval hadden ze dus geen ervaring met die 'motor' mocrofoons.
Topic: Microfoon over lange afstand (21-3-2008 21:21:00)@ Tom, die microfoons bij wielerwedstrijden was ik ook al naar op zoek. Maar dan heb je wel de juiste naam nodig om het te vinden. En ik heb 2 grote av/geluid etc bedrijven gebelt hier in de omgeving, maar beiden wisten ze geen andere oplossing te verzinnen dan een kabel trekken. In ieder geval hadden ze dus geen ervaring met die 'motor' mocrofoons.
Tja, maar heb je er ervaring mee? Mijn ervaring, bel met de ouders vanuit Amerika en er zit nog geen seconde vertraging in.
Maar goed, misschien is dat een zwakker signaal.
Topic: Microfoon over lange afstand (21-3-2008 20:04:00)
Maar goed, misschien is dat een zwakker signaal. Bedankt voor de tip voordat er dalijk iets mis gaat.
Ik ban langzaam het denken aan internet. Dat dit toch de beste oplossing is. Laptopje bij de mics, laptop bij het mengpaneel en dan een verbinding opzetten. Eigenlijk doen volksstammen dit dagelijks op msn, alleen wij gebruiken het nooit in de pa wereld.
Topic: Microfoon over lange afstand (20-3-2008 22:25:00)Ik ban langzaam het denken aan internet. Dat dit toch de beste oplossing is. Laptopje bij de mics, laptop bij het mengpaneel en dan een verbinding opzetten. Eigenlijk doen volksstammen dit dagelijks op msn, alleen wij gebruiken het nooit in de pa wereld.
Tja, maar hoever komt een draadloze set tussen huizen door? Dat wordt me te link met storingen. De xlr kabel trekken is niet zo'n probleem, die hang ik dan gewoon naast de 100 volt lijn. Ik moet toch de ladder op. Verder kan ik die kabel wel ergens huren, alhoewel
Maar het gaat me er voornamelijk om dat ik bang ben het signaal te verliezen over die afstand. Maar als het volgens jullie kan dan ga ik eens uitzoeken hoe een 150 ohm systeem werkt
Maar deze situatie moet toch niet al te raar zijn, gezien het aantal wieler wedstrijden elke zomer.
In ieder geval al bedankt voor de antwoorden.
Topic: Microfoon over lange afstand (20-3-2008 17:34:00)
Maar het gaat me er voornamelijk om dat ik bang ben het signaal te verliezen over die afstand. Maar als het volgens jullie kan dan ga ik eens uitzoeken hoe een 150 ohm systeem werkt
Maar deze situatie moet toch niet al te raar zijn, gezien het aantal wieler wedstrijden elke zomer.
In ieder geval al bedankt voor de antwoorden.
Waarom heb ik nooit een normale vraag
Naja komt hij dan:
De situatie: Een 1 - 1,5 km lange 100 volt installatie is nodig om geluid over een parcour te krijgen. Op zich lukt dat wel 800 meter links - rechts en klaar. Maar nu. Aan het begin EN het eind moet iemand met een staaf in handen staan waar je zo door kan roepen. Alleen hoe krijg je dat signaal over 2x 800 meter (in het midden van de 100 volt lijn waar de versterker staat)?
Optie 1: boosters voor een draadloze set ertussen hangen. Of dit bestaat geen idee.
Optie 2: Zo'n zendkasten gebruiken (of korte golf of iets anders). Maar hier heb ik geen verstand van.
Optie 3: Via internet / gsm (ook dit is bizar
Optie 4: Het meest logisch trek een xlr langs de 100 volt af van 2x 800 meter.
Alleen bereikt mijn geluidssignaal het mengpaneel nog na 800 meter? Want er zal best een limiet op zitten.
Als iemand een ander goed idee heeft is dit natuurlijk meer dan welkom.
Topic: Trussberekening (24-1-2007 22:45:00)
Naja komt hij dan:De situatie: Een 1 - 1,5 km lange 100 volt installatie is nodig om geluid over een parcour te krijgen. Op zich lukt dat wel 800 meter links - rechts en klaar. Maar nu. Aan het begin EN het eind moet iemand met een staaf in handen staan waar je zo door kan roepen. Alleen hoe krijg je dat signaal over 2x 800 meter (in het midden van de 100 volt lijn waar de versterker staat)?
Optie 1: boosters voor een draadloze set ertussen hangen. Of dit bestaat geen idee.
