Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Beerke
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 76 bijdrage(n) van Beerke (Pagina: 7 van 8)
Topic: Het bouwen van een case (9-2-2007 10:04:00)Zie ik het goed? In de meeste hoekprofielen geen popnagels? Of was je nog niet klaar? Ziet er wel heel chic uit, zo een case zonder popnagels in de hoekprofielen, maar ik zou er toch een paar popnagels bijzetten in elk hoekprofiel voor de sterkte. Verder meen ik ook een popnagel te herkennen in het midden van het sluitprofiel. Dat zou ik nu persoonlijk niet gedaan hebben. Of was daar een goede reden voor?Topic: Het bouwen van een case (9-2-2007 07:33:00)Afhankelijk van de case zelf, soms 1 plaat en soms twee.
Bij bijvoorbeeld een 19"rack 1 plaat, bij een bredere case 2.
Denk hierbij aan de dikte van het hout.
Martin.Hmm heel duidelijk antwoord. Twee lange en twee korte bouten per wiel is nieuw voor mij. Ik zal dat eens proberen op de flightcase die ik voor m'n gitaarversterker aan het maken ben. Wel nog even wachten want ik heb nog geen inslagmoeren. Van zodra de kist klaar is post ik zeker een foto.Topic: Het bouwen van een case (8-2-2007 09:41:00)
Ik hoop dat 't een beet begrijpbaar is. Zoniet, dan maak ik straks even een foto'tje van mijn tang + opzetstukje.Is mij niet 100% duidelijk. Een fotootje zou welkom zijn. Een mens kan altijd wat bijleren ;-)Topic: Het bouwen van een case (5-1-2007 07:52:00)
Van merk zijn de spullen die je verkoopt?Hey bedankt!
De meeste flightcase onderdelen van flightcase-brico.be zijn van Adam Hall, de link naar hun site staat trouwens op de homepagina van m'n site
Topic: Het bouwen van een case (4-1-2007 10:00:00)
Verder inderdaad nette kist. Schuim is inderdaad niet goedkoop. Daarom kan het dikwijls interessant zijn (zeker als je werkt met hard schuim) om niet de volledige binnenkant van de kist te beplakken met schuim maar slechts één of twee "stroken" van bijvoorbeeld 10 cm breed. Zo kan je aanzienlijk wat besparen. (Met zacht schuim zou ik dat niet steeds aanraden, zoals in jouw geval lijkt mij dat inderdaad het beste om volledig te beplakken omdat je met zacht schuim werkt). Goed idee om boven- en onderkant dubbel te nemen!
Topic: Het bouwen van een case (9-2-2007 07:48:00)Mifex schreef:
totaalKVM schreef:
beerke schreef:
Hoe bevestigen jullie wielen onder de flightcase? De meesten maken waarschijnlijk gebruik van twee wielplaten. En dan twee wielen bevestigen op elke wielplaat.Bij bijvoorbeeld een 19"rack 1 plaat, bij een bredere case 2.
(1) Maar boren jullie de vier gaten van een wiel door wielplaat en ook direct door flightcase hout?
Nee, een mogelijkheid is, slechts 2 bouten (van de 4) per wiel door de flightcase. Je hebt dan dus 2 korte en 2 lange bouten per wiel nodig.(2) Of bevestigen jullie de wielen op de wielplaat met (kortere) bouten?
Ook dat is een optie, alle wielen monteren op de wielplaat, en dan de wielplaat monteren op de fc.Welke lengte en dikte bouten gebruiken jullie hierbij? Maken jullie hierbij steeds gebruik van inslagmoeren? Of gewone moeren?
Inslagmoeren, en 6mm bouten. Lengte is uiteraard afhankelijk van de lengte die je nodig hebt
Denk hierbij aan de dikte van het hout.
Martin.
Hoe bevestigen jullie wielen onder de flightcase? De meesten maken waarschijnlijk gebruik van twee wielplaten. En dan twee wielen bevestigen op elke wielplaat.
(1) Maar boren jullie de vier gaten van een wiel door wielplaat en ook direct door flightcase hout? En dan met 16 lange bouten + moeren door wielplaat en flightcase hout?
(2) Of bevestigen jullie de wielen op de wielplaat met (kortere) bouten? En dan wielplaat vastmaken aan de onderkant van de flightcase met bijkomende bouten? Of is er een andere manier om de wielplaten te bevestigen aan je flightcase?
Welke lengte en dikte bouten gebruiken jullie hierbij? Maken jullie hierbij steeds gebruik van inslagmoeren? Of gewone moeren?
Voor de flightcases voor mijn topkasten heb ik methode (1) gebruikt met gewone moeren, maar nu vraag ik me af of er geen betere methode bestaat.
Topic: Het bouwen van een case (8-1-2007 10:23:00)(1) Maar boren jullie de vier gaten van een wiel door wielplaat en ook direct door flightcase hout? En dan met 16 lange bouten + moeren door wielplaat en flightcase hout?
(2) Of bevestigen jullie de wielen op de wielplaat met (kortere) bouten? En dan wielplaat vastmaken aan de onderkant van de flightcase met bijkomende bouten? Of is er een andere manier om de wielplaten te bevestigen aan je flightcase?
Welke lengte en dikte bouten gebruiken jullie hierbij? Maken jullie hierbij steeds gebruik van inslagmoeren? Of gewone moeren?
