Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Niels.de.koning

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 76 bijdrage(n) van Niels.de.koning (Pagina: 7 van 8)

Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (16-1-2008 03:33:00)
shocked 8O Nog eenmaal, sorry voor de domme spelfout: Martin, wat vergeet te zeggen is dat ik optimistisch stisch ben over het feit dat die kleinere set inderdaad beter klonk. Ik baal altijd als een stekker als het beoogde merk alleen maar om finaciele winst draait en niet zuiver om de geluidsweergave. Die 4560 neem ik ook niet mee in mijn rugtas, maar klinken rustig tussen de 150 en 800 herz, wat je van veel Compact setjes op deze frequentie niet kunt zeggen. Als ik slecht geluid heb als zelf ga stappen ben ik zo weer weg. Ik ben zelf DJ. Heb liever een onbeduidende getalenteerde DJ dan een ster met k#t set. Bandjes hebben het vaak beter voorelkaar.
Addicted
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (16-1-2008 03:28:00)
Martin, wat vergeet te zeggen is dat ik optistisch ben over het feit dat die kleinere set inderdaad beter klonk. Ik baal altijd als een stekker als het beoogde merk alleen maar om finaciele winst draait en niet zuiver om de geluidsweergave. Die 4560 neem ik ook niet mee in mijn rugtas, maar klinken rustig tussen de 150 en 800 herz, wat je van veel Compact setjes op deze frequentie niet kunt zeggen. Als ik slecht geluid heb als zelf ga stappen ben ik zo weer weg. Ik ben zelf DJ. Heb liever een onbeduidende getalenteerde DJ dan een ster met k#t set. Bandjes hebben het vaak beter voorelkaar.
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (16-1-2008 03:14:00)
Als je die tekening misschien kan opsporen;.. Moet werkelijk een sub geweest zijn met een flink SPL en tenminste een diepgang lager dan w-bin en zeker lager dan de 4560. Of moet ik mij verplaatsen (qua SPL) in een 4560 geladen met 200 watt, en kan ik die beyma 15 g 400 beter in het echte laag steken en in de 4560 wat anders hangen? b.v. die Martin. Ben wel echt benieuwd naar waardige ondersteuning van de 4560, Ben jij misschien ook die Martin van De Martin
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (16-1-2008 02:49:00)
Die Martin Bin is dus geen folded hoorn?, een klein slagje groter dan de 4560 of is dat optisch bedrog? En wellicht zal hij dieper zijn dan 60 cm?
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (16-1-2008 01:49:00)
Beste Martin, op je laatste foto zie ik een vette set staan. Niet zolang geleden trof ik iets dergelijks bij Armin van Buuren aan. Hoe oud is die set eigenlijk?. Oogt erg mooi, en da's ook mooi meegenomen voor vervolg boekingen. Ben ooit afgerekend op een oudhout set die er niet mooi uitzag met wel voldoende SPL, dus de looks zijn voor mij ook mee gaan tellen. Klinkt die set op plaatje 2 als je vorige set of beter? of was het slechts ruimte en tijdwinst in het opbouwen? die breedste BIN op een na laaste foto is dat dan de Martin BIN of de courtbin.
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (16-1-2008 00:45:00)
Martin, indrukwekkende foto. Zelf gemaakt en hoe klonk het. Ben als kind in de jaren tachtig 1 keer naar die zatermiddag-show van Jan Riet man geweest. (Naam show vergeten) Altijd afgevraagd wat daar nou gebruit werd(?) voor zulk indrukwekkend geluid. Het zal wel ongeveer zo'n stack geweest zij als op dat plaatje van jou. Of meerdere gestackte w-bins, het ging in elk geval meesterlijk hard en mooi. Welke / hoeveel drivers zitten er eigenlijk in die courtbin. Was die voor zijn tijd Bi-amped per kast? Bedankt
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (16-1-2008 00:25:00)
AMX pete, bedoel je 4 enkel of twee dubbele BR kasten perkant of tezamen?

Over eerdere suggesties om het laag lager te krijgen... Die midbin's waar het topic mee opende die verbouwd zouden worden zijn JBL 4512 zonder BR poorten. (soort SA 4512) omdat deze kleiner zijn dan de 4560 en geen br poorten hebben, heb ik er niet bij stilgestaan dat ik hier misschien ook al wat lager mee kan komen met de juiste 12" driver (past trouwens ook een 15" in die kast). Of is dit; omdat je geen 4560 met4560 stackt een hopeloze zet?
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (15-1-2008 15:59:00)
sad :( Wordt al met al wat gecompliceerder dan ik dacht om mooi laag bij mijn 4560 kasten met beyma 15g400 te krijgen. Als NIEUW UITGANGSPUNT wil ik de 4560 sparen. Met compleet nieuwe laagkast. Is zo'n soort folded hoorn als Cerwin Vega hiervoor aan te bevelen, of een soort grote 2x18 BR kast zoals uit de HLA serie van Jbl, waarbij de speakers naar de zijkant afgestraald zijn. (de 4560 lijkt een soort voorganger)
Topic: Bedrijfsnaam gezocht! (15-1-2008 01:13:00)
Edit Mod: Sylvia: reclame verwijderd.
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (14-1-2008 23:43:00)
Dre, nog een ding, eerder geopperd op dit forum: de 4560 met beyma 15g400 en 2 inch RCF+Altec schotjes Sparen of Haarhout van maken en geheel overstappen op een ander systeem. Op mijn vaste DJ klussen (ook buiten) wil niet met een SPL komen wat bitter tegenvalt t.o.v. de 4560