Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van LJ DaAn
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van LJ DaAn (Pagina: 4 van 20)
Topic: kabels labelen (19-3-2010 22:14:00)Lijkt mij dat het allemaal mogelijk is toch?
Een lasershow is te filmen en geeft een 'leuke sfeer'
Ik heb Stefanie Cassandra ook een paar keer mogen meemaken, en toen draaide ze heel niet slecht.
VJ die ik altijd een superfeestje zie bouwen is altijd nog VJ WillowTopic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (27-2-2010 13:33:00)
Dit gebeurt mij als de koffer al VAN de muurhouder is
Het is inderdaad beter om wat pleisters apart te leggen
Trouwens, zo'n kist weer IN de muurbeugel krijgen.. daar komt best wat kracht bijkijken!!
Werk je wel met stickerpapier?! dat is hier nognooit fout gegaan hoor!
Eerst het labeltj rond de kabel plakken, daarna kous eroverheen.
Topic: kabels labelen (19-3-2010 22:06:00)Eerst het labeltj rond de kabel plakken, daarna kous eroverheen.
Je kan over het stukje papier een doorzichtig stukje krimpkous doen.
Alleen, mijn ervaring is dat deze kousjes na een tijdje gaan schuiven omdat je toch met een flexibele kabel zit en de kousjes ook flexibeler worden....
Het stukje papier is dan in no-time verdwenen.
Topic: Pluggen voor in flightcase Dapjes, of toch Neutrik? (19-3-2010 22:01:00)Alleen, mijn ervaring is dat deze kousjes na een tijdje gaan schuiven omdat je toch met een flexibele kabel zit en de kousjes ook flexibeler worden....
Het stukje papier is dan in no-time verdwenen.
'T lijkt mij niet fijn om op een bruiloft te staan en erachter te komen dat je hele draaiset nietmeer werkt door slechte pluggen.
Lees dit (oude) topic nog eens door, en bedenk of het wel slim is om 2 tientjes te bezuinigen voor goedkope pluggen!!
Topic: Martin Lightjockey vragen (16-3-2010 15:36:00)Lees dit (oude) topic nog eens door, en bedenk of het wel slim is om 2 tientjes te bezuinigen voor goedkope pluggen!!
Je kan natuurlijk een kleurenchase doen met een gobo erbij.
Je kan ook een 'shutter'chase doen met een kleur (of een kleurechase)
Omdat de 812 geen shutter heeft, KAN je geen 'shutter'chase en gobo tegelijk doen. Als je dat doet zal je gobowiel naar dicht, en daarna weer naar je gobo draaien. Erg lelijk lijkt me.
Ik ken meerdere fixtures die hun 'shutter' op het gobowiel hebben, erg vervelend.
Als je een goboque hebt en deze staat in slot 12, en je activeerd een shutterque in slot 4, dan werkt je shutterque niet en blijft je goboque lopen(fixture blijft licht geven), TENZIJ je je goboque uitzet..
'T is een aardige beperking, zo gebruik ik vaak bij Winner's helemaal geen gobo's, omdat ik de 'shutter'functie belangrijker vind als de gobo's. Het gaat hierbij wel om discoshow's met veel geknipper, als ik een rustige show moet doen selecteer ik een gobo via een sequence (en hebben m'n goboques geen enkele zin, die werken dan niet)
Topic: Drie gewonden door omgevallen lichtstellage (15-3-2010 17:53:00)Je kan ook een 'shutter'chase doen met een kleur (of een kleurechase)
Omdat de 812 geen shutter heeft, KAN je geen 'shutter'chase en gobo tegelijk doen. Als je dat doet zal je gobowiel naar dicht, en daarna weer naar je gobo draaien. Erg lelijk lijkt me.
Ik ken meerdere fixtures die hun 'shutter' op het gobowiel hebben, erg vervelend.
Als je een goboque hebt en deze staat in slot 12, en je activeerd een shutterque in slot 4, dan werkt je shutterque niet en blijft je goboque lopen(fixture blijft licht geven), TENZIJ je je goboque uitzet..
