Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van MMD
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 102 bijdrage(n) van MMD (Pagina: 7 van 11)
Topic: Crossover aansluiten kabels (24-5-2005 15:40:00)
MVG ContourWisaplex 15 mm, zoals ik het bij mijn zwager bestel (groothandel), bestaat uit berken toplaag, éénzijdig gestopt, vuren binnenlagen, totaal 9 laags.
Het weegt ~6,6 Kg/M2.
Als je de vierkante meters weet kun je het gewicht uitrekenen.Topic: B&C 18PZB46 sub (20-5-2005 18:19:00)
Heb even de handleiding gelezen van de 2310.
Hieruit blijkt dat mijn verhaal hier boven waarschijnlijk onjuist is.
Er word geschreven over de x-over regelaar voor het sub:
Met deze regelaar bepaalt u de scheidingsfreq. tussen het sub en low signaal.
Er word echter nergens vermeld dat wanneer men de sub uitgang niet gebruikt dat deze dan op 10 Hz.(of uit) gezet moet worden.
Als dat zo is zou de x-over regelaar voor het sub als low cut gebruikt kunnen worden?
Kan iemand hier duidelijkheid over scheppen?
Topic: Crossover aansluiten kabels (24-5-2005 15:10:00)Hieruit blijkt dat mijn verhaal hier boven waarschijnlijk onjuist is.
Er word geschreven over de x-over regelaar voor het sub:
Met deze regelaar bepaalt u de scheidingsfreq. tussen het sub en low signaal.
Er word echter nergens vermeld dat wanneer men de sub uitgang niet gebruikt dat deze dan op 10 Hz.(of uit) gezet moet worden.
Als dat zo is zou de x-over regelaar voor het sub als low cut gebruikt kunnen worden?
Kan iemand hier duidelijkheid over scheppen?
Nee.
Voorbeeld bij 2-weg plus sub:
Sub uit (mono): 20-150 Hz.
Low uit: 20-2500 Hz.
High uit: 2500-16000 Hz.
Zoals je ziet overlapt de sub uit een gedeelte van de low uit.(n.l. 20-150 Hz.)
Topic: Crossover aansluiten kabels (24-5-2005 14:57:00)Voorbeeld bij 2-weg plus sub:
Sub uit (mono): 20-150 Hz.
Low uit: 20-2500 Hz.
High uit: 2500-16000 Hz.
Zoals je ziet overlapt de sub uit een gedeelte van de low uit.(n.l. 20-150 Hz.)
Vergeet echter niet dat de sub-uitgang(mono) een deel van de low-uitgang overlapt.
Eigenlijk zou je dan moeten zeggen: 2en half stereo of 3en half mono.
Topic: Welke actieve luidsprekers? (23-5-2005 22:54:00)Eigenlijk zou je dan moeten zeggen: 2en half stereo of 3en half mono.
Voor wat betreft de Lucas 2000 set.
Met carnaval dit jaar was een d.j.(kennis van mij), in een zaal waar volgens zaaleigenaar ruim 500 man aan het hossen waren(zaal vol), aan het draaien met een dubbele Lucas 2000 set. Deze 2 sets had hij net gekocht.
Dus 2 18" sub en 4 12" toppen op T-bar.
Hij stond aan de lange zijde van de zaal. Qua volume zeer acceptabel, dus hard genoeg.(voor mij althans) En hetgene wat mij opviel was dat het zuiver bleef klinken. Dit zal door de ingebouwde proccesor komen.
Afgelopen weekend een keertje mee geweest naar een feestje voor 65 personen in een zaaltje van ca. 10x10. 1 setje neergezet en de hele avond op z`n slofjes gedraaid.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Topic: BassBabe (22-5-2005 17:47:00)Met carnaval dit jaar was een d.j.(kennis van mij), in een zaal waar volgens zaaleigenaar ruim 500 man aan het hossen waren(zaal vol), aan het draaien met een dubbele Lucas 2000 set. Deze 2 sets had hij net gekocht.
Dus 2 18" sub en 4 12" toppen op T-bar.
Hij stond aan de lange zijde van de zaal. Qua volume zeer acceptabel, dus hard genoeg.(voor mij althans) En hetgene wat mij opviel was dat het zuiver bleef klinken. Dit zal door de ingebouwde proccesor komen.
Afgelopen weekend een keertje mee geweest naar een feestje voor 65 personen in een zaaltje van ca. 10x10. 1 setje neergezet en de hele avond op z`n slofjes gedraaid.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Denk dat het voldoende zal zijn.(over de lange zijde van het luik)
Het is voor mij meer gevoel en ervaring dan exacte wetenschap als het hierom gaat.
Edit:
En het luik in 30mm uitvoeren?
Topic: BassBabe (22-5-2005 17:29:00)Het is voor mij meer gevoel en ervaring dan exacte wetenschap als het hierom gaat.
Edit:
En het luik in 30mm uitvoeren?
Zoals Stefan reeds schrijft zou het een stuk schelen.
Het is wel afhankelijk van de afmeting van het luik.
De breedte van de bracing hou ik altijd minimaal 10cm.(b.v. 15mm(dikte) x 100mm(breedte) x lengte)
Zou het een mogelijkheid zijn om de bracing die er al zit, door te laten lopen op het luik tot ongeveer de helft? Dus een hoek erin.
Het verwisselen van de driver zal dan wel iets lastiger worden.
Topic: BassBabe (22-5-2005 15:17:00)Het is wel afhankelijk van de afmeting van het luik.
De breedte van de bracing hou ik altijd minimaal 10cm.(b.v. 15mm(dikte) x 100mm(breedte) x lengte)
Zou het een mogelijkheid zijn om de bracing die er al zit, door te laten lopen op het luik tot ongeveer de helft? Dus een hoek erin.
Het verwisselen van de driver zal dan wel iets lastiger worden.
Oh ja, ik zal voor de geintereseerden wat meer info opvragen over de Wisaplex die ik gebruik.
En aan de 3D tekening te zien is extra bracing niet nodig.
Topic: BassBabe (22-5-2005 15:05:00)En aan de 3D tekening te zien is extra bracing niet nodig.
Hier staat er wat meer over:
www.new-line.nl/forum/read/?t=14440&p=1
Topic: BassBabe (22-5-2005 04:12:00)www.new-line.nl/forum/read/?t=14440&p=1
Contour schreef:
Goed verhaal Hendrik, als ik het goed begrijp zal de BassBabe in de praktijk dus lichter uitvallen dan 25kg (zonder afwerking)MVG Contour
Het weegt ~6,6 Kg/M2.
Als je de vierkante meters weet kun je het gewicht uitrekenen.
In de praktijk hangt elke sub aan 1 gebrugde EP2500 (dus 4 stuks), omdat dit voorlopig voorhanden is. Natuurlijk zal het niet altijd nodig zijn om ze alle vier te gebruiken.
Ik heb het idee dat deze amp het toch wel aardig trekken kan, omdat deze niet warm werd bij de test die we gedaan hadden. 4R brug ga en wil ik niet eens proberen.
Ik heb het idee dat deze amp het toch wel aardig trekken kan, omdat deze niet warm werd bij de test die we gedaan hadden. 4R brug ga en wil ik niet eens proberen.