Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Kiebus

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 154 bijdrage(n) van Kiebus (Pagina: 5 van 16)

Topic: Actieve sub (powered) voor max 800E (20-1-2009 14:10:00)

Philip_Janssen schreef:

Beste Mark,

De RCF sub heeft mijn absolute voorkeur, dus als tweede hands een optie is, zou ik die op de eerste plaats zetten.
Tweede hands is zeker een optie. (Hoe zoek jij trouwens op MP, als ik de ART705AS intik, vind die bij mij niets... shocked 8O )

Philip_Janssen schreef:

Hier kun je de handleiding van de D400 vinden. Volgens de handleiding zit er een 500W versterker in en zorgt de 15" neodymium woofer met 4 inch spoel voor een maximale geluidsdruk van 125dB continue (en dus niet peak of iets dergelijks). Dus qua specs zit de T5SA wel goed.
Ik heb de handleiding doorgelezen. Wat mij zeker bevalt is de ingebouwde processor. Dit is toch zeker een voordeel te noemen ten opzichte van de andere subs!

Philip_Janssen schreef:

Wat mij betreft staat de LEM T5SA zeker boven de DB Technologies Sub-15. Ik hoop dat dat wat twijfel weg neemt.
Maar als ik het goed begrijp, geef jij dus aan dat de T5SA de sub 15 gewoon bijhoudt?

Philip_Janssen schreef:

De American Audio PXW 15P en de American Audio PXW 18P ken ik helaas niet. Ik heb ze nog nooit ergens gehoord, dus daar kan ik weinig over zeggen. Mochten het echter kopieën zijn van de Mackie SWA subs, dan zouden het voor het geld heel behoorlijke subs zijn. Voor 1000 euro vond ik de Mackie SWA1501 weinig bijzonders, maar voor 400 euro is het een heel leuk ding voor het geld, maar hij zal niet in de buurt kunnen komen van de DAP X-15HLA of de RCF ART-705as.
Ja, dit ging ook al door mij heen, als hij op de SWA1501 lijkt, en ook nog nagenoeg dezelfde prestaties neerzet, dan is 400 euro niet veel geld.
Topic: Actieve sub (powered) voor max 800E (20-1-2009 02:13:00)
Beste Philip_Janssen,

Ten eerste alvast super bedankt voor deze zeer goede en uitgebreide reactie!! Hulde!
Je hebt me nu wel weer aan het twijfelen gemaakt.... Wat is het toch altijd een moeilijk keze razz :p

Even een paar vraagjes over de LEM sub dan, als ik even de specs lees op new-line dan zie ik er bij staan dat deze een ingebouwde CO heeft. In hoeverre is deze instelbaar? (natuurlijk is een ingebouwde CO voor mij een must have, was ik nog even vergeten erbij te vertellen.)

Wat ik me verder ook afvraag zijn de specs in combinatie met het verhaal dat jij verteld. Hij heeft 'maar' 400 watt en een spl van 125 db. Op papier zou deze sub niet mee kunnen komen met de anderen. (Als ik me niet vergis heb ik dit hier ook wel eens over deze sub gelezen, maar daar kan ik ook naast zitten... shut up :X ashamed :$ )

Ik snap natuurlijk dat sommige cijfers overdreven zijn van de andere subs, en dat het nog altijd een kwestie is van testen en luisteren. In principe zou ik natuurlijk zo veel mogelijk sub voor het geld willen hebben, maar de 70 kg en de grootte van de dap HL laat mij ook zeer twijfelen.
De rcf is zeker een alternatief, maar dan moet het 2de hands zijn, en we wil hem graag voor de carnaval hebben razz :p

Momenteel ben ik dus eigenlijk aan het twijfelen tussen de sub 15 (nog altijd razz :p ) de DAP X-15HLA en de LEM T5SA.
Waarom deze twijfel/keuze?
De sub 15 omdat hij naar mijn idee lekker klein en licht is, en daarbij volgens mij een rcf speaker gebruikt.
De DAP X-15HLA omdat hij (als ik het goed op begrepen) het hardste gaat van ze allemaal. Als ik dan toch groot en zwaar neemt, dan maken die extra kilo's ook niets meer uit, je moet dan toch met meer dan 1 persoon zijn. Bovendien zijn de dap subs toch allemaal zowat even groot, dan kan ik dus volgens mij het beste de X-15HLA nemen.

De LEM T5SA, omdat jij er zo vreselijk over te spreken bent, een onderbouwde mening wat ik zeer op prijs stel.

Hoe verstaan zich de American Audio PXW 15P en de American Audio PXW 18P zich ten opzichte van de bovengenoemde? (OM het mezelf nog maar iets lastiger te maken razz :p )

Damn wat is het toch lastig, ik hoop dat ik eruit kom laugh :D
Topic: Actieve sub (powered) voor max 800E (19-1-2009 23:07:00)
Beste mc-sjeng en Patrick Beuken,

Deze subs had ik zelf natuurlijk ook al gezien, en ook al in overweging genomen. Alleen is het echter zo dat ik behoorlijk gebonden ben aan de maten.