Voor de flightcases voor mijn topkasten heb ik methode (1) gebruikt met gewone moeren, maar nu vraag ik me af of er geen betere methode bestaat.
JVS schreef:
Bij diverse popnageltagen is ook de kop voor 3mm popnagels net iets te dik (buitendiameter). Hierdoor zit je met de kop tegen de uitstekende rand van een XLR-chassisdeel aan en krijg je de popnagel niet mooi gepopt. Onder andere bij mijn Stanley handtang is dit het geval. Ik heb dit opgelost door op de draaibank een messing busje te draaien dat ik voor op de popnageltang zet. Hierdoor zijn nu ook popnagels op wat diepere plaatsen gewoon te poppen. Voor speakons / powercons is dit niet van toepassing, de opstaande rand hiervan is een stuk lager dan van de Neutrik DL-chassis.Ik hoop dat 't een beet begrijpbaar is. Zoniet, dan maak ik straks even een foto'tje van mijn tang + opzetstukje.
CyberDance schreef:
Kan niet anders zeggen dan erg netjes.Van merk zijn de spullen die je verkoopt?
De meeste flightcase onderdelen van flightcase-brico.be zijn van Adam Hall, de link naar hun site staat trouwens op de homepagina van m'n site
De prijsoffertes die ik ondertussen reeds enkele maanden geleden ontvangen heb voor flightcase hardware voor het bouwen van meerdere grote kisten, hadden mij aan het denken gezet en hebben me er uiteindelijk toe geleid om zelf verdeler te worden van flightcase hardware (kwestie van een lang verhaal kort te maken).
Ondertussen is het zo ver. De webshop is online. Maar het was van in het begin de bedoeling om meer te zijn dan alleen maar een website waar je losse flightcase hardware kan kopen. Ik wou wat meer toegevoegde waarde bieden. Ondermeer dankzij de informatie die ik diverse fora en websites (ja, ook hier, waarvoor dank) gevonden heb, heb ik uiteindelijk een heel uitgebreid en rijkelijk geïllustreerd stappenplan voor het bouwen van een flightcase online gezet. Hopelijk hebben enkele beginners er toch iets aan. En aan jullie om het te beoordelen. Alle reakties (positief en negatief!) zijn welkom!
Voor de nieuwsgierigen: hier is hij dan:
flightcase-brico.be
Veel leesgenot
Topic: Het bouwen van een case (19-9-2006 15:06:00)Ondertussen is het zo ver. De webshop is online. Maar het was van in het begin de bedoeling om meer te zijn dan alleen maar een website waar je losse flightcase hardware kan kopen. Ik wou wat meer toegevoegde waarde bieden. Ondermeer dankzij de informatie die ik diverse fora en websites (ja, ook hier, waarvoor dank) gevonden heb, heb ik uiteindelijk een heel uitgebreid en rijkelijk geïllustreerd stappenplan voor het bouwen van een flightcase online gezet. Hopelijk hebben enkele beginners er toch iets aan. En aan jullie om het te beoordelen. Alle reakties (positief en negatief!) zijn welkom!
Voor de nieuwsgierigen: hier is hij dan:
flightcase-brico.be
Veel leesgenot
Even een vraagje over het plaatsen van wielen onder een flightcase. Binnenkort moet ik namelijk enkele grote flightcases maken die ik wens te "tippen" wanneer ze in de bestelwagen gaan. Mijn ervaring is dat wanneer ik vier zwenkwielen plaats, dat ik dan de kist wel makkelijk kan tippen (zoals op www.fliteware.nl -> Tips) maar wanneer ik de kist opnieuw op zijn wielen wens te plaatsen, dat deze dan telkens een schok geeft op het moment dat ik ze kantel en dat de eerste twee wielen het gewicht beginnen te draaien. Dat komt doordat (bij een kist die niet op de wielen steunt, maar op zijn kant staat) de twee "onderste" wielen in de verkeerde stand "hangen" (namelijk 180 graden gedraaid). Op het moment dat die twee wielen de grond beginnen te raken dan draaien die wel automatisch 180 graden, maar dat gaat steeds gepaard met een schok, waarbij de ganse kist plots een aantal cm zakt op een oncontroleerbare manier. Hebben jullie dit ook?
Als enige remedie zie ik het gebruik van twee bokwielen + twee zwenkwielen, in plaats van 4 zwenkwielen. Wanneer ik dan de kist tip met de twee bokwielen het dichtst bij de grond dan, heb ik dat probleem niet. Anderzijds verlies ik dan natuurlijk wel een stuk wendbaarheid. Hoe doen jullie dit?
(PS Ik hoop dat mijn uitleg verstaanbaar is)
Topic: Het bouwen van een case (7-9-2006 17:41:00)Als enige remedie zie ik het gebruik van twee bokwielen + twee zwenkwielen, in plaats van 4 zwenkwielen. Wanneer ik dan de kist tip met de twee bokwielen het dichtst bij de grond dan, heb ik dat probleem niet. Anderzijds verlies ik dan natuurlijk wel een stuk wendbaarheid. Hoe doen jullie dit?
(PS Ik hoop dat mijn uitleg verstaanbaar is)
(iets te snel) dat zal wel "Heavy Duty" zijn, zeker? Klopt het dat die HD profielen ook "glad" zijn (zo denk ik het toch te zien op de foto's)? (De gewone zijn "geribbeld")
Topic: Het bouwen van een case (7-9-2006 17:37:00)Waarvan is HD eigenlijk de afkorting?