'T is een aardige beperking, zo gebruik ik vaak bij Winner's helemaal geen gobo's, omdat ik de 'shutter'functie belangrijker vind als de gobo's. Het gaat hierbij wel om discoshow's met veel geknipper, als ik een rustige show moet doen selecteer ik een gobo via een sequence (en hebben m'n goboques geen enkele zin, die werken dan niet)
Doet mij denken aan een verhaal, over een klein showtje voor een middelbare school in een sporthal in de buurt.
De school had speciaal hiervoor plankjes laten maken om de vloer te beschermen, bleek dat de congierge vond dat er 1 outrigger in de weg stond, en deze er zomaar uittrok. Zeker is dat hij niet wist waar 'ie mee bezig was.
'T is raar dat er mensen dingen doen waar ze niks vanaf weten, echt onwetendheid zonder goed verstand!
Misschien dat dit incident ervoor zorgt dat er richtlijnen of iets dergelijks worden opgezet.
Topic: Martin Lightjockey vragen (13-3-2010 13:35:00)De school had speciaal hiervoor plankjes laten maken om de vloer te beschermen, bleek dat de congierge vond dat er 1 outrigger in de weg stond, en deze er zomaar uittrok. Zeker is dat hij niet wist waar 'ie mee bezig was.
'T is raar dat er mensen dingen doen waar ze niks vanaf weten, echt onwetendheid zonder goed verstand!
Misschien dat dit incident ervoor zorgt dat er richtlijnen of iets dergelijks worden opgezet.
Zorg ook even dat je je que-slots een naam geeft, dan vergis je je nooit
Dit gaat onder CUE > Preferences > Sequence slot preferences > sequence slot labels.
Een venster wat ik vaak gebruik is het Direct access scherm, je programmeerd transpirant (shut, kleur, gobo, prisma, movement apart) in aparte sloten, en later zet je deze programmatjes in je direct access, je kan alle programma's combineren!
Topic: telefoon applicaties (8-3-2010 13:12:00)
Dit gaat onder CUE > Preferences > Sequence slot preferences > sequence slot labels.
Een venster wat ik vaak gebruik is het Direct access scherm, je programmeerd transpirant (shut, kleur, gobo, prisma, movement apart) in aparte sloten, en later zet je deze programmatjes in je direct access, je kan alle programma's combineren!
Bij Shazam zoekt je iPhone via internet (Hea, je hebt vrij weinig aan een iPhone zonder internetabbo)
MAAR als je geen verbinding hebt, slaat 'ie het muziekstukje op, en kan je deze later alsnog naar Shazam verzenden om te kijken welk nummer het is.
Topic: Laser huren (4-3-2010 22:26:00)MAAR als je geen verbinding hebt, slaat 'ie het muziekstukje op, en kan je deze later alsnog naar Shazam verzenden om te kijken welk nummer het is.
Jurrie (die hierboven posste) komt uit rotterdam..
Verder weet ik dat Victor Junior ook nog een laser heeft, weet niet of ie spul lost verhuurt.
Als je een erg breed effect wil hebben zou ik voor 2 lasers gaan.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (3-3-2010 14:54:00)Verder weet ik dat Victor Junior ook nog een laser heeft, weet niet of ie spul lost verhuurt.
Als je een erg breed effect wil hebben zou ik voor 2 lasers gaan.
watje schreef:
Volgende keer mogen zei toch met elkaar afspreken of ze voor een laser show, een goed te filmen feest gaan of voor een leuke sfeer.Een lasershow is te filmen en geeft een 'leuke sfeer'
Ik heb Stefanie Cassandra ook een paar keer mogen meemaken, en toen draaide ze heel niet slecht.
VJ die ik altijd een superfeestje zie bouwen is altijd nog VJ Willow
Douwe schreef:
Dat ligt aan jou. Eerst de koffer utit de houder trekken, dan pas de sluiting openen.
Het is inderdaad beter om wat pleisters apart te leggen
Trouwens, zo'n kist weer IN de muurbeugel krijgen.. daar komt best wat kracht bijkijken!!