De sub 15 van db tech = (W x H x D): 436 x 600 x 600 mm (32 kg)
De DAP X-15BA = (W x H x D): 500 x 700 x 690 mm (39.5 kg)
De DAP X-15HLA = (W x H x D): 600 x 700 x 690 mm (70 kg)
De DAP X-18BA = (W x H x D): 600 x 700 x 690 mm (50,5 kg)

Daarbij:

De sub 15 van db tech = 800w, Sensitivity ? Maximum SPL 133dB
De DAP X-15BA = 400w, Sensitivity (HS):103 dB/W/m Max SPL at 1m (Theoretical): 129 dB
De DAP X-15HLA = 600w, Sensitivity (HS):106 dB/W/m Max SPL at 1m (Theoretical): 133.8 dB
De DAP X-18BA = 600w, Sensitivity (HS):104 dB/W/m Max SPL at 1m (Theoretical): 131.8 dB

ALS ik dus wegkom met de maten (want hij moet ergens ingebouwd worden zeg maar) dan zal de het op papier niet veel uitmaken tussen de De DAP X-15HLA en de sub 15. Draagt een hoorngeladen kast per definitie verder? Heeft iemand beide subs wel eens gehoord en kan dus vergelijken?
Topic: Actieve sub (powered) voor max 800E (19-1-2009 16:26:00)

revha schreef:

Ik heb hem van het weekend gehoord.
Klonk zeker niet slecht, was echter wel in een kleine ruimte.
Welke van de 2? De sub 15 of die american audio? En vertel er eens wat meer over als je wilt.
Topic: Actieve sub (powered) voor max 800E (19-1-2009 15:25:00)
Beste forumgenoten,

Ik ben op zoek naar 1 powered sub voor een maximaal budget van rond de 800 euro. Natuurlijk heb ik wat speurwerk op het internet verricht, en ben zelf uitgekomen bij de sub 15 van db technologies.(Klik voor info)

Echter ben ik mezelf er zeer van bewust dat er zeker nog genoeg andere alternatieve zijn, die ik niet ken, of niet gevonden heb. Voordat ik op aanschaf overga, wil ik toch nog even jullie mening horen mbt deze keuze.

Het subje komt te staan onder 2 keer k115 (dap). Tips als neem liever 2 subs is momenteel niet aan de orde. Het gaat er dus puur om, om de beste prijs/kwaliteit sub te vinden voor het genoemde bedrag.

Wegens ruimtegebrek dient het subje trouwens ook niet te groot te zijn. De maten van de sub 15 zijn 60cm x 60cm x 45 cm. Zelfbouw is geen optie.

Ik zie jullie meningen en alternatieven graag tegenmoet happy :)

Ps: heeft iemand al ervaring met de American Audio PXW 15P? (Klik)
Topic: bevindingen db technologies stage opera 41.15 (14-1-2009 14:15:00)
Ik snap die sub 41.15 sowieso niet helemaal van db technologies. (Bij welke serie hoort deze sub eigenlijk?) In dezelfde prijsklasse heb je de sub 15, die een aanzienlijk hoger max spl heeft (133db tegen 127db). Daarbij ook 800w tegen 400w.

Het enige voordeel wat ik kan vinden is het lagere gewicht (24kg tegen 32kg van de sub 15), en de volgens specs lagere weergave (30hz tegen 40hz).
Ik zou zelf eerder de sub 15 kiezen dan de 41.15 (op papier).
Topic: Line Array Topic (3-12-2008 17:30:00)
Ik loop vaker tegen de nadelen aan dan dat ik geniet van de voordelen. Ik kijk de dag tegemoet dat het marketing verhaal uitgewerkt is en line-arrays niet meer "fashionable" zijn.
Uit pure interesse, wat zijn zoal die nadelen dan? Wanneer is een line array wel goed in te zetten, en wanneer niet?
Topic: EV ZX5 (9-9-2008 14:53:00)

alfriedel schreef:

Ik heb laatst een band gehoord en die hadden Mackie's en dat klonk goed dus ik ga die kant is uit kijken maar ik heb ook een band gehoord die hadden Opera live en dat klonk ook goed weet niet welke nu beter was.
'Op papier' zijn de Mackie's beter dan de DB-Technologies (Opera live), tenminste als je uit wilt gaan van de bekendheid van een gerenomeerd merk. Echter heb ik veel zeer positieve reviews gelezen over DB-Technologies, en zeker de opera live series. Als ik me niet vergis is DB-Technologies een dochteronderneming van de stal waar RCF ook inzit.

De laatste jaren schijnen de Mackie's niet meer zo goed te zijn dan 'vroeger', aangezien ze tegenwoordig in china gemaakt worden....
RCF zou momenteel mijn voorkeur genieten boven Mackie, maar is daarvoor ook iets duurder. De Opera live serieus zijn wat goedkoper, en naar mijn idee absoluut geen verkeerde keuze.
Topic: Help Wanted (29-8-2008 12:35:00)

360 schreef:

Dat is zeker waar.
Iedereen is de laatste tijd helemaal weg van House.
Bij deze Muziek soort gaat het om het 'mixen' vind ik. en niet om welke plaat je draait.

Natuurlijk heb ik ook wel andere muziek
Top 40, skihut, top 1000, Dance enz.
maar is de laatste tijd tog minder populair
Dat lijkt mij nou niet helemaal de correcte benadering van house laugh :D (als house liefhebber wink ;) )
Voor welke muziek je ook draaid, plaatkeuze is HET belangrijkste. Daarna komt het mixen.
Topic: Bevindingen rookverbod in de horeca. (22-7-2008 20:28:00)
Ik vind het wel behoorlijk grappig dat hier wel heel duidelijk te zien is wie er rookt en wie niet laugh :D shut up :X