Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Masterboy
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 167 bijdrage(n) van Masterboy (Pagina: 5 van 17)
Topic: Afstellen pitch control Technics SL-1200MKII (6-9-2010 14:14:00)
Bedankt Dré, dan ga ik het zo proberen.
Komt dit vaak voor dat er een "grote" afwijking is tussen de dots op de plateau en de faderstand zelf?
Want dit lijkt toch dat ze dit niet correct hebben afgesteld in het fabriek zelf?
Topic: Afstellen pitch control Technics SL-1200MKII (6-9-2010 13:53:00)Komt dit vaak voor dat er een "grote" afwijking is tussen de dots op de plateau en de faderstand zelf?
Want dit lijkt toch dat ze dit niet correct hebben afgesteld in het fabriek zelf?
Ik wilde gewoon weten of de manier van afstellen uit het filmpje correct is?
Want ik zie daarin dat die persoon de dots (bovenste rij) juist afregelt op 6% pitch met (VR301) en zijn 0 punt is daarna nog steeds gewoon in het midden van de fader zoals het hoort.
Maar ik dacht net dat als men aan die VR301 draait, dat dan ook het 0 punt zou verschuiven.
Topic: Afstellen pitch control Technics SL-1200MKII (6-9-2010 12:45:00)Want ik zie daarin dat die persoon de dots (bovenste rij) juist afregelt op 6% pitch met (VR301) en zijn 0 punt is daarna nog steeds gewoon in het midden van de fader zoals het hoort.
Maar ik dacht net dat als men aan die VR301 draait, dat dan ook het 0 punt zou verschuiven.
Het is me opgevallen dat wanneer ik de pitch fader van 1 van mijn draaitafels op +4% zet, dat dan de dots op de platter van de +6% (bovenste rij dots) stil staan.
Dit lijkt me dus een vrij grote afwijking tussen fader en werkelijke snelheid?
Ik denk dat dit altijd zo geweest is, want de draaitafels heb ik nieuw gekocht en er is nooit geprutst aan mijn draaitafels.
Ook zijn de draaitafels niet erg veel gebruikt, dus een versleten pitchfader lijkt me ook niet het probleem.
Nu kwam ik een filmpje op youtube tegen waarin uitgelegd werd hoe dit probleem bij te stellen.
Maar ik weet niet of dit de juiste manier is en ben bang dat mijn 0 punt misschien dan niet meer 0 is als de groene led van de pitch brand.
Hier is een link naar het filmpje:
https://www.youtube.com/user/viperfrank#p/search/11/hCEf4CArTCk
Topic: Pioneer CDJ-850 topic (19-8-2010 16:52:00)Dit lijkt me dus een vrij grote afwijking tussen fader en werkelijke snelheid?
Ik denk dat dit altijd zo geweest is, want de draaitafels heb ik nieuw gekocht en er is nooit geprutst aan mijn draaitafels.
Ook zijn de draaitafels niet erg veel gebruikt, dus een versleten pitchfader lijkt me ook niet het probleem.
Nu kwam ik een filmpje op youtube tegen waarin uitgelegd werd hoe dit probleem bij te stellen.
Maar ik weet niet of dit de juiste manier is en ben bang dat mijn 0 punt misschien dan niet meer 0 is als de groene led van de pitch brand.
Hier is een link naar het filmpje:
https://www.youtube.com/user/viperfrank#p/search/11/hCEf4CArTCk
Live werken met rekordbox in combinatie met de CDJ-2000 of CDJ-900 gebeurd via de netwerkaansluiting op de spelers, niet via de usb aansluiting.
Ik heb mijn beide CDJ-2000's aangesloten via een netwerkswitch op mijn laptop waarop rekordbox staat.
En op die manier kan ik bestanden vanuit rekordbox gewoon slepen naar de CDJ-2000's.
Maar hoe het precies zit met de CDJ-850 weet ik niet.
Topic: Pioneer DJM-2000 Digitale Mixer (9-7-2010 14:40:00)Ik heb mijn beide CDJ-2000's aangesloten via een netwerkswitch op mijn laptop waarop rekordbox staat.
En op die manier kan ik bestanden vanuit rekordbox gewoon slepen naar de CDJ-2000's.
Maar hoe het precies zit met de CDJ-850 weet ik niet.
Ik vind het persoonlijk spijtig dat er geen Flanger beat effect meer zit op de DJM-2000.
Het is één van de meest gebruikte effecten op de DJM-800 en nu laten ze het plots weg op de DJM-2000.
Je hebt er wel het JET effect op, dat hetzelfde klinkt, maar dit sweept niet automatisch.
Je moet dan telkens aan de Filter knob draaien om het effect te laten swepen, wat ik dan niet zo handig vind.
Topic: Pioneer CDJ-850 topic (7-7-2010 14:38:00)Het is één van de meest gebruikte effecten op de DJM-800 en nu laten ze het plots weg op de DJM-2000.
