Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Masterboy

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 167 bijdrage(n) van Masterboy (Pagina: 8 van 17)

Topic: Pioneer DJM 400 en DJM 800 (23-3-2008 12:38:00)
Ik heb vandaag de faderstart van mijn Denon DN-D4500 en DN-HD2500 aangesloten op mijn DJM-800 en de faderstart werkt perfect.
Maar in de handleiding staat het volgende wat volgens mij niet klopt:

"De faderstartfunctie werkt niet wanneer er enkel digitale verbindingen zijn gemaakt: om de faderstartfunctie te kunnen gebruiken moet u tevens de analoge aansluitingen van de cd speler aansluiten."

Dit klopt volgens mij toch niet want ik heb alleen mijn digitale coax aansluiting gebruikt en uiteraard het faderstart kabeltje van de 2 denon spelers en de faderstart werkt ook.
Dus de analoge uitgangen van de spelers heb ik niet aangesloten en volgens de handleiding moeten deze ook aangesloten zijn om de faderstart te laten werken?
Topic: DJtool mixer opknappen: faders (16-3-2008 18:51:00)
In de Rodec's MK3 reeks zitten deze 60mm ALPS faders die dus ook in jouw mengpaneel zitten.
Topic: DJtool mixer opknappen: faders (15-3-2008 20:49:00)
Zijn uiterlijk zo te zien ook dezelfde faders dan die wat in de Rodec MK3 reeks zitten.
Topic: DJM-800 digitaal aansluiten op CD Recorder? (10-3-2008 13:19:00)
Nu is het inderdaad al heel wat duidelijker.
Want vond het zo vreemd dat ik het signaal niet hard genoeg kreeg ingestuurd in mijn cd recorder.
En vroeger had ik al eens een cd digitaal overgenomen van cd speler naar cd recorder en toen was me niks opgevallen van een te zwak signaal.
Topic: DJM-800 digitaal aansluiten op CD Recorder? (10-3-2008 10:56:00)
Nu begijn ik het te snappen.
Want ken persoonlijk niet veel van die digitale toestanden.
Topic: DJM-800 digitaal aansluiten op CD Recorder? (9-3-2008 21:53:00)
Nee, in het rood bij de DJM-800 is al +10db op de vu meter en dan heb ik pas 0db op de vu meter van mijn cd-recorder.
Wanneer ik de DJM-800 mooi afregel op 0db, dan zit mijn cd-recorder nog een heel stukje onder 0db.
Maar heb na wat surfen gelezen op een engels forum dat er nog mensen zijn met dit probleem.
Het zou er mee te maken hebben dat het digitaal uitgangssignaal van de DJM-800 -19db is.
Topic: DJM-800 digitaal aansluiten op CD Recorder? (9-3-2008 20:43:00)
Bedankt voor de info.
Heb het getest, maar het digitaal uitgangssignaal van de DJM-800 blijkt te stil te zijn voor mijn Tascam cd recorder.
Als ik de record volumeregeling van mijn cd recorder op maximum zet, dan zit het signaal nog een paar streepjes onder de Odb op de vu meter van mijn cd recorder.
Om toch de 0db te halen op mijn cd recorder, moet ik bijna in het rood gaan met de DJM-800.
Topic: DJM-800 digitaal aansluiten op CD Recorder? (8-3-2008 11:29:00)
Ik heb net naar de eigenschappen van mijn Tascam cd-rw750 gekeken en daar staat het volgende bij:
Recording Sampling Frequency: 44.1 kHz (playback ±0.5 dB, recording ±1 dB)
Frequency Converter Input: 32 kHz - 48 kHz

Zou het dan misschien toch werken omdat er staat 32khz - 48khz?
Topic: DJM-800 digitaal aansluiten op CD Recorder? (8-3-2008 07:42:00)
Ik wil digitaal opnemen van mijn DJM-800.
Nu heb ik mijn DJM-800 via de digitale coax uitgang aangesloten op mijn Tascam cd-recorder.
Maar ik zie op de achterkant van de DJM-800 bij de digitale uitgang een schakelaartje staan 48k/96k .
In welke stand moet ik nu dat schakelaartje zetten, want in de handleiding van mijn cd-recorder vind ik niets terug ivm die bemonsteringsfrequentie.
Topic: Pioneer DJM 400 en DJM 800 (24-2-2008 09:36:00)
Wat ik me afvraag is of de faderstart van een Denon dn-d4500 cd speler ook werkt op de Pioneer DJM-800.
Het zijn op beide toestellen 3,5mm jack pluggen, maar is het signaal voor de faderstart daarvan hetzelfde?
Ik durf dat niet testen, bang dat ik misschien iets kapot doe.