Optie 2: Zo'n zendkasten gebruiken (of korte golf of iets anders). Maar hier heb ik geen verstand van.
Optie 3: Via internet / gsm (ook dit is bizar
Optie 4: Het meest logisch trek een xlr langs de 100 volt af van 2x 800 meter.
Alleen bereikt mijn geluidssignaal het mengpaneel nog na 800 meter? Want er zal best een limiet op zitten.
Als iemand een ander goed idee heeft is dit natuurlijk meer dan welkom.
Aangezien ik nu richtlijnen heb waarop te letten doe ik me dan ook de moeite dit na te rekenen / op te zoeken. Zal mijn bevindingen zodra ik ze af heb hier posten ter eventuele controle.
(zou iemand van plan zijn dit te maken neem dan wel even de moeite om met 2 statieven extra te takelen en zet er 2 trusspoten extra onder).
Maar aangezien dit een rekentopic van truss was moet je ook dit soort dingen voorbij laten komen. Brug en carre is al uitvoerig behandeld. uitstekende delen en circels nog niet.
Topic: Trussberekening (24-1-2007 11:49:00)(zou iemand van plan zijn dit te maken neem dan wel even de moeite om met 2 statieven extra te takelen en zet er 2 trusspoten extra onder).
Maar aangezien dit een rekentopic van truss was moet je ook dit soort dingen voorbij laten komen. Brug en carre is al uitvoerig behandeld. uitstekende delen en circels nog niet.
Onderbouw het dan eens met een theorie. Ik zie ook wel eens een gebouw op enkele pilaren staan waar dan 5 - 10 meter eton aan bepaalde kanten uitstekt. Dan zou je ook zeggen dat moet instorten. En je raad het al, het gebouw staat nog
Gewoon maar roepen dit werkt niet kan iedereen. Maar misschien weet iemand wel uit te leggen waarm het niet werk zodat je ziet waar de zwakke punten liggen om zo het geheel wel werkend te krijgen.
Ik ben nou eenmaal iemand die niet een brug van 6 meter neerzet, heb een hele andere visie op drive-in shows. Maar dat terzijde dat is hier niet het onderwerp.
Topic: Trussberekening (23-1-2007 21:14:00)
Gewoon maar roepen dit werkt niet kan iedereen. Maar misschien weet iemand wel uit te leggen waarm het niet werk zodat je ziet waar de zwakke punten liggen om zo het geheel wel werkend te krijgen.
Ik ben nou eenmaal iemand die niet een brug van 6 meter neerzet, heb een hele andere visie op drive-in shows. Maar dat terzijde dat is hier niet het onderwerp.
René Eppink schreef:
Trusstowers? Bedoel je nou groundsupport towers?In dat geval wordt de vraag toch iets minder raar lijkt me. Wanneer je een cirkeltje op 2 statiefjes gooit werkt dat punt natuurlijk als scharnier en krijg je inderdaad een mooie wipwap. Nooit doen dus! Bij een groundsupport tower is er geen scharnierpunt, echter of het echt veilig is?
Je hebt in jouw situatie volgens mij met 3 punten te maken:
- Kan de trusstower de evt. krachten die de cirkel willen laten kantelen (en dus een knik willen trekken in de tower) genoeg tegengaan?
- Is de stabiliteit van de groundsupport towers groot genoeg om zo'n cirkel te mogen takelen?
- Je zou inderdaad kunnen zeggen dat je een halve cirkelvormige overhang hebt gezien vanuit het platte vlak tussen 2 towers. Mag dit? (als ik je verhaal goed begrijp wil je eigenlijk dit vragen?)
Anyway, ik ga me er verder niet over uitlaten want het oordelen laat ik toch echt liever aan de deskundigen over.
Voor de mensen die denken dat het over statieven gaat, tja
Owja, ik noem die dingen altijd trusstower. Groundsupport tower kan ook, is op zich hetzelfde. Maar dacht dat het duidelijk genoeg was om het onderscheid met een statief te maken.
Het gaat me meer om hoe de belastingen zitten aan het ophangpunt. In een carre zie je toch ook vaker truss uitsteken. Tuurlijk is statieven en 2 trusspoten erbij de praktische oplossing. Maar dan is de theorie van belasten na het einde van een ophangpunt nog niet helder.
Wees niet bang, ik had nog geen concrete plannen of opdracht hiervoor dus
Wees niet bang, ik had nog geen concrete plannen of opdracht hiervoor dus