Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van D&m

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 95 bijdrage(n) van D&m (Pagina: 1 van 10)

Topic: gezocht punishers (21-5-2010 10:18:00)
moest je nog intresse hebben in punishers ik heb er nog wel enkele te koop staan
mail maar bij intresse

mvg,

dieter
Topic: beyma 18g50 - weinig voelbare bass (19-1-2007 18:21:00)
hey,

mail maar eens even dan kan je wel eens langskomen en kunnen we eens kijken waaraan het ligt. kan je eens met jou versterkers luiteren en met enkele van mij.
en met verschillende processor instellingen.

mvg,

diet
Topic: voeding versterkerrek (20-12-2006 12:35:00)
hey,

inderdaad wij gebruiken ook automaten met c of zelfs d-curve.
c-curve kunnen redelijke pieken verdragen.
d-curve is voor aanloop van motoren dus kunnen nog grotere peiekn verdragen.

mvg,

dieter
Topic: Welke actieve luidsprekers? (19-12-2006 23:03:00)
niek,

heb je al een keuze gemaakt voor bij je art 325-A ??
ik ben momenteel nog aan het twijfelen tussen de 8001 en 8002 maar het moet hier wel vlug gaan ze moeten dit jaar nog aan het werk.

mvg,

dieter
Topic: voeding versterkerrek (18-12-2006 21:14:00)
dit geld zowel voor belgie als nederland.
een smeltveiligheid of een automaat weet immers niet of hij de grens is gepasseerd

mvg,

dieter
Topic: Stroom berekening voor ventilator (17-12-2006 15:51:00)
hey,

het is normaal dat de stoom in ster en driehoek niet dezelfde is.
zet je een motor in ster staan er steeds 2 spoelen van de motor in serie dus deze sluit je aan met de hoogste spanning die op de motor vermeld staat. meestal 3x400v.
sluit je de motor aan in driehoek dan krijgt elke wikkeling van de motor de volledige voedingsspanning dat is dus de kleinste spanning vermeld op de motor. meestal 3x 230v.
bij dit voorbeeld is vanuitgegaan dat de motor 230/400v is.
dus sluit je die motor van 2kw aan in driehoek dus bij 230v zal hij zo'n 3a per faze verbruiken.
ga je de motor aansluiten in ster dus op 400v dan zal hij zo'n 1,7a per faze verbruiken.

mvg,

dieter
Topic: voeding versterkerrek (17-12-2006 14:44:00)
hey,

even ter info.
het 6/10 of 10/16 0f 16/20 moet je helemaal zo ver niet gaan zoeken.
het stamt nog af van de tijd van overgang van de smeltzekeringen naar automaten.
ik veronderstel dat iedereen ondertussen wel automaten gebruikt dan moet je dus enkel rekening houden met de hoogste waarde.
een stekker kan die opgegeven stroom continu voeren maar mag in principe nooit gebruikt worden als schakelmiddel daar zijn ze gewoon noet voor ontworpen.
dus :

je hebt een draad van 1,5mm deze mag je maximaal afzekeren met smeltveiligheid van 10a en automaten van 16a.
een draad van 2,5mm mag je dan maximaal afzekeren met een sleltveiligheid van 16a en een automaat van 20a.
bij stekkers is dit net hetzelfde.
als er op staat 6/10 dan is dit 6a smeltveiligheid en 10a automaat.

mvg,

dieter
Topic: beyma 18g50 - weinig voelbare bass (12-12-2006 18:52:00)
hey,

ik weet dat de subjes goed zijn gebouwd, juiste poorten, demping,enz.
maar moest je er niet uitkomen wil ik wel eens tot bij jullie komen en eens kijken wat er juist mis is.
eventueel breng ik ook wel een amp rackje mee dat je het verschil eens kan horen.
moest je intresse hebben mail maar even.

mvg,

dieter
Topic: Beyma 18G 50 (15-2-2006 23:53:00)
hey,

als je nog vragen hebt over de 18g50 subjes die ik gebouwd heb mag je altijd mailen.
ik heb wel foto's van de bouw daar had je de binnenkant kunnen zien.
de gebruikte schroeven zijn geen torx schroeven maar ze gaan inderdaad wel los met een T10.
dat zijn schroeven met speciale kop die ze gebruiken bij volautomatische schroefmachines.
als je wil kan ik wel even een link van een bit opzoeken.
een fles plaatsen mag geen probleem geven aangezien ik er ook met flezen heb.
en ze zijn allemaal hetzelfde gebouwd.
ik kan eventueel wel een foto maken van een 18g50 met flens. of een foto van dre zijn ex subjes want daar staan er ook van hier.
foto kan wel enkele dagen duren want ik heb nu andere dingen aan mijn hoofd sind we van vorige week ons eerste kindje hebben.

mvg,

dieter
Topic: Het Punisher baskast topic (19-1-2006 23:30:00)
hey,

dat zal ook de reden zijn dat een enkele punisher op een bux 5.0 op 4 ohm geen problemen geeft.
op 4 ohm heb je zo'n 2.5kw maar op 5 a 6 ohm zo'n 2kw per subje.