Je hebt er wel het JET effect op, dat hetzelfde klinkt, maar dit sweept niet automatisch.
Je moet dan telkens aan de Filter knob draaien om het effect te laten swepen, wat ik dan niet zo handig vind.
Lijkt qua functie's heel erg op de CDJ-900.
Maar zag op een foto van de achterkant van de speler dat deze geen digitale uitgang heeft.
Topic: Pioneer CDJ-2000 Topic (12-6-2010 11:37:00)Maar zag op een foto van de achterkant van de speler dat deze geen digitale uitgang heeft.
Persoonlijk had ik gehoopt dat Pioneer ook een usb aansluiting had geplaatst op de achterkant van de speler.
De bovenaansluiting is zeer handig voor usb sticks.
Maar ik gebruik mijn CDJ-2000 spelers bijna altijd in combinatie met een vaste HD.
Wanneer ik nu zo decksavers wil aanschaffen, dan moet ik telkens wanneer ik de decksavers wil plaatsen de usb kabel uittrekken aan de bovenkant van de speler.
Terwijl, als ze ook achteraan een aansluiting hadden geplaatst (zoals bij de MEP-7000), dan kon ik mijn kabel gewoon laten zitten.
Ik hoop dat ze op de CDJ-2000 de usb aansluitingen degelijk hebben gemonteerd, want ik las op een engels forum al dat iemand een losse usb aansluiting had op zijn vrij nieuwe cdj-2000.
Topic: Probleem met Pioneer CDJ800 MKI (12-6-2010 11:04:00)De bovenaansluiting is zeer handig voor usb sticks.
Maar ik gebruik mijn CDJ-2000 spelers bijna altijd in combinatie met een vaste HD.
Wanneer ik nu zo decksavers wil aanschaffen, dan moet ik telkens wanneer ik de decksavers wil plaatsen de usb kabel uittrekken aan de bovenkant van de speler.
Terwijl, als ze ook achteraan een aansluiting hadden geplaatst (zoals bij de MEP-7000), dan kon ik mijn kabel gewoon laten zitten.
Ik hoop dat ze op de CDJ-2000 de usb aansluitingen degelijk hebben gemonteerd, want ik las op een engels forum al dat iemand een losse usb aansluiting had op zijn vrij nieuwe cdj-2000.
Ik vraag me af wat tegenwoordig de gemiddelde levensduur van een laser in cd spelers is?
Normaal zou de levensduur (aantal branduren) toch met de jaren hoger moeten liggen?(omdat alles technisch toch beter word met de jaren)
Topic: Pioneer CDJ-2000 Topic (5-6-2010 08:18:00)Normaal zou de levensduur (aantal branduren) toch met de jaren hoger moeten liggen?(omdat alles technisch toch beter word met de jaren)
Ja, het is voor mij echt effe wennen omdat de speler zo fisher-price achtig aanvoelt en een helemaal overprijsde indruk geeft.
Voordien heb ik ook nog enkele Denon 19 inch spelers gehad en die gaven een stevigere indruk dan de Pioneers.
Maar Pioneer heeft zijn degelijkheid al lang bewezen, dus zal me verder maar geen zorgen maken.
Topic: Pioneer CDJ-2000 Topic (4-6-2010 13:47:00)Voordien heb ik ook nog enkele Denon 19 inch spelers gehad en die gaven een stevigere indruk dan de Pioneers.
Maar Pioneer heeft zijn degelijkheid al lang bewezen, dus zal me verder maar geen zorgen maken.
Vandaag mijn eerste setje Pioneer CDJ-2000 spelers aangekocht.
Het werkt allemaal perfect,maar ik moet er toch echt aan wennen qua degelijkheid.
Want alles voelt zo plastic achtig aan.
En dat voor zo een hoog bedrag per speler.Dan zou je eerder een tank van een speler verwachten.
Ik denk dat het door mijn verleden komt, omdat ik in de jaren 80 zo een onhandige Technics SL-P1200 cd speler heb gehad en die voelde dus wel heel erg stevig en sterk aan.
Maar ja, die Pioneers zullen ook wel heel lang meegaan (hoop ik), want anders stonden ze niet in bijna alle discotheken over de hele wereld?
Het werkt allemaal perfect,maar ik moet er toch echt aan wennen qua degelijkheid.
Want alles voelt zo plastic achtig aan.
En dat voor zo een hoog bedrag per speler.Dan zou je eerder een tank van een speler verwachten.
Ik denk dat het door mijn verleden komt, omdat ik in de jaren 80 zo een onhandige Technics SL-P1200 cd speler heb gehad en die voelde dus wel heel erg stevig en sterk aan.
Maar ja, die Pioneers zullen ook wel heel lang meegaan (hoop ik), want anders stonden ze niet in bijna alle discotheken over de hele wereld?